TZ
21. 8. 2023 16:33 − 32540× − 95

Kopecký pojedenácté vyhrál barumku, nejrychlejší byl Pech

Mimořádná šňůra Jana Kopeckého (Škoda Fabia RS Rally2) nebere konce.

Zkušený jezdec ovládl se spolujezdcem Janem Hlouškem 52. ročník Barum Czech Rally Zlín 2023, předposlední díl Mistrovství Evropy v rally (ERC). Na východě Moravy dosáhl na osmý triumf v řadě a jedenáctý celkově. Do vedení se Jan Kopecký dostal po páté erzetě a na čele následně zůstal až do konce soutěže. Druhou pozici obsadil Miklós Csomós (Škoda Fabia Rally2 Evo) z Maďarska, třetí příčku vybojoval ve strhujícím závěru Rakušan Simon Wagner (Škoda Fabia RS Rally2). „Jsme v cíli, byla to náročná rally. Jsem velmi šťastný, ale také hodně unavený,“ přiznal bezprostředně po vysednutí z auta čerstvý vítěz.

Zatímco Jan Kopecký si navíc už v sobotu s předstihem pojistil zisk jubilejního desátého titulu na mistrovství České republiky, Novozélanďan Hayden Padden (Hyundai i20 N Rally) v cíli závěrečné erzety oslavil titul evropského šampiona letošní sezony. Stal se jím i přes to, že z Barum rally byl nucen v neděli odstoupit. „Byl to sice trochu zvláštní způsob, jak vyhrát celý šampionát, ale je pravdou, že šestkrát jsme letos zajeli rally dobře a jen jednou špatně. Evropa mě baví, věřím, že jsem ji nejel naposledy,“ usmíval se Padden.

Úvod soutěžního víkendu nabídl zajímavou přetahovanou. Pořadí na čelních místech se přesýpalo a během prvních pěti rychlostních zkoušek se na průběžné vedoucí pozici prostřídalo pět různých jezdců. Změna nastala až v sobotu brzy odpoledne, když se stal lídrem Jan Kopecký. Zkušený šampion se totiž na rozdíl od soupeřů na prvním místě usadil pevně a natrvalo.

Ve zbytku první etapy Jan Kopecký navýšil svůj náskok až na necelých patnáct vteřin před druhým Miklósem Csomósem z Maďarska, jenž zaujal svými rychlými a vyrovnanými výkony. „Barumka je těžká soutěž, měli jsme náročný den, ale zároveň jsem velmi šťastný. Nastavení auta, pneumatiky, všechno funguje skvěle, celý tým odvádí opravdu dobrou práci,“ pravil Miklós Csomós spokojeně v polovině víkendu.

V kvalitních výkonech pokračoval maďarský závodník také v neděli, a když dopoledne stáhl svou ztrátu na rovných deset vteřin, zdálo se, že souboj o celkové prvenství by se mohl protáhnout až do posledních kilometrů. Žádné drama však Jan Kopecký nakonec nedovolil. Rekordman zlínské rally naplno projevil své zkušenosti a v posledních erzetách si svůj náskok bezpečně pohlídal.

Boj o třetí místo rozhodla až poslední erzeta

O druhý nejlepší český výsledek spolu bojovali ve druhé polovině víkendu zejména Adam Březík (Škoda Fabia Rally2 Evo) s Filipem Marešem (Škoda Fabia Rally2 Evo), který v pátek dopoledne zvládl nejrychleji ze všech kvalifikační rychlostní zkoušku v Malenovicích.

Dlouho se zdálo, že ve hře je pouze čtvrtá příčka celkového pořadí, ovšem nepovedená jízda a nabrané vteřiny navíc ze strany Rakušana Simona Wagnera (Škoda Fabia RS Rally2) na předposlední RZ Pindula dodaly zápolení českých posádek ještě větší náboj. Všichni tři jezdci se před závěrečnou erzetou vměstnali do necelých čtyř vteřin!

Slabší chvíli na RZ Pindula Simon Wagner nakonec odčinil tím nejlepším možným způsobem – na poslední Power Stage v Halenkovicích ustál útoky českých soupeřů, zaznamenal nejrychlejší čas erzety a vrátil se zpět na třetí pozici. Čtvrtý nakonec skončil Adam Březík a Filip Mareš pak pátý.

