Toyota Gazoo zakončila Švédskou rallye solidní jízdou ve sněhu

Toyota Gazoo Racing World Rally Team zakončil náročnou Švédskou rallye vysokým bodovým ziskem Elfyna Evanse.

Evans po celý poslední den tohoto podniku udával tempo a vybojoval druhé místo celkového pořadí.

Evans se tak úspěšně otřepal poté, co byl v pátek odpoledne nucen vyrážet ze všech posádek jako první a protahovat hluboký sníh na trati. O polední servisní přestávce zaostával za pozdějším vítězem jen o 1,9 sekundy a v závěru dne, doprovázeného extrémními podmínkami, se pohyboval 1 minutu a 50 sekund za prvním v pořadí.

Po posunu z páté pozice na třetí během sobotního dopoledne se Evansovi v úvodní nedělní etapě podařilo díky suverénní jízdě poskočit na druhé místo. V následném druhém průjezdu této etapy byl Evans nejrychlejší ze všech, a navíc jen těsně skončil druhý v závěrečné Power Stage. To stačilo k prvnímu místu v klasifikaci ‚Super Sunday‘ a 24 bodům, které společně s navigátorem Scottem Martinem za víkendové jízdy získali, bylo to nejvíce ze všech zúčastněných posádek.

Kalle Rovanperä a Takamoto Katsuta bojovali o první místo, ale nakonec oběma vystavily stopku sněhové závěje lemující trať. Rovanperä se na úvod podniku držel na první pozici, ale během páteční superspeciálky SS4 jej zbrzdil kontakt se sněhovou závějí a poškození chladiče vozu.

V sobotu se vrátil do akce s cílem získat v rámci nedělních jízd další body do šampionátu značek, což se mu také podařilo díky druhému nejlepšímu času (za Evansem) v rámci nedělních etap, resp. nejrychlejšímu času v Power Stage (s náskokem pouhých 0,039 s). Tým tudíž inkasoval maximálních 22 bodů, které byly v neděli k dispozici, a po dvou kolech letošní sezóny se v šampionátu značek stále drží na sdíleném prvním místě.

Katsuta byl díky své skvělé jízdě za náročných pátečních podmínek pouhých 0,9 s za nejlepším v pořadí, ale v superspeciálce SS10 v sobotu dopoledne uvízl v závěji. V neděli se opět vrátil do akce.

V rámci zákaznického programu TGR-WRT byl ve Švédsku podruhé za sebou nasazen čtvrtý vůz GR YARIS Rally1 HYBRID Lorenza Bertelliho. Ital se svým typickým zápalem dokázal obsadit desáté místo celkového pořadí.

Ve druhém podniku WRC2 se jako konkurenceschopné ukázaly i Toyoty GR Yaris Rally2, když hned čtyři tyto vozy v rukách zákaznických týmů dojely v první pětce uvedené kategorie, resp. v první desítce celkově. Převážnou část podniku jsme tak mohli sledovat nerozhodnou bitvu právě těchto čtyř vozů – nakonec Sami Pajari obsadil druhé místo v kategorii WRC2 (tým Printsport); následovali Georg Linnamäe (RedGrey), Roope Korhonen (Rautio Motorsport) a Mikko Heikkilä (TGS). Linnamäe dále prokázal kvality jasným vítězstvím v superspeciálce SS5 za extrémních podmínek pátečního odpoledne.

Jari-Matti Latvala (šéf týmu)

„Víkend byl náročnější, než jsme čekali, a celkový výsledek neodpovídá tomu, co bychom si přáli, ale mám alespoň velkou radost z toho, jak se nám dařilo v posledním dni závodu. Na tento podnik jsme se dobře připravili, vůz také fungoval dobře a jezdci se za volantem cítili jistě, ale chyběl nám ten poslední krůček. Když na to tlačíte, což je nutné, když chcete vyhrávat, mohou se objevit chyby, a to se také o tomto víkendu dvěma našim jezdcům přihodilo. Elfyn měl zase v pátečním úvodu vzhledem k množství sněhu velmi obtížnou pozici jako první na trati, takže nakonec odvedl skvělý výkon s celkovým druhým místem a nejlepším časem v neděli, a až do posledních zatáček měl našlápnuto i k vítězství v Power Stage. Náš první a druhý nejlepší čas v neděli a v Power Stage nám reálně pomůže v mistrovství značek.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)

„Dnes jsme měli pouze jeden cíl, a to pomoci týmu získat nějaké body navíc, a tak mám radost, že se nám to povedlo, a také jsme se snažili Elfynovi pomoci všude tam, kde to bylo možné. Samozřejmě nejsem s naším víkendovým výsledkem spokojen, protože jsme sem přijeli zvítězit. Omlouvám se a děkuji týmu, protože všichni v rámci příprav odvedli opravdu skvělou práci, vůz byl dost rychlý na to, aby mohl vyhrát, ale jen jsme to nedokázali správně poskládat. Alespoň se nám podařilo získat pár bodů na závěr, a tak se již těšíme na další příležitost.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)

„Tento víkend byl jako na houpačce. V pátek to vzhledem k našemu nepříznivému postavení na trati moc dobře nevypadalo. Ale podařilo se nám to překonat, což je myslím důležité, a umožnilo nám to se v žebříčku opět vyšplhat nahoru. Když nám podmínky vyhovovaly, měli jsme celkem dobré tempo, a dnes jsme na závěr dokázali získat pár hezkých bodů. Myslím, že jsme mohli v Power Stage zvítězit, ale udělali jsme na závěr pár chyb. I tak ale, vzhledem k tomu, jak to s námi během víkendu vypadalo, a slušnému bodovému zisku z celé této akce, můžeme být vlastně celkem spokojeni.“

