Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 7. 2023 13:35 − 10037× − 20

Oheň řádil v Lydden Hillu a zničil rallycrosové Delty

Velká ztráta potkala světový rallycross v Lydden Hillu, kde popelem lehlo zázemí týmu Special One Racing, jenž startoval s Lanciemi.

Dnes si uděláme malou odbočku do světa rallycrossu, protože světový seriál potkala i s ohledem na počet startujících ohromná ztráta, když v pátek začalo hořet v zázemí týmu Special One Racing, jenž pro letošek nasazoval legendární speciál Lancie Delta Evo-E RX, který byl upraven pro použití v tomto šampionátu a pro pohon na elektřinu, jenž je aktuálním zdrojem energie pro speciály nejvyšší kategorie. Celý požár započal v pátek na voze Sébastiena Loeba a následně se rozšířil i na Deltu Guerlaina Chicherita a moc s vozů se zachránit nepovedlo. Pozitivní zprávou naštěstí je, že při požáru nebyl nikdo zraněn. Vedení světového rallycrossu nejprve zrušilo sobotní program, aby následně zrušilo dění i v neděli, protože je potřeby vyšetřit, co k požáru vedlo a jak případně zabránit opakování. Jak říká oficiální dokument vyšetřující požár, hořet začalo v pátek 8:43 ráno a podle videozáznamů se oheň začal šířit od baterie auta, které v té době nabíjeno v místě týmem k tomu určeném. Bližší detaily, jak a proč požár vzplán, zatím nejsou.

Jak dále zní z oficiálních míst, pouze díky rychlé reakci členů týmu nedošlo k žádným zraněním. FIA ve spolupráci s místními hasiči a dodavatelem baterií, kterým je i v rally známá společnost Kreisel, zahájila okamžitě vyšetřování a všechny týmy jsou informovány o dalším postupu. Jelikož však na rozdíl od televizních seriálů každé vyšetřování trvá, byl program nejvyšší kategorie kompletně zrušen, protože nikdo nechce riskovat, že by mohlo dojít k dalšímu vzplanutí některého ze zbývajících speciálů. S ohledem na rozsah škod, který byl pro obě Delty fatální navíc pro Special One Racing skončila sezóna v šampionátu zbyla čtveřice týmů Hansen World RX Team, Volkswagen Dealerteam Bauhaus, Construction Equipment Dealer Team a Münnich Motorsport, takže z původní desítky aut se na startovní čáry zbývajících závodů postaví jen dvě kvarteta závodníků. Navíc mezi týmy to zůstane už jak ve WRC, když poslední jmenovaný tým není registrován a do konce sezóny pojede jen trojice švédských ekip.

"Už v tuto chvíli jsme schopní říct, že náš tým ani jeho partneři neudělali žádnou chybu při zacházení s bateriemi. Bez dvou závodních aut a velké části vybavení, Special One Racing nebude schopen nastoupit do posledních čtyř podniků letošní sezóny. Tým by teď rád poděkoval všem, kteří nám od pátku posílají slova podpory a stejně tak všem, kteří nás podporovali od začátku sezóny v dubnu. Jsme hrdí na ohlas, který si naše dvě úžasné Delty Evo-e RX získaly a z nich nám dnes zůstaly jen fotografie a videa, " uvedl ve svém prohlášení francouzský tým.

