Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 8. 2023 16:14 − 7681× − 18

Anebo zase jinak, MS i napřesrok se 13 soutěžemi

Ačkoliv se objevovaly informace o zájmu nových zemí a pravděpodobném rozšíření šampionátu na 14 podniků, nakonec změna nepřišla.

Nechvalně známými slovy jednoho z našich ministerských předsedů by šlo o kalendáři na příští sezónu mistrovství světa říct, že ti, co měli přijít, nepřišli. Zařazení podniku v Saudské Arábii se bralo za téměř hotovou věc, avšak záměr zřejmě nepřežil střet s realitou a zařazení podniku na Arabském poloostrově se o rok odkládá. Dál se odkládá nejen žal, ale i Spojené státy, kde se taktéž uvažovalo o novém podniku MS a i tady záměr pro rok 2024 nevyšel. Výsledkem tedy je, že kalendář bude stejně jako poslední roky sestávat z 13 podniků a novinkou tak bude Lotyšsko, která nahradí Estonsko. Pokud se zaměříme na soutěž v Saudské Arábii, tam se nepovedlo dotáhnout do konce veškerá jednání a plánování, takže se vše o rok posune a kandidátská soutěž se uskuteční v příštím roce v okolí Jeddahu a bude započítávána do mistrovství Blízkého východu. Z dostupných informací už lze nastínit potvrzené soutěže v MS v roce 2024 následovně. Začínat se bude Rallye Monte Carlo, pokračovat klasicky do Švédska a následně je jistotou podnik v Portugalsku, Řecku, Keni, na Sardinii, v Lotyšsku a Chile, přičemž tuto sestavu podpisem smlouvy v minulém týdnu doplnilo Finsko.

Takže za předpokladu, že MS s největší pravděpodobností zůstane u skladby 13 soutěží, zůstává nám místo pro 4 podniky. Z toho je velmi pravděpodobné setrvání Japonska už jenom kvůli angažmá Toyoty v šampionátu. Pokud se nestane něco neočekávaného, tak by další jistotou měla být Středoevropská rally, která by dle informací serveru autosport.com měla mít kontrakt s promotérem na tři roky. V jednání je nadále Chorvatsko, které má poměrně vysokou podporu veřejné správy a které by chtělo uzavřít novou víceletou smlouvu o setrvání v šampionátu. Tím se dostáváme k poslednímu volnému místu v kalendáři, o které by i před odpadnutí Saudské Arábie a Spojených států mohl být docela boj.

V posledních dnech se totiž začaly objevovat spekulace o návratu Rajdu Polského, který by mohl nahradit Mexickou rally, jíž již vypršela smlouva a jejíž organizátoři se po letošním ročníku tvářili poněkud fatalisticky stran setrvání jejich rally v kalendáři. Mimo to, i když spíše v delším časovém horizontu pořád panuje zájem na návratu Argentinské rally, která se jela naposledy v roce 2019 a kde nyní probíhá diskuze hned se dvěma regiony, které by případnou světovou soutěž mohly hostit. Naopak šance o návrat Britských ostrovů a podniku v Severním Irsku po vychladnutí zájmu veřejné správy tento záměr financovat lze glosovat slovy z názvu knihy Kena Keseyho vyhoďme ho z kola ven.