Na nejvyšší příčky před začátkem barumky pomýšlel také Erik Cais (Škoda Fabia RS Rally2), toho ale z boje o pódium vyřadil defekt na šesté RZ Kateřinice. Mladý závodník přitom rozhodně nebyl bez šancí – po celý víkend držel krok s nejrychlejšími, a čtyři erzety dokonce vyhrál. V Kateřinicích však nabral manko přes osmdesát vteřin, což ho srazilo pořadím dolů. „Bohužel jsem neodhadl správně nájezdovou rychlost do jedné zatáčky, i když jsem věděl, že v ní bude štěrk. Dostal jsem se na vnější okraj, což nám zulo gumu z ráfku,“ mrzelo Caise.

Český závodník nebyl jediný, kdo odpadl z bojů o celkový triumf. Dobře rozjetou soutěž nakonec vůbec nedokončil Alexej Lukjaňuk (Škoda Fabia RS Rally2) jedoucí s kyperskou licencí, který po technických potížích nenastoupil do nedělní druhé etapy. Ani lídr evropského šampionátu Hayden Padden (Hyundai i20 N Rally2) z Nového Zélandu při své první účasti na barumce nedojel, neboť po chybě v desáté RZ Halenkovice zlomil kolo.

Mezi juniory vyhrál s velkým náskokem Timo Schulz (Opel Corsa Rally4). Mladý Němec zároveň ovládl i kategorie ERC4 a 2WD, ve kterých mu byl nejbližším soupeřem Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4). Český jezdec se v neděli dopoledne přiblížil Schulzovi na necelých osm vteřin, ztrátu však nakonec už nedohnal.

V rámci národního pole se zaskvěl výborným výsledkem Václav Pech (Ford Focus WRC). Zkušený matador českého motorsportu, který vzhledem ke svému vozu nemůže sbírat body do evropského i českého šampionátu, zajížděl po celý víkend rovnocenné časy s evropskou špičkou a celou Barum rally nakonec absolvoval v nejrychlejším čase ze všech jezdců ve startovním poli. Přejímkami prošlo celkem 105 posádek z 21 států, v cíli bylo klasifikováno 74 soutěžících.

Konečné pořadí 52. Barum Czech Rally Zlín 2023 (ERC)
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia RS Rally2) 1:53:18,5 hod
2. Csomós, Bán (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 14,3 s
3. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia RS Rally2) + 48,2 s
4. A. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 51,1 s
5. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 51,9 s
6. Stříteský, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:00,4 min
7. Cais, Bacigál (CZE/SVK, Škoda Fabia RS Rally2) + 1:11,1 min
8. Llarena, Fernandezová (ESP, Škoda Fabia R5) + 1:33,6 min
9. Franceschi, Malfoy (FRA, Škoda Fabia RS Rally2) + 1:48,7 min
10. Tempestini, Itu (ROU, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:03,9 min
13. Schulz, Wenzel (DEU, Opel Corsa Rally4), 1. místo ERC4, ERC4J, 2WD + 9:49,5 min
22. Widlak, Pawlowski (POL, Ford Fiesta Rally3), 1. místo ERC3 + 17:51,0 min
Vyhrané RZ: 5 – Kopecký, 4 – Cais, 2 – Wagner, 1 – Lukjaňuk, Csomós, A. Březík
(poznámka: Kopecký a Cais vyhráli RZ 7 ve shodném čase)

