23. 1. 2024 10:20 − 38759× − 94

Změny v systému automobilových rally v roce 2024

V úterý dne 2. ledna 2024 rozhodla Komise rally pod vedením svého předsedy pana Jiřího Valenty o některých změnách v systému Mistrovství ČR v rally a Rallysprint série pro rok 2024.

Změny v řádu Mistrovství ČR v rally

  • Mistrovství ČR v rally (dále jen MČR) se od roku 2024 mohou zúčastnit pouze vozidla Divize 1, tzn. vozidla s platnou homologací FIA a vozidla s prošlou homologací méně než 8 let uvedená v seznamu FIA.
  • Mistři ČR v rally budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle klasifikace vozidel Divize 1), v samostatné klasifikaci vozů 2WD (třídy RC4 I, RC4 II a RC5) a v jednotlivých vypsaných třídách - RC2, RGT/RC3, RC4 I, RC 4 II, RC5.
  • Třídy RGT a RC3 budou nově sloučeny do společné klasifikace třídy RGT/RC3, ve které bude provedeno i závěrečné vyhodnocení MČR.
  • Od roku 2024 se v rámci závodů MČR nově pojede samostatná série Rally Challenge.
  • Rally Challenge se mohou zúčastnit vozidla Divize 2, tzn. vozidla s platnou homologací FIA upravená podle národních předpisů (NTP), vozidla s národní homologací nebo s prošlou homologací více jak 8 let.
  • Vítězové Rally Challenge budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle samostatné absolutní klasifikace vozidel Divize 2) a v jednotlivých vypsaných třídách – RN6, RN7, RN8, RN9 a RN10.
  • Posádky startující v Rally Challenge budou samostatně klasifikovány v rámci jednotlivých závodů MČR v rally, tzn. na jednotlivých závodech bude oddělená klasifikace MČR v rally a Rally Challenge.
  • Vítězem závodu MČR bude vždy považována posádka startující v rámci MČR, tzn. posádka startující s vozidlem Divize 1. Absolutní pořadí MČR bude vyhlašováno odděleně od vozidel startujících v Rally Challenge, a to bez ohledu na případný dosažený nejrychlejší čas v daném závodě vozidlem startujícím v rámci Rally Challenge.
  • Startovní pořadí do jednotlivých závodů bude i nadále stanoveno na základě předpokládané výkonosti jednotlivých posádek, tzn. bez ohledu na to, zda posádka startuje s vozidlem Divize 1, nebo Divize 2. Prvními startujícími budou i nadále prioritní jezdci ASN podle seznamu prioritních jezdců ASN pro rok 2024.
  • Jezdci Václavu Pechovi byla z rozhodnutí Komise rally pro rok 2024 zachována priorita ASN a bez ohledu na to, že jezdec nesplnil kritéria pro získání priority ASN – není klasifikován v absolutním pořadí MČR 2023 do 10. místa.
  • Prioritu ASN pro rok 2025 může získat i úspěšný jezdec Rally Challenge za rok 2024, ale za předpokladu startu v roce 2025 s vozidlem třídy RC2.

Změny v řádu Rallysprintu pro rok 2024

  •  V rámci Rallysprintu bude v roce 2024 zavedena klasifikace Poháru 55+ RS. Společně budou klasifikovány posádky startující v rámci RSS a Poháru 2+. Posádky splňující podmínky startu v Poháru 55+ RS budou hodnoceny ze společné klasifikace RSS a P2+.

Veškeré změny pro rok 2024 přijala Komise rally na základě rozsáhlé analýzy posledních sezón v rally a také analýzy počtu startujících v jednotlivých Divizích a třídách a to v rámci obou seriálů – MČR a RSS.

Všechny změny pro rok 2024 budou postupně zveřejňovány na webových stránkách Autoklubu České republiky.

