Yaris Rally2 se dle Toyoty blíží homologaci
Na začátku měsíce již z Toyoty vyrazily na FIA první dokumenty pro zahájení procesu homologace a cílem japonské značky je, aby nový Yaris Rally2 mohl zasáhnout do bojů od začátku nové sezóny. Že jsou tyto snahy v procesu a tým zatím postupuje dle plánu potvrzuje serveru DirfFish technický ředitel týmu Tom Fowler. Pokud se někde v průběhu homologace neobjeví nečekaný zádrhel, první rallyový speciál v novodobé soutěžní historii Toyoty určený pro klientský sport bude moci úderem novoroční půlnoci na tratě. "Doufáme, že homologace bude platná od začátku roku 2024, tedy k 1. lednu. Proces samotný začal již na začátku tohoto měsíce. Fyzicky musíme věci FIA dodat později, ale papírování jsme již začali. Jsme tedy v diskuzi s FIA, homologační dokumentaci máme připravenou v pracovní verzi a už nějaký měsíc diskutujeme jednotlivé věci související s homologačním procesem. Ale oficiálně vše začne nyní, aby se stihla inspekce hotového vozu koncem roku," říká Tom Fowler k aktuálnímu stavu přípravy Yarisu Rally2.
To tedy znamená, že auto pomalu musí nabírat finální kontury a tým pomalu finišuje jeho podobu. "Pokud jde o výkonnost auta, tak jezdci v poslední době vyjadřují velké nadšení. Ve vývoji auta, ať už se bavíme o Rally1 nebo Rally2, vždy je vývoj ve stylu, že dlouhou dobu máte pocit, že se věci nikam nehýbou a že jsme zaseknutí na jednou místě. Vývoj jde řadou malých a malých krůčků a pak jedna drobnost způsobí, že vše zapadne do sebe a pak naráz… testovací jezdec za váma přijde a řekne, že má pocit, že by to auto mohlo být dobré. V té chvíli víte, že s konceptem auta jdete správným směrem. Protože pokud se nepovede dobře koncept auta, tak to už nikdy nezachráníte," říká ke stavbě auta technický ředitel Toyota Gazoo Racing.
O tom, že by Yaris Rally2 mohl vycházet z dobrého konceptu a být dobrým autem značí i nedávný start posádky Latvala – Hänninen na Rally Hokkaido, kde dvojice deklasovala konkurenci a s vozem označeným Toyota GR Yaris Rally2 Concept nadělila dvě minuty druhému v pořadí Norihiko Katsutovi s dalším exemplářem Yarisu. Kromě vítězství bylo pro tým pozitivním zejména to, že obě auta jela bez technických problémů. "Bezproblémovost byla pro mě nejdůležitějším poznatkem ze soutěže. Jsem si jistý, že Jari-Matti měl z výhry radost, ale mě osobně to nijak obrovsky nenadchlo. Pro mě i pro tým bylo nejhlavnější to, že jsme dokázali vyzkoušet auto v podmínkách ostré soutěže. Navíc jsme si z ní odvezli jenom malý seznam problémů k řešení, nevyskytly se žádné velké. Jasně, po každé rally se objeví věci, které by stály za zlepšení. Testování je jedna věc, protože tam máte neomezenou možnost servisu. V rally musíte jet podle itineráře, musíte dodržet čas na servis a auto to celé zvládlo bez jediného problému. Takže to je pro příští rok obrovským příslibem," uzavírá Tom Fowler.
Hlavně ať to má pořádný krouťák pro posádku EuroOIL týmu
Fabie bude mít asi konkurenci...
@Sabelt kdo a kde ji prosím bude od středy testovat ?