Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 8. 2023 18:38 − 3043× − 12

Finská rally nadále součástí MS

Jedna z největších stálic světového kalendáře podepsala nový kontrakt a nebude další tři roky v MS chybět.

Od založení světového šampionátu v něm Finsko jako hostitelská země chybělo jenom jednou (ročník 1995 a zařazení pouze do MS dvoukolek pomiňme) a bylo tomu tak v době nedávné, v turbulentním roce 2020, kdy pandemie čínské chřipky převrátila svět na ruby a kalendáři MS přidala přídomek "trhací", protože se soutěže rušily jedna za druhou a objevovaly se destinace, které by se jinak ke slovu dostaly asi horko těžko. Jednou z obětí, naštěstí pouze v jedné sezóny, byla i Finská rally, jejíž jubilejní 70. ročník se tedy musel odjet až v roce 2021. No a od té doby se zase pokračuje a podnik s jednou nejdelších tradic v MS a Finsko jako pořadatelská země s nejvíce uspořádanými soutěžemi ze všech má jistotu, že minimálně ještě tři opakování přidá. Před startem letošního ročníku totiž organizátoři z finského autoklubu AKK podepsali v Jyväskyle smlouvu s promotérem WRC o zařazení do kalendáře do roku 2026 a mimo to AKK prodloužilo kontrakty i s hostitelským městem a společností Secto jako titulárním partnerem podniku.

I letošní ročník prokázal, že Finové patří mezi jedny z hlavních zástupců špičky ve světovém šampionátu, protože po menším ústupu ze slávy před dekádou jsou nyní piloti z této země držiteli významné části světových titulů posledních let. To ostatně potvrzuje pohled třeba na loňskou sezónu, kdy byl Fin mistrem světa v nejvyšší lize – Kalle Rovanperä a také v doprovodném seriálu WRC2, kde primát získal Emil Lindholm. Není bez zajímavosti, že jmenovaný Kalle je navíc rodákem právě z Jyväskylä. Není tedy bez překvapení, že zástupce organizátorů podpis nové smlouvy přivítal s nadšením: "AKK je potěšený, že jsme uzavřeli tuto dlouhodobou smlouvu s promotérem. Máme společnou vizi pro růst svěového šampionátu jako celku a věřím, že naše nová smlouva je oboustranně výhodná, protože je jasně vidět, jaký význam má MS ve Finsku a v samotném regionu Jyväskylä," říká Markus Häkkinen.

Ředitel WRC Promotera doplnil organizátory: "Finský trh má pro mistrovství světa nesmírný význam a je jen nesmírně obtížné si představit, že bychom měli mít sezónu, kde by chyběla tato ohromující soutěž. Takže strategické rozhodnutí cílí na kultivaci stabilního a harmonického prostředí pro další rozvoj soutěže a potažmo celého mistrovství světa," uzavřel ředitel promotérské společnosti. Trojlístek doplnil starosta hostitelského města Timo Koivisto: "Tato smlouva má významnou roli pro naše město. V Jyväskylä existuje předlouhá tradice pořádání automobilových soutěží a soutěž je něco, na co je hrdé celé město. Navíc výzkumy ukázaly, že rally má významný ekonomický přínos pro celý region a že soutěž obrovsky zvyšuje mezinárodní povědomí o městě."