Komentářů celkem: 95
24. 8. 2023 15:0881
1 1
Technics: Parádně napsaný, tesat do kamene! Je vidět, že stále se tu ještě najde někdo, kdo je schopnej argumentovat věcně, pomocí faktů a bez emocí. smajlík
24. 8. 2023 17:2582
0 0
Technics: téměř ve všem s Vámi souhlasím a děkuji. S tím nejlepším jezdcem to bylo ode mě myšleno, jakože ne, že by to přímo někdo tvrdil, jen mi tak přijde styl některých komentářů. A určitě jsem také nemyslel, že by Vašek Pech neměl jinou možnost. Jak píšeme, byla ta možnost, tak ji využil. Možná, kdyby počkal na novou generaci Fiesty, která mi přijde o dost lepší, než ta předchozí, bylo by asi o dost emocí méně smajlík. Na druhou stranu vždy záleží na jezdci a i s tou starou Fiestou byl 2 sezóny druhý za továrnou a jak s ní dokáže Venda Kopáček jezdit sprinty. Klobouk dolů. Jinak já třeba nejsem nějaký zarytý fanoušek Pecha, jsem fanoušek rally. Jen mi je z těch 2 blíže jak jízdním stylem tak hlavně jako člověk. A jinak také vždy fandím slabším, takže když ty 2 matadory nahání Mareš, Cais a naposledy Stříteský, tak mám obrovskou radost. Letošní rok je z ohledu rally parádní včetně završení WRC na Šumavěsmajlík.
24. 8. 2023 17:3983
0 0
To Technics: Nechceš napsat nějakou knihu o zákulisí české rally? Evidentně ti to jde.Jses frajer.Klobouk dolů.
24. 8. 2023 17:4184
0 0
To Technics: Tvůj příspěvek sem četl jedním dechem.Parada.
24. 8. 2023 21:1085
0 0
Jinak podobna situace uz tu byla: https://www.ewrc-results.com/final/28151-rally-islas-canarias-el-corte-ingles-2016/ taky vyhralo porsche podle narodnich predpisu ale nepamatuju, ze by kvuli tomu byl takovej humbuk…
25. 8. 2023 16:0486
2 3
Správné znění je: "Jan Kopecký vyhrál závod ME a celkovým vítězem Barum Rally se stal Václav Pech".
25. 8. 2023 16:4487
0 1
Mam tenhle tejden zvlastni nutkani naucit lidi cist metodou Steva Jobse.
26. 8. 2023 10:5388
5 1
Původně napsal imprez
Správné znění je: "Jan Kopecký vyhrál závod ME a celkovým vítězem Barum Rally se stal Václav Pech".
Ne pane Imprezi. Vítězem Barum rally 2023 je Jan Kopecký, nejrychlejším jezdcem pak Václav Pech. Je to obdobné jako v roce 2004. Tam vyhrál Simon Jean-Josepf a nejrychlejším jezdcem byl Jan Kopecký. Zkuste to pochopit, samozřejmě pokud nejste trollem. Ještě k této situaci dodám, co lze dohledat na zdejších stránkách. V roce 2004 ve třídě A8, kam patřili vozy WRC, bylo na startu této třídy 10 vozů, vozů WRC bylo 8. (mj. Vašek Pech, Roman Kresta, Štěpán Vojtěch, Martin Prokop aj.). V roce 2023 ve třídě RN9, kam v současnosti patří vozy WRC, startovalo 6 vozů. Auto specifikace WRC tam bylo pouze jedno, to Ášínovo. Další byly Toyoty GR (2x) Nešetřil s Porsche a 2x Mitsubishi Lancer EVO IX. Nevzpomínám si, že by v roce 2004 příznivci Kopeckého, který porazil silnou konkurenci, cokoli vykřikovali na Simona Jean-Josepfa a vyrušovali na tiskové konferenci atp. Mám dojem, že někteří nekritičtí příznivci Vaška Pecha se rekrutovali z kotle plzeňské fotbalové Victorie. Té já také držím palce, ale od kotelníků, se leckdy distancuji. Stejně tak je mi v posledním období nepříjemná agresivita rádoby Ášínovců. Jejichž neslušné chování gradovalo právě při Barumce. Kde jste, Vy praví fandové Pecha, se kterými jsem leta u tratí RZ diskutoval? V posledních letech aby se ve Vaší přítomnosti jeden bál vyjádřit jiný, byť nestranný názor. Myslím, že to musí vadit i Vaškovi a Petrovi. Pamatuji si je jako sportovce. smajlík
26. 8. 2023 11:4889
0 0
Původně napsal Mirus
