Barumka nadále v ERC, podepsána nová smlouva s promotérem!
Nečekaný dárek pro pořadatele a všechny fanoušky zlínské rally přišel na cílové rampě v podobě podpisu nové smlouvy s promotérem na nejbližší dva roky. Barum Czech Rally Zlín bude součástí Mistrovství Evropy v rally (ERC) i v následujících letech 2024 a 2025. Smlouvu podepsal za promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově manažer Ian Campbell a za zlínskou rally Miloslav Regner, předseda organizačního výboru. Slavnostního okamžiku před zlínskou radnicí byli přítomni hejtman Zlínského kraje Radim Holiš, primátor města Zlína Jiří Korec a jednatel Continental Barum s.r.o. Libor Láznička.
foto: www.rallyservice.cz
„Podpis nové smlouvy na nejbližší dvouleté období je oceněním práce celého pořadatelského týmu, který se podílel na úspěšném průběhu letošního ročníku. Poděkování patří za podporu veřejným institucím, partnerům soutěže v čele se společností Continental Barum a divákům, bez jejichž pomoci bychom soutěž nemohli uspořádat. Barumka opět prokázala své zařazení mezi elitními rally v Evropě. Nebývá zvykem, aby promotér ještě v závěru rally přispěchal s podpisem nové smlouvy,“ uvedl Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Barumka byla v letošním roce již kulatých čtyřicet let součástí mistrovství Evropy, neboť poprvé se jelo o evropské body ve Zlíně v roce 1984! Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje i práva pro ERC, což je pro tento šampionát důležitým posunem ve světě rally. Letošní úroveň šampionátu starého kontinentu výrazně stoupla, o čemž svědčil počet kvalitních jezdců, kteří letos zápolí o evropské body. Zlínská rally patří každoročně k pilířům mistrovství Evropy a k vrcholům soutěžní sezony nejen v České republice.
Mistrovství Evropy vzniklo už před 70 lety jako první mezinárodní klání soutěžních jezdců a patří k nejstaršímu kontinentálnímu seriálu v rally Teprve o dvacet let později byl založen seriál mistrovství světa. V roce 2004 došlo k reorganizaci a v seriálu ERC zůstaly jen vybrané rally, které dosáhly na nejvyšší koeficient. V posledních letech se kalendář mistrovství Evropy ustálil na počtu osmi soutěží, z nichž polovina se jede na šotolině a polovina na asfaltu. Zatímco v letech 2013 – 2021 byl pořadatelem ERC satelitní televizní kanál Eurosport, loni převzal režii německý promotér.
Evropský šampionát vyhrál třikrát polský jezdec Stanislaw Zasada, stejný počet prvenství má i jeho krajan Kajetan Kajetanowicz nebo Luca Rossetti z Itálie. Nejúspěšnější značkou je Lancia s 15 triumfy, Ford se radoval osmkrát. Česká automobilka Škoda přivedla jezdec na nejvyšší stupeň celkem šestkát. Letos se stal mistrem Evropy s předstihem ještě před závěrečnou soutěží Hayden Paddon z Nového Zélandu na voze Hyundai i20 N Rally2.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech Facebooku, Instagramu, Twitteru a v dalších tiskových informacích.
Jako kacíř původem z regionu, k čemu svět? Není Barumce dobře v ME, kde dnes patří mezi základní stavební kameny a jednu z těch asi nejvíc tradičních a legendárních soutěží? I když jako myšlenka vidět Rally1 někde na Pindule nebo Bunči by byla hezká, ale nechci si představit, co by se dělo dopravně, kapacitně v regionu, apod.
A já si dovolím tvrdit, že Barumka od roku 26. půjde do MS.
Je to všechno pravda, moje dobře informované zdroje mi to potvrdily. Od roku 2026 nahradí Barumka v CER Šumavu. Německá strana, které vše platí, chce ty nejlepší tratě a ty jsou na Barumce. Start bude u hotelu, pak se pojede autobusák. Celý pátek bude okolo Zlína, pak naloží vše na kamiony a odvezou do Pasova. Jezdci poletí soukromým tryskáčem. Bude to paráda
Je to všechno pravda, moje dobře informované zdroje mi to potvrdily. Od roku 2026 nahradí Barumka v CER Šumavu. Německá strana, které vše platí, chce ty nejlepší tratě a ty jsou na Barumce. Start bude u hotelu, pak se pojede autobusák. Celý pátek bude okolo Zlína, pak naloží vše na kamiony a odvezou do Pasova. Jezdci poletí soukromým tryskáčem. Bude to paráda