Komentářů celkem: 20
23. 7. 2023 18:041
5 0
Jo, jo takhle to dopadá když se závodí s tramvajema a ne s autama!!!! Jsem moc zvědav co na to "moudré hlavy" z FIA
23. 7. 2023 18:272
1 0
"Moudré hlavy" z FIA vydají další směrnici a jinak se nic nezmění.
23. 7. 2023 19:223
1 0
A čo čakali? Veď elektrika dopadá presne takto pri nehode v aute! Neskutočná traparňa zo strany FIA pretláčať elektriku do motoršportu. Jedným slovom hanba! V USA nikto nič nemusí to zas len Európa a zvyšok sveta.
23. 7. 2023 19:254
0 1
@sebloeb Nemyslím si. Tohle vše zajímá jen Evropu a ne ten zbytek světa. Nezajímá to ani Asii, Afriku, Australii...
23. 7. 2023 21:515 Upraveno 22:00
1 0
Posr.aný elektiky smajlík ještě jsme si je ani nestihnuli prohlédnout … a už je po nich smajlík Za necelý měsíc na okruhu v Buxtehude má startovat kromě klasických spalováků i zbytek těhle “nádher” pro čistou budoucnost. Tak už to tam bude bohužel bez Loeba - chudák zvolil špatný tým smajlík
23. 7. 2023 22:556
4 0
Mě by spíš zajímalo kolik sežere dieselagregát na dobití baterii.Ale si myslím,že podstatně víc než sežere benzíňák při závodě.To ještě nikdo neřešil?Nebo to nejde pod fous těm "EKO?"(debilům).
24. 7. 2023 10:007
2 0
hujer: Najdi si fotku cca 1,5 roku starou, kdy se před sídlem EP v Bruselu nabíjela kavalkáda elektroaut posranců veeelkou sadou dieselagregátů. To Ti hlava nepobere ani v třípromiláku.
24. 7. 2023 11:148
0 0
Tak problemy s horenim asi vyresej grafenovy superkondenzatory. A grafen umej vyrobit prave v ty Asii. Asi proto, ze je to nezajima.
24. 7. 2023 11:149
0 2
Neviem narychlo dohladat presne kolko Fabii R5 zhorelo ale bolo to urcite viac ako 2ks. Motorsport sluzil a vzdy bude sluzit okrem zabavy aj na vyvoj. Je to jedina rozumna cesta ako otestovat nove napady, komponenty, technologie v extremnom zatazeni. Vseci v motorsporte vedia ako pracovat s palivom, su na to tankovacie zony atd...kazdy uz zabudol na to ze vzdy to tak nebolo. Elektricke RXko je idealnym miestom na testovanie, vyvoj a peknu zabavu pre jazdcov a aj divakov. Problem nie je v autach a ich technologii, problem je vo vyrobe elektrickej energie a jej distribucii. A ten tu bol aj desiatky rokov dozadu ked sme nemali cerpacky na kazdom kroku...
24. 7. 2023 11:1710
3 0
Zábava pro diváky? Pro současné určitě ne. Možná, že to bude bavit moje vnoučata. A to zatím nemám ani děti.
24. 7. 2023 11:4211
1 0
Dobrých zpráv není nikdy dost...
24. 7. 2023 12:2812
0 0
Já bych to hlavně viděl na velké podcenění bezpečnosti a bezpečnostních předpisů. Ogier byl popotahován za to, že si tankovačce sedl do auta o vteřinu dřív (nebo jak to přesně bylo). A tady se v podstatě "neuhasitelná" auta jen tak v klidu dobíjejí jedno vedle druhého přímo v servisu... Neznam poměry v rallykrosu a nevim, jak to chodí, ale pokud jsou servisy volně přístupný, mohou být asi rádi, že to blaflo, když tam nikdo nebyl. Evidentně by asi "tankovací/dobíjecí" zona měla být taky někde mimo a "dobíjená" auta od sebe oddělená...
24. 7. 2023 22:0114
5 0
Problém není ani tak v tom, jestli jezdí ty auťáky na benzín nebo na baterky, ale v tom, že ty "bateriový" nevyvolávají v divácích téměř žádné EMOCE. A na motorsport se chodí dívat především kvůli těm emocím. Elektrické auto jede sice neuvěřitelně, zrychlení jak raketa, ale chybí mu jedna strašně důležitá věc a to je ZVUK! Pro jezdce to musí být zážitek takovou bestii řídit, ale pro diváky - NUDA. Když startuje závod Euro RX1, což jsou staré dobré "benzíňáky", které řvou, prskají, střílí ohně z výfuků, tak divácí tleskají, šílí a jásají, kdežto když startuje závod World RX (elektrika) tak si toho mnozí ani nevšimnou. Je to jako se dívat na televizi s vypnutým zvukem, a to vás vážně moc bavit nebude... Takže problém skutečně nebude v pohonu, ale v absenci EMOCÍ a takového toho mrazení v zádech a naježených chlupech po těle... A věřte, že vím o čem mluvím, protože jezdím na rallycrossové závody po Evropě už nějakých 9 let...
25. 7. 2023 08:1715
0 0
Třeba v RC Rally elektro modelů 1/10 máme pravidlo, že LiPo baterie by se měla nabíjet uzavřená do takového "bezpečnostního sáčku", tak aby se v případě zahoření (což se opravdu děje) ten sáček oheň zpomalil. Tak teď už jen vymyslet SAFE sáček na celý auto a je to v klidu... (vtip) smajlík
25. 7. 2023 08:4916
1 0
Muska, za mě jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Díval jsem se na nějaké videa z nedávného Goodwoodu a i když ty elektriky, co tam jely, vypadaly z hlediska řidičského a tak fakt super (odpich, síla, atp.), tak ten zvuk RC autíčka tomu naprosto nedodal ty grády. No, doufejme, že si to zainteresovaní uvědomí dřív, než bude pozdě. Protože v RX mi jako někomu, kdo to sleduje dost zvenčí, přijde, že to elektrika zabila, 3 a půl týmu, táhnou to Švédi, otázka, jak je to životaschopné do budoucna...
26. 7. 2023 15:4917
2 0
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-na-lodi-u-nizozemskych-brehu-se-vznitil-eletromobil-posadka-se-zachranovala-skokem-do-vody-40438825#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.hp Jen pro ilustraci, že problém "elektromobility" tady vnáší europosranci svými naprosto neodbornými nápady a zásahy ÚPLNĚ do všeho. Jestli se chceme tohoto jha zbavit, musíme jít cesto Velké Británie - tzn. euroexit.
26. 7. 2023 16:0718
0 2
Exituj s tim do prdele.
26. 7. 2023 17:4919
1 0
Kde chybí věcné argumenty, nastupují emoce. smajlík
26. 7. 2023 19:1120
0 1
Kdyz von je problem v tom, ze se pokousis argumentovat na blbym miste. Co se tyka technickyho problemu, viz vyse.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!