Jinak podobna situace uz tu byla: https://www.ewrc-results.com/final/28151-rally-islas-canarias-el-corte-ingles-2016/ taky vyhralo porsche podle narodnich predpisu ale nepamatuju, ze by kvuli tomu byl takovej humbuk…
I v tomto případě je ale veden jako oficiální vítěz Lukyanuk
27. 8. 2023 11:3090
2 0
Původně napsal Technics
Původně napsal imprez
Správné znění je: "Jan Kopecký vyhrál závod ME a celkovým vítězem Barum Rally se stal Václav Pech".
Ne pane Imprezi. Vítězem Barum rally 2023 je Jan Kopecký, nejrychlejším jezdcem pak Václav Pech. Je to obdobné jako v roce 2004. Tam vyhrál Simon Jean-Josepf a nejrychlejším jezdcem byl Jan Kopecký. Zkuste to pochopit, samozřejmě pokud nejste trollem. Ještě k této situaci dodám, co lze dohledat na zdejších stránkách. V roce 2004 ve třídě A8, kam patřili vozy WRC, bylo na startu této třídy 10 vozů, vozů WRC bylo 8. (mj. Vašek Pech, Roman Kresta, Štěpán Vojtěch, Martin Prokop aj.). V roce 2023 ve třídě RN9, kam v současnosti patří vozy WRC, startovalo 6 vozů. Auto specifikace WRC tam bylo pouze jedno, to Ášínovo. Další byly Toyoty GR (2x) Nešetřil s Porsche a 2x Mitsubishi Lancer EVO IX. Nevzpomínám si, že by v roce 2004 příznivci Kopeckého, který porazil silnou konkurenci, cokoli vykřikovali na Simona Jean-Josepfa a vyrušovali na tiskové konferenci atp. Mám dojem, že někteří nekritičtí příznivci Vaška Pecha se rekrutovali z kotle plzeňské fotbalové Victorie. Té já také držím palce, ale od kotelníků, se leckdy distancuji. Stejně tak je mi v posledním období nepříjemná agresivita rádoby Ášínovců. Jejichž neslušné chování gradovalo právě při Barumce. Kde jste, Vy praví fandové Pecha, se kterými jsem leta u tratí RZ diskutoval? V posledních letech aby se ve Vaší přítomnosti jeden bál vyjádřit jiný, byť nestranný názor. Myslím, že to musí vadit i Vaškovi a Petrovi. Pamatuji si je jako sportovce. smajlík
Dovolím si přidat svůj názor: jsem mnohaletým fanouškem rally a po ukončení kariéry Romana Kresty jednoznačně fandím Vaškovi Pechovi. To,co dokázal s jeho tátou za svou závodní kariéru jako soukromník, je něco úžasného a patří jim obrovské poděkování. Kdo bude vítězem Barum rally 2004 (respektive kdo nebude), bylo jasně již dávno před startem soutěže ředitelem Regnerem starším oznámeno. A vidět naše WRC v Biskupicích na konci pole bylo pro nás, kteří prožili zlatou éru WRC 99-2003, naprosto tragické. Ovšem letos to vidím na další obrovskou chybu současného vedení Barumky, kdy palcovými titulky mělo být všude zveřejněno, že vůz kategorie WRC nemůže být brán jako vítěz ročníku 2023. A to ne pro nás skalní, ale pro širokou laickou veřejnost. Loni to ještě prošlo, ale letos ne. A věřte tomu, že celý víkend jsem u trati neslyšel nic jiného,jestli vyhraje Vašek nebo Honza. Tak pánové ze Zlína, blahopřeji k podpisu nové smlouvy, ale uberte arogantního jednání s diváky a větší energii vydejte na na poli informovanosti a spolupráci s médii, děkuji.......
27. 8. 2023 18:0091
1 0
To rosik: Jsem rodák ze Zlína,ale tu poslední větu podepisuji se vším všudy.Ja děkuji ,bravo...Jen připomínám organizátorům že jsme za permici daly 700 stovek.Takze slovy klasika,trochu úcty a pokory vůči vašim živitelum.
28. 8. 2023 09:2992
0 0
Původně napsal rosik
Původně napsal Technics
Původně napsal imprez
Správné znění je: "Jan Kopecký vyhrál závod ME a celkovým vítězem Barum Rally se stal Václav Pech".