Komentářů celkem: 94
25. 1. 2024 09:1681
7 1
Přesně tak. Dříve byl z každého jednání zápis kdo a jak hlasoval. Byl tam sepsaný návrh změny a kdo ji navrhuje. Dnes se dovíme hotovou věc a konec. Proč se tedy neudělá setkání s držiteli licencí kde nám vysvětlí proč tak bylo rozhodnuto (bezpečnost, FIA atd..) a zodpoví naše dotazy. Můžeme FIA obcházet v jiných pravidlech (bezpečnostní nádrže, hologramy na prádle atd...) proč to nejde u aut? Proč se neudělá seznam kandidátu s nějakým CV kteří mají zájem být v Rally komisi a každý držitel licence by třeba mohl hlasovat v IS systému autoklubu? Ano souhlasím že by tam mohl být někdo kdo auta pronajímá protože nejde o prvních 20 aut, ale musel by to být někdo kdo nepronajímá auta jen tem prvním 20 smajlík Různorodost startovního pole připoutá pozornost i laické veřejnosti. Laika nebude bavit pole 20 Rally2 , 3 R3, 10 R4 a 5 R5. Stejně to je v MS světa odjede 8 R1 pak se dá koukat na 10 R5 a tím to končí. Krásné to bylo letos na Janner rally. Dost Rally2 a pak Mitsubishi, Proto, BMW , Lancia, Mazda, Golf, Ascona, Audi atd...co průjezd to jiný styl a projev vozu. To je ta krása která přiláká vetší pozornost veřejnosti a tím i peníze smajlík
25. 1. 2024 11:1982
5 1
No Bóže, tak budeme mít dvě absolutní klasifikace a až novináři budou psát do novin, kdo vyhrál, tak napíší "v nejabsolutnější klasifikaci z obou absolutních klasifikací" a bude. Kde je jako problém? Nakonec buďme rádi, že nemáme těch absolutních klasifikací ještě víc. Vždyť ono jet s autem R2 proti R5 je mnohem víc nefér, než jet s R5 proti WRC, takže i RC3, RC4, RC5 mohly chtít vlastní absolutní klasifikaci. Tudíž jsme těch absolutní klasifikací mohli mít třeba 6 nebo 7 (určitě by se našlo ještě dost znevýhodněných, kteří by chtěli mít svoji absolutní klasifikaci; třeba já, protože když jedu v autě A8 proti Ášínovi, který jede na kole, tak mě poráží a jeho jízdní kolo je proti mým propleteným rukám taky nefér...). Pak by novináři jen změnili jen drobnost ("v nejabsolutnější klasifikaci ze všech absolutních klasifikací") a nikoho by to vlastně nic nestálo. Takže pro rok 2025 navrhuji AČR, aby ustanovil nejméně 5, raději ale tak 7–8 absolutních klasifikací, protože čím víc absolutních klasifikací, tím absolutnější bude vítěz každé jedná z absolutních klasifikací a tím víc bude svět fér. No, a pro rok 2026 bych navrhoval jet podle hesla ABSOLUTNÍ KLASIFIKACE PRO KAŽDÉHO! A vůbec, Kefalín, čo Vy si vlastně (v AČR) predstavujete pod takým slovom "absolutný"?
25. 1. 2024 12:0383 Upraveno 12:04
1 1
Konečně "magicky" smysluplný návrh! smajlíksmajlík Ještě bych dodal, že pokud budou mít všichni ve všech třídách možnost jet o absolutní vítězství, tak na to jejich sponzoři hodně uslyší, a všechny nás zavalí takovým množstvím peněz, že rallysport hravě překoná v investicích i fotbal, a všichni se v nich budeme topit. Možná i fanoušci by se mohli profesionaliovat a žít jenom ze sázek. smajlík Já nevím jak vy, ale já jdu dát okamžitě svým klientům vědět o konci své pracovní činnosti! smajlík
25. 1. 2024 12:5984 Upraveno 12:59
1 1
Aleš "AlesGute" Holakovský - absolutní vítěz Barum Czech Rally 2024 smajlík To vypadá dobře, viď? smajlík Ještě budeš ty sponzory odhánět smajlík smajlík
25. 1. 2024 17:3185
8 1