Takamoto Katsuta (jezdec, vůz č. 18)

„Dnes jsem chtěl získat nějaké body navíc, ale nebylo to snadné vzhledem k našemu postavení na trati a úplně jiným stopám, ve kterých jsme museli v Power Stage jet. Byl to pro mne náročný víkend. Měli jsme dobré tempo, a i vůz měl velmi pěkný potenciál, ale pouze jsem to nedokázal přetavit ve správný výsledek. Musím přemýšlet, jak se z toho poučit, abych si příště vedl lépe a dokázal využít šance, až příště přijdou. Další plánovaný podnik v Keni mi vždy dobře vycházel, a tak se teď musím znovu srovnat a na příští rallye vyrazit s tím správným přístupem.“

Komentářů celkem: 9
20. 2. 2024 09:58 Upraveno 10:00
1 0
Hyundai má letos 2 vítězství, jestli chce Toyota vyhrát v Keni, je potřeba zavolat duo Ogier/Rovanperä - nasadit je rovnou oba - celkově tedy 4 auta. Obávám se, že Evans/Katsuta tam nevyhrají.. Škoda, že nový bodovací systém nezkritizoval přímo Lappi nebo Abiteboul třeba na pozávodní konferenci. Přišli v poháru konstruktérů o body/náskok před Toyotou, ne? Takto to vypadá, že to vadí jenom nám, fanouškům, jim očividně ne, takže to nemá cenu již dále řešit a mluvit o tom, tohle je moje poslední zmínka o bodech.. V Keni zdar! Ať ta pauza necelých 6 týdnů uteče co nejrychleji! P.S. Líbí se mi ty motivační řeči od Katsuty (co taky může říct jiného, že?), ale už by to chtělo výsledky, ano, výsledky, ne pouze jeden třeba v Keni a pak zase bouračky v "deseti" závodech po sobě. Odkazuje se na výsledky v Keni, ale mrkněme, jak to vloni několikrát očesal během Keni, byl zázrak, že dojel. Snad se to u něj už zlomí, je to největší sympaťák, držím mu palce..
20. 2. 2024 11:35
1 1
Souhlasím, Taka je velmi sympatický! V továrním týmu TGR ale nemá co dělat. Je tam pouze proto, že je Japonec, to musí vidět každý. Kdyby dostal takovou šanci například Lappi - 5 sezon v Toyotě, měl by vítězství mnohem víc než ta 2 co má...
20. 2. 2024 11:52
1 1
Původně napsal lukeska
Hyundai má letos 2 vítězství, jestli chce Toyota vyhrát v Keni, je potřeba zavolat duo Ogier/Rovanperä - nasadit je rovnou oba - celkově tedy 4 auta. Obávám se, že Evans/Katsuta tam nevyhrají.. Škoda, že nový bodovací systém nezkritizoval přímo Lappi nebo Abiteboul třeba na pozávodní konferenci. Přišli v poháru konstruktérů o body/náskok před Toyotou, ne? Takto to vypadá, že to vadí jenom nám, fanouškům, jim očividně ne, takže to nemá cenu již dále řešit a mluvit o tom, tohle je moje poslední zmínka o bodech.. V Keni zdar! Ať ta pauza necelých 6 týdnů uteče co nejrychleji! P.S. Líbí se mi ty motivační řeči od Katsuty (co taky může říct jiného, že?), ale už by to chtělo výsledky, ano, výsledky, ne pouze jeden třeba v Keni a pak zase bouračky v "deseti" závodech po sobě. Odkazuje se na výsledky v Keni, ale mrkněme, jak to vloni několikrát očesal během Keni, byl zázrak, že dojel. Snad se to u něj už zlomí, je to největší sympaťák, držím mu palce..
Obávám že ty výsledky Takamoty nikdy nepřijdou.Rad bych se mýlil,ale myslím že dříve pokvetou hrábě, než by něco zajel.Bohuzel, škoda no.
20. 2. 2024 13:01
2 0
Když za Škodu Motorsport nestartoval žádný český jezdec, bylo to špatně. Když za Toyotu startuje Japonec, je to taky špatně smajlík Mně se tenhle vlasteneckej přístup Toyoty náhodou líbí a Takamotovi to přeju. Mimochodem, spolehlivost se většinou časem dostaví, s rychlostí to bývá horší... smajlík
20. 2. 2024 17:29
0 0
Nee,to není špatně ,tak to má být, akorát zatím nemá tu výkonnost.Pokud opakovaně něco zajede,tak se mu hluboce omluvim.Ale pro mě je to milý a usměvavý chlapec.A tak to má být.Vzdyt je to jen sport,i když nekřesťansky drahý.
20. 2. 2024 18:23
0 0
Přál bych titul Elfynovi, je to dobrej kluk, ale asi se dočká ten Thierry.. :-D
21. 2. 2024 09:42
0 0
Věřím víc Elfynovi, jeho výkony jsou podle mě víc konzistentní ...
21. 2. 2024 09:56
0 0
Jsem zvědavý na Otta, zatím 2 závody, 2 chyby, snad se zapojí do titulu též, ať to máme pěkně napínavé.. smajlík
21. 2. 2024 10:28
0 1
Taka nema mensi vykonnost nez Kresta v roce 2005. O Kopeckym nemluve, ten ve WRC zajel jen par asfaltu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!