Ne pane Imprezi. Vítězem Barum rally 2023 je Jan Kopecký, nejrychlejším jezdcem pak Václav Pech. Je to obdobné jako v roce 2004. Tam vyhrál Simon Jean-Josepf a nejrychlejším jezdcem byl Jan Kopecký. Zkuste to pochopit, samozřejmě pokud nejste trollem. Ještě k této situaci dodám, co lze dohledat na zdejších stránkách. V roce 2004 ve třídě A8, kam patřili vozy WRC, bylo na startu této třídy 10 vozů, vozů WRC bylo 8. (mj. Vašek Pech, Roman Kresta, Štěpán Vojtěch, Martin Prokop aj.). V roce 2023 ve třídě RN9, kam v současnosti patří vozy WRC, startovalo 6 vozů. Auto specifikace WRC tam bylo pouze jedno, to Ášínovo. Další byly Toyoty GR (2x) Nešetřil s Porsche a 2x Mitsubishi Lancer EVO IX. Nevzpomínám si, že by v roce 2004 příznivci Kopeckého, který porazil silnou konkurenci, cokoli vykřikovali na Simona Jean-Josepfa a vyrušovali na tiskové konferenci atp. Mám dojem, že někteří nekritičtí příznivci Vaška Pecha se rekrutovali z kotle plzeňské fotbalové Victorie. Té já také držím palce, ale od kotelníků, se leckdy distancuji. Stejně tak je mi v posledním období nepříjemná agresivita rádoby Ášínovců. Jejichž neslušné chování gradovalo právě při Barumce. Kde jste, Vy praví fandové Pecha, se kterými jsem leta u tratí RZ diskutoval? V posledních letech aby se ve Vaší přítomnosti jeden bál vyjádřit jiný, byť nestranný názor. Myslím, že to musí vadit i Vaškovi a Petrovi. Pamatuji si je jako sportovce. smajlík
Dovolím si přidat svůj názor: jsem mnohaletým fanouškem rally a po ukončení kariéry Romana Kresty jednoznačně fandím Vaškovi Pechovi. To,co dokázal s jeho tátou za svou závodní kariéru jako soukromník, je něco úžasného a patří jim obrovské poděkování. Kdo bude vítězem Barum rally 2004 (respektive kdo nebude), bylo jasně již dávno před startem soutěže ředitelem Regnerem starším oznámeno. A vidět naše WRC v Biskupicích na konci pole bylo pro nás, kteří prožili zlatou éru WRC 99-2003, naprosto tragické. Ovšem letos to vidím na další obrovskou chybu současného vedení Barumky, kdy palcovými titulky mělo být všude zveřejněno, že vůz kategorie WRC nemůže být brán jako vítěz ročníku 2023. A to ne pro nás skalní, ale pro širokou laickou veřejnost. Loni to ještě prošlo, ale letos ne. A věřte tomu, že celý víkend jsem u trati neslyšel nic jiného,jestli vyhraje Vašek nebo Honza. Tak pánové ze Zlína, blahopřeji k podpisu nové smlouvy, ale uberte arogantního jednání s diváky a větší energii vydejte na na poli informovanosti a spolupráci s médii, děkuji.......
Pane rosik, ohledně informovanosti máte pravdu. Dovolím si Vás doplnit. Prvotně by měl Autoklub ČR informovat o správném zařazení jediného vozu WRC do startovního pole. Je to řídící orgán a ostuda z Barumky padá na celý rallysport v ČR. Což nemůže být cílem Autoklubu. Tento sportovní kočkopes stvořil Autoklub v roce 2016 a dodnes se s ním nedokázal vypořádat. Dále. Pokud to neudělal Autoklub, mohl a měl to udělat pořadatel. Sice by to bylo suplování, ale bylo by to vhodné a správné. Pořadatelé informaci mohli také doplnit, že Pech s Uhlem v národním poli mají jiné sportovní předpisy než hlavní pole startující v ME a MČR. (např. zákaz použití více než 16 ks pneumatik pro ME). No a konečně, kdo selhal na celé čáře jsou veřejnoprávní média. Jak Česká televize, tak Český rozhlas naprosto po celý závod opomíjel fakta a řády. To bylo klíčové. Pokud redaktoři nezávislých veřejnoprávních institucí nesprávně či neúplně informují, je to selhání a nepochopení z čeho se skládá jejich odměna za práci. To není o tom, jaké informace dostali. Ale měli se dotazovat a být důslední. Pak by neinformovali po celou soutěž nesprávně. Plně s Vámi souhlasím, že absence informací či nesprávné či neúplné informace přispěly k ostudě, která přesáhla hranice státu. Škoda, dalo se tomu předejít. A za to nemohou ani u Pechů, ani u Kopeckých. smajlík
