13. 8. 2006 00:00 − 2430× − 0

Pech přesedl na mitsubishi a útočí na čtvrtý český titul!

Letos už to bude deset let, co Václav Pech junior začal brázdit tratě českých rallye.

Letos už to bude deset let, co Václav Pech junior začal brázdit tratě českých rallye. Nejprve mu posloužila historická Škoda 1000, už v roce 1998 ale přesedl do silné čtyřkolky subaru. A už tehdy na jeho talent začal upozorňovat jeden z nejpovolanějších – multišampion Ladislav Křeček.

V roce 2000 bojoval „Ášín“ o svůj první titul ve skupině N s protřelým Václavem Arazimem, ale tehdy ještě bylo proti problémové subaru a Pech se také nevyvaroval několika chyb. O rok později už se o něm mluvilo jako o největším překvapení sezony. Ve voze Toyota Corolla WRC si dojel pro stříbrnou medaili v Mezinárodním mistrovství České republiky za tehdy suverénním továrním jezdcem škodovky Romanem Krestou. Asi málokdo předpokládal, že se Pechovi povede tento výsledek v brzké době předčít, opak byl ovšem nakonec pravdou. V roce 2002 přesedl do Fordu Focus WRC a podařilo se mu dokonce poprvé vybojovat český titul. Následující tři roky zůstal fordu věrný a zažil doslova žně. Český titul dvakrát obhájil, k tomu přidal dva tituly slovenské a dva v rallysprintech. V souvislosti s Barum rally Zlín nelze nepřipomenout jeho triumf v roce 2003, který byl zároveň základem k třetímu místu v konečném účtování mistrovství Evropy. Pro letošní sezonu byl Václav Pech postaven před nutnost změny vozu. Kvůli novému systému hodnocení mezinárodního mistrovství musel volit mezi sériovou čtyřkolkou mitsubishi či subaru a speciály S1600. Po dobrých zkušenostech z loňské Barum rally Zlín sáhl pro mitsubishi, což se ukázalo jako dobrá volba. Pech je už opět v čele českého šampionátu…

Rok 2006 pro něj ale nezačal úplně nejlépe. Na úvodní dvě soutěže musel vzít za vděk zapůjčenými vozy a v ani jednom případě se do špičky neprosadil. Nejzávažnější ztrátou bylo odstoupení na IQ-Jänner-Rallye, ani na Šumavě se ale situace nevyvíjela nejlépe. Po prvním dnu patřila Plzeňanovi kvůli technickým problémům až šestá příčka, ve druhé etapě ale nasadil ke stíhací jízdě a jen těsně mu unikla čtvrtá příčka. „V sobotu jsem se s autem trochu trápil. Nefungoval mezinápravový diferenciál, což na sněhu a ledu vadilo především při brždění z velkých rychlostí a při akceleraci. Po jeho výměně ve večerním servisu se vůz začal chovat o poznání lépe a myslím, že jsme to dokázali i dosahovanými časy. Moc mě těší absolutní vítězství ve druhé etapě, kdy jsme si dokázali, že umíme být dostatečně rychlí i s produkčním vozem,“ prohlásil jezdec.
Martyrium s půjčenými vozy skončilo na Rallye Matador Tatry. Z dílen Charouz Racing Systemu vyjela zbrusu nová EVO IX a Václav Pech si na ni brzo zvykl. V sobotu měl sice problémy s výborně jedoucím

Bérešem, nedělní rychlostní zkoušky byly ale již zcela v jeho režii a Pech slavil s mitsubishi své první vítězství. „Jsem velmi spokojen nejen s výsledkem, ale také s naším novým autem, které fungovalo bezchybně. Musím poděkovat všem z Charouz Racing Systemu, kteří auto perfektně připravili,“ nechal se slyšet čerstvý vítěz. Jestliže púchovská soutěž skončila přesvědčivým vítězstvím plzeňské posádky, pak v Krumlově byli Pech s Uhlem samovládci. Ani průběžně vedoucí muž šampionátu Achim Mörtl jejich tempu nestačil a v cíli měl více než minutové manko. „Podařilo se nám zvolit správné pneumatiky. Využili jsme možnosti špiónů na trati a v této roli se opět osvědčila zkušenost mého táty. Získali jsme tak výhodu, kterou se nám podařilo během prvních dvou rychlostních zkoušek proměnit v poměrně slušný náskok. Myslím si, že to byl rozhodující moment v této soutěži, který nám umožnil jet druhý den s rezervou a s rozvahou. Nebyli jsme již vystaveni takovému tlaku pronásledovatelů a časový náskok z páteční noci nám umožňoval ta nejnebezpečnější místa prodávat,“ přiznal po závodě Václav Pech, který se tím dostal poprvé od začátku sezony na dohled od vedoucí příčky v šampionátu.

Při zatím posledním měření sil na Rally Bohemia tahal Pech přece jen za kratší konec. V prvních rychlostních zkouškách soutěže mu ujížděl účastník juniorského mistrovství světa Martin Prokop s krásnou „cé dvojkou“. Na RZ9 jej však postihl defekt, a to byla dobrá zpráva pro Pecha, který se tím dostal do vedení. Ani Vladimír Barvík jej o něj nepřipravil, pro trojnásobného mistra to znamenalo první triumf na mladoboleslavské soutěži vůbec. Zároveň se tím dostal do čela tabulky mistrovství a zajistil si předčasně prvenství v Evropském poháru regionu střed. „Z vítězství jsme všichni v teamu nadšeni, mitsubishi fungovalo bezchybně a také jsem byl maximálně spokojený s pneumatikami. Byla to velmi náročná soutěž jak pro posádku, tak pro techniku. Když se po tak náročné soutěži a po souboji, který jsme během soboty absolvovali s Martinem Prokopem, nakonec podaří vítězství, je radost z prvního místa mnohem větší,“ řekl v cíli novopečený mistr Evropského poháru.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!