Komentářů celkem: 18
8. 8. 2023 17:301
0 2
Mně by nechybělo Portugalsko, to je má nejméně oblíbená rally. Z tria Portugalsko, Řecko, Sardinie bych nechal jenom Řecko, bohatě stačí a dal příležitost jiným statům, alespoň bude změna. Za mě ideál - Monte Carlo, Švédsko, Mexiko, Chorvatsko, Řecko, Keňa, USA, Argentina, Finsko, Středoevropská, Nový Zéland, Austrálie a Japonsko.. smajlík
8. 8. 2023 17:512
0 0
Tak Poláci dneska psali že to Polsko je skoro jisté. https://rallypl.com/rajdy/rajd-polski-wraca-do-wrc-to-juz-niemal-pewne/
8. 8. 2023 18:313
0 2
Něco z a mořem by nebylo na škodu. Kdysi se jezdilo Criterium du Quebec.
8. 8. 2023 18:594 Upraveno 19:15
1 0
jestli má Mexiko z kalendáře zmizet, nebylo by od věci zauvažovat o asfaltové náhradě, 4 ze 13 se mi jeví jako optimální poměr plus Monte smajlík Uvítal bych Korziku, tam to prý ale nechtěj samotné týmy.
8. 8. 2023 19:315
0 0
jinak mimo asfalt, ideální je za Mexiko samozřejmě Argentina, ať jsou aspoň ty 4 podniky mimo Evropu, měla by to být priorita i pro samotnou FIA a klidně to spárovat s Chile, aby se ušetřilo.
8. 8. 2023 19:396
2 0
Tak z hlediska soutěží "za barákem" by bylo super Chorvatsko a Polsko...
8. 8. 2023 19:537
0 0
Polsko by melo byt uz jiste v MS na 2024. Jinak do ME 2024 pada Estonsko a prej se vraci Ypres.
8. 8. 2023 20:598
1 0
Za mě nejlepší volba Polsko, krásná lokalita, povrch podobný Finsku/ Estonsku a hlavně 1000km a jsme tam smajlík a atmosféra jakou vytvoří polský fanoušek je taky fajn- pokud se zase nebudou rušit RZsmajlík
9. 8. 2023 09:299
0 1
Polsko by bylo skvělé, jedn az nej šotolin, krásná krajina, letos na ME bomba, za mě možná lepší než MS Chorvatsko, s diváky to bylo v klidu, přepálili vstupné takže jich bylo poměrně málo, v top vracáku deset lidí, jen mají někteří poláčci takový divný nešvar, v průběhu RZ namísto aby šli lesem jdou dlouze po trati RZ smajlík
9. 8. 2023 14:0010 Upraveno 14:01
0 1
Jinak co ten Ogier, půjde sakra do Hyundai? Pojďme tu "fámu" převést do reality k podpisu na celý příští rok! Ogiho exnejka :-D Demaison z VW už v Hyundai je..
9. 8. 2023 16:0211
1 0
lukeska: Proč by tam chodil. Jeho kroky vedou vždy tam, kde se děje něco technického/technologického (VW, Toyota). Hjondé v tomto "nejede".
9. 8. 2023 16:2312
0 1
nokian: Peníze a dorovnání rekordu Mr. Loeba! :-D Kalle by měl konkurenta na titul. Ogier hodně chybí v rally, čekal jsem, že i Loeb se letos sveze..
9. 8. 2023 16:4613
3 0
Peníze - chce být s rodinou; zřejmě je už natolik finančně saturovaný, že si může dovolit "uctívat" i jiné hodnoty (osobně: ani se mu nedivím; děti a vnuci Tě dokážou neskutečným způsobem nabít). Kalle by mohl mít konkurenta v Tänakovi nebo Lapim, pokud budou mít k dispozici konkurenceschopné auto; tzn. přestup k Toyotě. smajlík A taky bych neupíral vysoké šance Evansovi; ten chlapec ještě neřekl poslední slovo a poslední dobou dobře/hodně vyzrává. To máš pravdu, že v rally chybí, protože to je (snad) jediný jezdec, který dokáže "věčně druhého/uplakaného" psychicky rozhodit.
9. 8. 2023 17:0814
0 0
Ve všem - co píšeš - s tebou souhlasím.. A když bylo z tvé strany tak krásně nahráno na smash, tak musím reagovat! :-D To bych právě moc, moc rád viděl, jak tam doslova vypráská Thierryho! A nedej Bože, aby dal titul.. :-D :-D Ogier je dnes jiný člověk, ale když si vzpomeneme na arogantního narcise Ogiera z VW ❤️, tak po získáni titulu by jistě prohlásil - Thierry, cos dělal 10 let v Hyundai, vždyť titul jde, ne? :-D
9. 8. 2023 18:5115
0 2
Mě chybí Britská rally, Katalánská rally, Deutschland rally a Polská rally.Nemusim Portugalsko, Sardínii, Řecko.No a samozřejmě Barum rally.
9. 8. 2023 18:5316
1 0
Barum rally také chybí, špatně jsem to napsal.
9. 8. 2023 18:5317
0 0
Daleko větší ostuda bude, když ho (z)mydlí Elfyn. S Kallem počítám na šampióna, ten si to určitě pohlídá. Ogier u VW byl mladý a nerozvážný a svůj um dával fest najevo. Takové je mládí. ?
10. 8. 2023 13:2918
1 0
Sardinia je najlepsia smajlík Kombinacia dovolenky a rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!