Komentářů celkem: 12
7. 8. 2023 22:451 Upraveno 22:47
2 1
"Takže strategické rozhodnutí cílí na kultivaci stabilního a harmonického prostředí pro další rozvoj soutěže a potažmo celého mistrovství světa," uzavřel ředitel" --- To jsou hrozný kecy, nebydlí ten člověk v Bruselu? Ty lidi na vlivnejch postech už zapomněli mluvit srozumitelnou a věcnou řečí. Dělá to ta dnešní hyperkorektní doba (viz reklama Porsche z Lisabonu...kdo neví, oč kráčí, v záběru na auto s pozadím panoramatu Lisabonu, kde je dominantou veliká socha Krista...tak ze sochy zbyl jen podstavec. Prej to video posléze stáhli), nebo všeobecná předposranost vyjádřit se s nějakým věcným obsahem? Ale samozřejmě "su rád"smajlík, že 1000 jezer je i nadále MS...vo tom žádná.
8. 8. 2023 06:362
0 0
Třeba je to jen chyba překladu smajlík Mimochodem, a co ta "mega demonstrace" proti rally? Té si starostka nevšimla? Ale je pravda, že to nemuselo být přímo v Jyväskylä... smajlík
8. 8. 2023 09:153
2 0
Mimochodem, začaly se objevovat spekulace, že v roce 2024 se vrací Polsko
8. 8. 2023 11:124
0 0
Tak to by byly vánoce... smajlík
8. 8. 2023 11:265
2 0
Příští rok by mělo zůstat 13 podniků, vstup Saudské Arábie se o rok odkládá, stejně tak USA. Lotyšsko nahrazuje Estonsko a Mexiko by mělo nahradit právě Polsko. Hyundai by chtěl příští rok startovat se 4 vozy Rally1.
8. 8. 2023 11:566
0 0
Původně napsal standak
Třeba je to jen chyba překladu smajlík Mimochodem, a co ta "mega demonstrace" proti rally? Té si starostka nevšimla? Ale je pravda, že to nemuselo být přímo v Jyväskylä... smajlík
To bys Kuře urazil...s tím chybným překladem, myslím, že si dává sakra záležet, aby to obsahově odpovídalo.
8. 8. 2023 12:047 Upraveno 12:06
0 0
Jezismarja, dyt to je standardni generickej korporatni blabol, na jakejch vyrostly ty nejvetsi a nejuspesnejsi firmy. To si myslis, ze manyzer je nejakej spisovatel, aby tvoril nejaky oku lahodici texty? Ten se snazi spravne usmernovat financni toky.
8. 8. 2023 13:568
0 0
Původně napsal standak
Třeba je to jen chyba překladu smajlík Mimochodem, a co ta "mega demonstrace" proti rally? Té si starostka nevšimla? Ale je pravda, že to nemuselo být přímo v Jyväskylä... smajlík
Ve Finsku jsem byl v roce 2014 a již tehdy probíhala přímo v Jyvaskyla poměrně velká demonstrace proti rally a to tehdy ještě nebylo tak "coll".... Vypadá to, že letos byla komornější https://www.is.fi/ralli/art-2000008988039.html
8. 8. 2023 14:029
0 0
Původně napsal Shacki
Mimochodem, začaly se objevovat spekulace, že v roce 2024 se vrací Polsko
Já mám zas informaci že bude 2x WRC na jihoamerické půdě, k Mexiku by se měla přidat Chile
8. 8. 2023 14:3910 Upraveno 14:40
0 0
trepa: Já viděl z letoška tuhle fotku: https://i.imgur.com/h7Ms43gl.jpg smajlík
8. 8. 2023 14:5011
0 0
Původně napsal hoblinkubas
Původně napsal Shacki
Mimochodem, začaly se objevovat spekulace, že v roce 2024 se vrací Polsko
Já mám zas informaci že bude 2x WRC na jihoamerické půdě, k Mexiku by se měla přidat Chile
Chile je i letos
8. 8. 2023 15:1912
0 0
Původně napsal Shacki
Příští rok by mělo zůstat 13 podniků, vstup Saudské Arábie se o rok odkládá, stejně tak USA. Lotyšsko nahrazuje Estonsko a Mexiko by mělo nahradit právě Polsko. Hyundai by chtěl příští rok startovat se 4 vozy Rally1.
tak pokud vypadne Mexiko, tak to bude velká škoda. Nic proti závodům v Evropě, ale je toho až moc. Co je na téhle informaci zajímavější, jestli by se to Polsko jelo v březnu anebo v létě, jak bylo zvykem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!