Oheň řádil v Lydden Hillu a zničil rallycrosové Delty
Dnes si uděláme malou odbočku do světa rallycrossu, protože světový seriál potkala i s ohledem na počet startujících ohromná ztráta, když v pátek začalo hořet v zázemí týmu Special One Racing, jenž pro letošek nasazoval legendární speciál Lancie Delta Evo-E RX, který byl upraven pro použití v tomto šampionátu a pro pohon na elektřinu, jenž je aktuálním zdrojem energie pro speciály nejvyšší kategorie. Celý požár započal v pátek na voze Sébastiena Loeba a následně se rozšířil i na Deltu Guerlaina Chicherita a moc s vozů se zachránit nepovedlo. Pozitivní zprávou naštěstí je, že při požáru nebyl nikdo zraněn. Vedení světového rallycrossu nejprve zrušilo sobotní program, aby následně zrušilo dění i v neděli, protože je potřeby vyšetřit, co k požáru vedlo a jak případně zabránit opakování. Jak říká oficiální dokument vyšetřující požár, hořet začalo v pátek 8:43 ráno a podle videozáznamů se oheň začal šířit od baterie auta, které v té době nabíjeno v místě týmem k tomu určeném. Bližší detaily, jak a proč požár vzplán, zatím nejsou.
Jak dále zní z oficiálních míst, pouze díky rychlé reakci členů týmu nedošlo k žádným zraněním. FIA ve spolupráci s místními hasiči a dodavatelem baterií, kterým je i v rally známá společnost Kreisel, zahájila okamžitě vyšetřování a všechny týmy jsou informovány o dalším postupu. Jelikož však na rozdíl od televizních seriálů každé vyšetřování trvá, byl program nejvyšší kategorie kompletně zrušen, protože nikdo nechce riskovat, že by mohlo dojít k dalšímu vzplanutí některého ze zbývajících speciálů. S ohledem na rozsah škod, který byl pro obě Delty fatální navíc pro Special One Racing skončila sezóna v šampionátu zbyla čtveřice týmů Hansen World RX Team, Volkswagen Dealerteam Bauhaus, Construction Equipment Dealer Team a Münnich Motorsport, takže z původní desítky aut se na startovní čáry zbývajících závodů postaví jen dvě kvarteta závodníků. Navíc mezi týmy to zůstane už jak ve WRC, když poslední jmenovaný tým není registrován a do konce sezóny pojede jen trojice švédských ekip.
"Už v tuto chvíli jsme schopní říct, že náš tým ani jeho partneři neudělali žádnou chybu při zacházení s bateriemi. Bez dvou závodních aut a velké části vybavení, Special One Racing nebude schopen nastoupit do posledních čtyř podniků letošní sezóny. Tým by teď rád poděkoval všem, kteří nám od pátku posílají slova podpory a stejně tak všem, kteří nás podporovali od začátku sezóny v dubnu. Jsme hrdí na ohlas, který si naše dvě úžasné Delty Evo-e RX získaly a z nich nám dnes zůstaly jen fotografie a videa, " uvedl ve svém prohlášení francouzský tým.