Pan Vrátníček to shrnul ve všech bodech 1 až 6 naprosto přesně a výstižně. Bohužel jsem se jednou dostavil mezi ctěnou komisi a slyšel tu slůžku nesmyslů s úst členů. Takové osobní nenávisti jsem nebyl nikdy přítomen. Bylo to k pláči.. Co tam předváděli Regneři, Černohorský nebo nějaký zástupce médií, o kterém nikdo z nás nikdy neslyšel, to byla síla. Všechno musíme udělat pro to, aby Venca Pech nemohl vyhrát. Takhle se jmenuje ten výsledek. Prostě Škodovka loby v největším nasazení.. Tyhle lidi to nedělají tolik pro sport jako takový, ale trošku z jiného, nám známého důvodu. Slovy klasika..,.. už se mi chce zase zvracet.. A Kopecký group myslím, že to nemá zapotřebí.
25. 1. 2024 18:3086
1 1
Pěkně rozmrdavate rally sport v Česku.Autoklube dej se dohromady,Pechu ty jsi už konečně kup R5, Kopecký ty neknuc pořád , Škodovko ty to zkousni,Regnerovci i Klatovaci běžte do prdele a přestaňte se tu pořád dohadovat.Jste jak malé děcka.
25. 1. 2024 18:3387 Upraveno 18:34
7 1
Dovolím si položit pár dotazů, pokud má někdo vysvětlení nebo odpověď... 1. proč se o takových věcech rozhoduje 2.1. a ne až 5.4., den před Valaškou? Nejen, že ještě měli dvojku v žíle po Silvestru, ale je to příliš velký předstih. 2. proč někdo vymyslí třídu/skupinu, aby ji po roce zrušil? Viz. RN10 a příspěvek Konšel. Nakoupíš díly, že s tím chvíli pojedeš a po roce to vezeš do šrotu. A to mu nepomohla ani ukravinská vlajka na předním okně... 3. proč platím za licenci (a pojistku) každým rokem víc, ale AČR už ani nevydá plastovou kartu? Každý by si rád připlatil třeba 100,- za vydání, když její výroba (dle informace výrobce pro 500-1000ks je cena 7.86). Vždyť se připravují o příjem, který se dá následně rozkrást! 4. proč jsem automaticky členem, jen proto, že mám licenci, aniž bych o to žádal? 5. když už tím členem jsem, proč nemůžu volit/hlasovat? 6. proč v rally komisi jsou jen ti "ekonomicky zainteresovaní" a ne třeba napůl s členy volenými/hlasovanými držiteli licencí? (viz. např. příspěvek podvarka) 7. proč bylo zrušeno (asi navždy) školení jezdců? Už ta nasranost držitelů licencí ohrožuje jejich bezpečnost? 8. bude mimo absolutního pořadí vyhlašováno i absolutnější a nejabsolutnější pořadí? 9. neměla by být zavedena inkluze i v rally sportu, aby blbové byli akceptováni a měli stejná práva? (nikoliv větší, jako dosud) 10. proč ještě není Šťovíček a spol. ve vyšetřovací vazbě? Jirka Káňa psal, že se mu chce zvracet. Mně se chce přímo blít, proto si jdu nalít panáka...a teď hurá do mě a mých pokřivených názorů....
25. 1. 2024 21:3888
2 0
Asi je něco shnilého v tom našem státě ralyovém.
25. 1. 2024 21:4589
3 1
Kopeček :Do šrotu to nedám. Prodám to tam, kde s tím můžeš jet. To znamená všude, mino ČR. A ta ukrajinská vlajka tam byla proto, že mě vadí, že někdo střílí do lidí.
25. 1. 2024 22:3790 Upraveno 22:48
5 6
Konšel VFTS: Jasný, tomu rozumím. Taky mi to vadí. Ale jen pro upřesnění, měl jsi tam v r.2014 ruskou, když Ukravinci stříleli do etnických Rusů na Donbasu? Měl jsi tam iráckou, vietnamskou, syrskou, srbskou, afghánskou, lybijskou...a mohl bych dlouho pokračovat, když tam střílel do lidí největší světovej agresor? Nebo to je jen konspirace? No raději tohle téma opustím... Já mám, díky tomu, že žena je Slovenka, vzadu slovenskou trikoloru (pokud víš, jak vypadá). Ale samozřejmě je tvý právo si tam dát, co uznáš za moudrý.
25. 1. 2024 23:0991
1 0
Tohle téma bylo to, co tu chybělo.
26. 1. 2024 08:5492
2 0
Metriks: Souhlas, máš pravdu, to sem nepatří, nechal jsem se unést...sorry
26. 1. 2024 13:1893
0 2
V pořádku smajlík
26. 1. 2024 16:2794
0 0
Hmm..zajímavé počteníčko. Jsem rád,že jsem si nepořídil nějaké auto,které by aspon rok vyhovovalo neustále se měnícím předpisům.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!