Martin Černý - eWRC.cz
30. 4. 2004 00:00 − 2766× − 0

Gilles Panizzi: „Nebezpečné pro Rallyesport“

V původním rozhovoru pro rallye1.de mluví tovární jezdec Mitsubishi Gilles Panizzi o aktuálních testech, krocích při vývoji Lanceru WRC a o změnách pravidel v Mistrovství světa.

V původním rozhovoru pro rallye1.de mluví tovární jezdec Mitsubishi Gilles Panizzi o aktuálních testech, krocích při vývoji Lanceru WRC a o změnách pravidel v Mistrovství světa.

Co si myslíte o novém systému SuperRally, který má být zaveden v následující sezóně?
„Idea, že jezdec, který vypadne, bude smět pokračovat v následující etapě, je velmi dobrá. Nicméně je důležité, aby byly jednotlivé změny vyvážené.“

Od minulého roku byly diskutovány různé novinky, od flexi servisů, přes systém Mille-Piste, po SuperRally. Jak vidíte budoucnost pro Mistrovství světa v rally?
„Mnoho změn je pro tento sport nebezpečných. Ale já věřím jen v to nejlepší. Jsem vlastně ještě "mladík" v Mistrovství světa, nicméně jsem poznal, že nám jezdcům tak jako tak stejně nikdo nenaslouchá. Před lety jsem chtěl do rady jezdců, ale můj tehdejší týmový kolega Didier Auriol mi říkal, že by to byla ztráta času. Měl pravdu. Já osobně vidím budoucnost světových soutěží v dvoudenních podnicích, se závody jen v sobotu a v neděli.“

Po vypadnutí na Novém Zélandu jste byl na pár dní v Japonsku…
„Bylo pro mě velice důležité poznat tamní lidi. Doposud jsem to tak udělal ve všech týmech, kde jsem působil. U Peugeotu jsem šel do továrny také.“

Jak hodnotíte momentálně Mitsubishi Lancer WRC?
„Náš Lancer je dobré auto. Je vyvážené…, prostě vím, že vůz je dobrý. Akorát nevím, kdy budeme mít úspěch. Potřebujeme najezdit ještě mnoho kilometrů. Na Novém Zélandu jsem byl po shakedownu velice spokojený, jen jsme se bohužel již nemohli dále ukázat.“

Momentálně jste na šotolinových testech ve Španělsku a Francii…
„Připravujeme se zde na tři následující šotolinové soutěže. Tyto podniky budou velmi tvrdé. Při testech pracujeme především na vyladění diferenciálů.“

Co máte ještě mimoto na programu?
„Co nevidět strávím jeden den v továrně v Rugby. Chci si tam nechat od mechaniků detailně ukázat auto. Od toho si slibuji, že své Mitsubishi mnohem lépe poznám. Dále bych si chtěl natrénovat, jak bych mohl některé opravy provést já sám. Čím silněji totiž bude v budoucnosti servis omezen, tím důležitější to bude.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!