28. 8. 2023 10:0093
0 0
Trochu se medii zastanu. Tezko se zjistuje, ze neco neexistuje, kdyz to "vsude jinde" existuje. Jako jo, profesionalni novinar by to vedet mel. Ale zrejme nejsou zdroje, stacilo vcera poslouchat Brezinu.
28. 8. 2023 13:2094
0 0
Odpověď ro Kenny-pce: Váš příspěvek, zejména druhou větu jsem nepochopil. Třetí už mi dává smysl. Proobhajobu svého názoru si zahraji na redaktora ČT potažmo CRo reportujících z Barum Rally 2023. Redaktoři měli ještě před startem položit zástupci Autoklubu nebo pořadateli asi tuto otázkuí: "O celkovém vítězi budeme mít jasno v neděli odpoledne či v podvečer. Kdo bude ale celkovým vítězem? Ten, kdo vyhraje v početném poli startujících v ERC nebo třeba Václav Pech, který pojede vzadu a pojede pouze podle národních předpisů? Ještě než odpovíte dodám, že podobnou situaci jsme zde měli v roce 2004, kdy pole "evropanů" mělo v celkovém pořadí jednoznačnou prioritu a vítězem nebyl nejrychlejší jezdec, ale dokonce až pátý nejrychlejší Simon Jean-Josepf?" No a pak očekávat odpověď a vytrvat, než adekvátně zástupce Autoklubu nebo pořadatele odpoví. Nikdo ovšem takovou otázku veřejně nepoložil, nebo já jsem takovou nezaznamenal. A v cíli se dotazovali diváci a bohužel i tito novináři, kteří by měli být v obraze. Přesto, že existovalo vysoké procento, že v cíli situace s nejrychlejším wéercéčkem na trati nestane. Takže za mne, pane Kenny-pce, Vaše obdajoba médií u mne neobstála. Ale na druhou stranu je od Vás hezké a lidské se zastat někoho, kdo zde na fóru není a nemůže nám to vysvětlit a bránit se. Dovoluji si tyto redaktory zmínit pouze proto, že mnou citovaná média jsou veřejnoprávní a tudíž placení námi všechny. A Vy, Kenny-pce se neuražte prosím. Závěrem.. Zmiňujete Karla Březinu. Zřejmě máte namysli včerejší přímý přenos z ME v autocrossu z Přerova. S ohledem na věk Karla Březiny a létům práce ve prospěch motorsportu se nebudu k jeho výkonům vyjadřovat. Ale je celkem s podivem, že přímé přenosy z autocrossu (letos to bylo ME z N. Paky, MČR z Poříčí n/S a nyní ME z Přerova) měl online komentovat K. Březina, kterému je neuvěřitelných 78 let. To je v tomto věku úctyhodné, ale na druhou stranu to ukazuje nekoncepční práci ve vedení redakce sportu ČT - když nemají nikoho mladšího. smajlík P.S. Karlu Březinovi ze srdce přeji ještě mno let ve zdraví a mnoho tadosti při sledování motoristických podniků.smajlík
28. 8. 2023 15:5195
1 0
1) Byl bych rad, kdyby tu zustalo normou tykani a vystupovani pod prezdivkou. Tohle je jedno z mala mist, kde jeste funguje diskuze podobne jako pred 20 lety. 2) Nevidim, co by ve tvym textu melo kohokoliv urazit. 3) Karla Breziny si vazim, provazi me motorsportem celej muj zivot, ale tendenci placat kraviny pri zivym komentovani mel vzdycky a s vekem se to nezlepsuje. Tim jsem chtel demonstrovat, ze sekce motorsportu v CT asi neni zrovna stedre dotovana. 4) Neexistence cehokoliv se da zjistit / prokazat jedine tak, ze projdeme celej relevantni prostor s negativnim vysledkem. Coz je hodne prace a kdyz se navic predpoklada, ze to existuje, tak ani nikoho hledat nenapadne. Jo, dalo by se zeptat treba Regnera, ale asi holt "nebyl cas". Kazdopadne ted uz to vime smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!