Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 10. 2023 19:02 − 11447× − 12

Kalendář pro rok 2024 je znám

Světový šampionát už má jasno, kam všude se příští rok vydá.

I když se v průběhu sezóny objevovaly spekulace ohladom možných nových destinací, nakonec se potvrdila většina posledních zvěstí, že žádné radikální dramata sezóna 2024 nepřinese a lokality jako Spojené státy či Blízký východ si budou muset ještě na své zařazení do kalendáře počkat. Takže napřesrok nás čeká opět 13 soutěží a kromě starých známých se objeví nově Lotyšsko a návrat si odbude Polsko, což jsou obě destinace, které jsou z pohledu českého fanouška poměrně dobře dostupné. Pokud se podíváme na data, tak jednu z největších změn představuje Rally Safari, která se pojede v době, která dříve tradičně patřila Mexiku. Pro keňský podnik se tak jedná o návrat ke kořenům, protože jarní termín tento podnik míval tradičně a teprve jeho světové znovuzrození jej přivedlo do letních měsíců.

Šéf WRC Promotera Jona Siebel k oficiálnímu schválení kalendáře Světovou radou motorsportu řekl: "Už teď se nemůžeme dočkat dalšího ročníku mistrovství světa, které jistě přinese řadu napínavých momentů. Kalendář pro tuto sezónu nabízí jak oslavu tradičních podniků, tak nás posouvá směrem ke vzrušující budoucnosti. Návrat šampionátu do Polska a debut v Lotyšsku podtrhují naši snahu o to, abychom jak soutěžícím, tak fanouškům přinášeli vzrušující a novinky obsahující mistrovství světa." Za FIA dodal ke kalendáři Andew Wheatley: "Kalendář nabízí mix tradičních klasik jako Monte Carlo, Švédsko, Safari, Portugalsko, Finsko nebo Akropolis, které doplňují soutěže se pomalu v MS zabydlující jako je Chorvatsko, Chile či Japonsko spolu s nováčkovskými podniky v podobě Středoevropské rally či Lotyšska. Takže už teď se těšíme na další úspěšnou sezónu MS. Jsme si jistí, že kalendář nabízí silnou kombinaci soutěží na čtyřech kontinentech a vítáme návrat světového rallysportu do střední a východní Evropy, která je proslulá svými nadšenými fanoušky," dodává Andrew Wheatley.

Komentářů celkem: 12
20. 10. 2023 20:171
0 0
Paráda smajlík Chorvátsko a Poľsko. smajlíksmajlík predpokladám, že Chorvátsko tentokrát pri mori v regióne Istria s centrom v krásnom meste Rijeka to by bolo super.smajlíksmajlík
20. 10. 2023 20:412
2 0
Za sebe z pohledu českého fanouška rallye sportu, SUPER! Můžeme vidět opravdu hodně jako nikdy dříve... Ale WRC kalendář 2024 jen potvrzuje, kde se WRC nachází, proč je rallye zcela mimo globální zájem diváků i médií, v porovnání s jinými motoristickými odvětvími. 0 Severní Amerika, 0 Austrálie, 1x JIžní Amerika, 1x Asie...
20. 10. 2023 22:243
2 0
Martin_wrc - naprostý souhlas. Tohle je rozšířené (díky pár závodům mimo Evropu) Mistrovství Evropy a ne Mistrovství světa.
21. 10. 2023 07:404
2 0
Většina soutěží se jede v Evropě a ani jedna evropská automobilka se neúčastní. Propagace a zvýšení prestiže je na promotérovi. Tohle je tak na úrovni hobby autocross.
21. 10. 2023 08:075
1 0
O tom jakým způsobem dělá WRC Promoter svou práci, aby WRC zviditelnil a globalizoval, svědčí kalendář 2024 a také partneři a sponzoři WRC, ýádná globální důležitá firma nebo značka... Je mi to líto, rallye miluju a sleduju 30 let, byl jsem mnohokrát na MS po Evropě, ale WRC pod současným vedením promotéra směřuje na pokraj globálního zájmu, přitom je to tak skvělá motoristická disciplína...
21. 10. 2023 12:176
1 0
A nebude to nejspíše tím, že o propagaci takovýchto závodních vozů nemají výrobci aut zájem.Auta nemají nic společného s jejich produkovanými auty.Bohužel to zavinila naprosto předčasná myšlenka elektrifikace podporovaná minulým vedením FIA. Tyto siluety jsou navíc i drahé( jsou to karosované buginy s homologovaným rámem obaleným drahými díly s kompozitů vybavené nákladným hybridním pohonem).Jedině díky tomu zůstali relativně lehké.Za sebe si myslím, že to ještě chvíli potrvá než někdo pochopí, že stejnou muziku by pro diváka znamenala auta Rallye 2 s upravenou pohonnou jednotkou, lepším podvozem a efektivnější aerodynamikou.
21. 10. 2023 12:307
1 0
Postavit auto z trubkového rámu rozhodně není dražší, než předělat produkční auto. Přece jenom jestli se nepletu, tak ta možnost je tam i v současných pravidlech, ale nikdo ji nevyužívá. A stačí se podívat na Dakar, tam se taky staví auta na trubkovém rámu a jaký je o to zájem... Problém je v motoru, který je tak drahý, že žádný výrobce nikdy nový motor nevyvine a nikdy se do WRC nepřidá. Vždyť i Subaru, o kterém se spekuluje, má používat motory Toyoty... Je potřeba uvolnit pravidla motorů a nechat si výrobce rozhodnout, jaký motor sami chtějí, a ne nařídit jeden mega drahý motor, který nemá nic společného s tím, co mají automobilky v sériových autech.
21. 10. 2023 13:118
0 0
Na tom je hodně pravdy. Víc volnosti pro automobilky, ve všech směrech. Nastavit limity a nechat každého co ukázat dokáže. Auta z kopírky, nemají pro automobilky význam. Rally bývala výkladní skříní nových technologií v automobilovém průmyslu, ta doba je ta tam. Klidně bych postavil na start hybrid proti spalováku a MHEV...
21. 10. 2023 23:329
0 0
Jak moc pravděpodobné je to, že Rally Croatia změní destinaci rychlostních zkoušek a vůbec samotného centra dění?
22. 10. 2023 16:2010
0 0
Změna centra Chorvatské rally 2024 je velmi nepravděpodobná: Are there any definite plans for next year in terms of changes? “There is an idea and a possibility to move the rally to the coast but I think we would need some more time for that. Probably in 2024 the rally will happen in Zagreb again and that is, of course, very good. https://rally-croatia.com/en/news/q-a-daniel-saskin-organising-committee-president-after-croatia-rally-2023
22. 10. 2023 19:2911
0 0
Rozhovor s ředitelem je půl roku starý, vše může být jinak. Termín CER na listopad je extrémní, raději bych viděl prohození s Chile. Konec září by byl ideální.
23. 10. 2023 08:0512
0 0
Já jsem naopak za termín CER rád, protože by mohl napadnout nějaký ten sníh, i když dnes je to už velmi nepravděpodobné.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!