Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 9. 2023 20:59 − 2246× − 0

Addio pirelli

Italská značka pneumatik nebude usilovat o získání kontraktu na dodávky pneumatik pro MS počínaje rokem 2025.

Kontrakt stavící Pirelli do pozice výhradního dodavatele pneumatik pro mistrovství světa končí po sezóně 2024 a v poslední době objevovaly informace o tom, že zájem o účast v tendru na další tři roky má hned kvarteto značek. Jednu nyní můžeme škrtnout a to hned tu, která je aktuálně v MS přítomní. Italský výrobce pryží se rozhodl, že současný tříletý závazek, kdy dodává obutí speciálům v mistrovství světa již značce stačí a že nebude usilovat o zisk pozice jediného dodavatele pneumatik od roku 2025. V moderní éře MS, kdy se jede na jedněch pneumatikách nejde o první konec Pirelli, to v šampionátu působilo na přelomu první dekády tohoto tisíciletí a následně se taktéž stáhlo. Nyní dělá stejný krok a když se podíváme na prohlášení Italů, můžeme číst typické znaky korporátštiny provázející toto oznámení.

"Pirelli nepodalo přihlášku do tendru na dodávky obutí pro mistrovství světa v rally v období 2025-2027. Značka je přítomní ve více jak 350 šampionátech napříč světem a nadále zůstane věrní i rallysportu. Bude pokračovat ve svém zapojení v ostatních šampionátech, ve kterých aktuálně působí. Ty zahrnují mistrovství Evropy, které letos vyhrál Hayden Paddon v Hyundai obouvajícím pneumatiky Michelin. Šampionát organizuje stejný promotér a účastní se jej více značek pneumatikářů. Pirelli taktéž působí ve více jak 40 národních šampionátech po celé planetě i v řadě dalších podniků pro současné i historické speciály," dodává tiskovka Pirelli. Rozhodnutí italské značky tedy znamená, že si to o dodávky pro MS rozdá trio přihlášených, kde pomyslným nejžhavějším kandidátem je bezpochyby značka Michelin, která takto již Pirelli dříve střídala v dodávání obutí a zbylou dvojici zájemců tvoří Hankook a MRF.

Jak uvádí FIA, zájemci o dodávky pneu musí připravit minimálně dvě šotolinové a asfaltové pneumatiky, jednu na sníh s hřeby a zimní pneumatiky na asfalt, ve variantě s hřeby i bez (ty se však mohou lišit ve směsi). Jak dále FIA v tendru uvádí, zájemci musí doložit, že jejich pneumatiky jsou bezpečné a spolehlivé a dokáží všech soutěžícím zajistit srovnatelné sportovní podmínky napříč kategoriemi v různých povětrnostních podmínkách a na různých cestách, které se v MS vyskytují. Navíc musí zájemci předvést, že jejich pryže mají nejvyšší možnou odolnost vůči defektům a že umožní s ohledem na jejich výdrž různé strategie s obutím. Přihlášky do tendru měly uzávěrku tento pátek a vybranou značku obutí se dozvíme 19. října po zasedání Světové rady motorsportu. S lehkou nadsázkou řečeno, již teď je jisté, že radost mají mnozí jezdci, kteří si s defekty Pirelek užili své, vzpomeňme například Madse Ostberga před dvěma roky na Sardinii.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!