Finská rally nadále součástí MS
Od založení světového šampionátu v něm Finsko jako hostitelská země chybělo jenom jednou (ročník 1995 a zařazení pouze do MS dvoukolek pomiňme) a bylo tomu tak v době nedávné, v turbulentním roce 2020, kdy pandemie čínské chřipky převrátila svět na ruby a kalendáři MS přidala přídomek "trhací", protože se soutěže rušily jedna za druhou a objevovaly se destinace, které by se jinak ke slovu dostaly asi horko těžko. Jednou z obětí, naštěstí pouze v jedné sezóny, byla i Finská rally, jejíž jubilejní 70. ročník se tedy musel odjet až v roce 2021. No a od té doby se zase pokračuje a podnik s jednou nejdelších tradic v MS a Finsko jako pořadatelská země s nejvíce uspořádanými soutěžemi ze všech má jistotu, že minimálně ještě tři opakování přidá. Před startem letošního ročníku totiž organizátoři z finského autoklubu AKK podepsali v Jyväskyle smlouvu s promotérem WRC o zařazení do kalendáře do roku 2026 a mimo to AKK prodloužilo kontrakty i s hostitelským městem a společností Secto jako titulárním partnerem podniku.
I letošní ročník prokázal, že Finové patří mezi jedny z hlavních zástupců špičky ve světovém šampionátu, protože po menším ústupu ze slávy před dekádou jsou nyní piloti z této země držiteli významné části světových titulů posledních let. To ostatně potvrzuje pohled třeba na loňskou sezónu, kdy byl Fin mistrem světa v nejvyšší lize – Kalle Rovanperä a také v doprovodném seriálu WRC2, kde primát získal Emil Lindholm. Není bez zajímavosti, že jmenovaný Kalle je navíc rodákem právě z Jyväskylä. Není tedy bez překvapení, že zástupce organizátorů podpis nové smlouvy přivítal s nadšením: "AKK je potěšený, že jsme uzavřeli tuto dlouhodobou smlouvu s promotérem. Máme společnou vizi pro růst svěového šampionátu jako celku a věřím, že naše nová smlouva je oboustranně výhodná, protože je jasně vidět, jaký význam má MS ve Finsku a v samotném regionu Jyväskylä," říká Markus Häkkinen.
Ředitel WRC Promotera doplnil organizátory: "Finský trh má pro mistrovství světa nesmírný význam a je jen nesmírně obtížné si představit, že bychom měli mít sezónu, kde by chyběla tato ohromující soutěž. Takže strategické rozhodnutí cílí na kultivaci stabilního a harmonického prostředí pro další rozvoj soutěže a potažmo celého mistrovství světa," uzavřel ředitel promotérské společnosti. Trojlístek doplnil starosta hostitelského města Timo Koivisto: "Tato smlouva má významnou roli pro naše město. V Jyväskylä existuje předlouhá tradice pořádání automobilových soutěží a soutěž je něco, na co je hrdé celé město. Navíc výzkumy ukázaly, že rally má významný ekonomický přínos pro celý region a že soutěž obrovsky zvyšuje mezinárodní povědomí o městě."
Třeba je to jen chyba překladu Mimochodem, a co ta "mega demonstrace" proti rally? Té si starostka nevšimla? Ale je pravda, že to nemuselo být přímo v Jyväskylä...
Třeba je to jen chyba překladu Mimochodem, a co ta "mega demonstrace" proti rally? Té si starostka nevšimla? Ale je pravda, že to nemuselo být přímo v Jyväskylä...
Mimochodem, začaly se objevovat spekulace, že v roce 2024 se vrací Polsko
Mimochodem, začaly se objevovat spekulace, že v roce 2024 se vrací Polsko
Příští rok by mělo zůstat 13 podniků, vstup Saudské Arábie se o rok odkládá, stejně tak USA. Lotyšsko nahrazuje Estonsko a Mexiko by mělo nahradit právě Polsko. Hyundai by chtěl příští rok startovat se 4 vozy Rally1.