Vlastimil Resl - eWRC.cz
23. 2. 2024 15:50 − 2968× − 1

Jan Nádvorník: „Měl jsem štěstí na lidi!“

Své účinkování na sedadle spolujezdce hodlá omezit Jan Nádvorník.

„Hlavním důvodem je pracovní vytížení. Dělám vedoucího servisních a poprodejních služeb u Citroën Auto Brejla v Praze a mám toho opravdu hodně. Navíc už od jeho vstupu do rally předloni v Hustopečích se snažím nějakým způsobem pomáhat Lukymu Kubíčkovi. Loni jsme mu jezdili špiony s Karlem Coufalem. Ten na popud toho koupil cupového Adama a původně jsem měl jet s ním, ale nakonec budu pokračovat jako špion Lukyho. Nicméně jako definitivní konec závodění to neberu. Mým snem od malinka například je jet domácí Příbram za volantem. Přemýšlíme s Romanem Linhartem, Lukyho spolujezdcem, který je také Příbramák, že bychom si půjčili cupového Adama a odjeli to spolu. Řády umožňují střídat se oběma členům posádky za volantem. Já bych tedy odřídil první sekci a Roman druhou,“ nastiňuje možné budoucí plány Honza, který má k soutěžím vřelý vztah od dětství.

„Na domácí Příbram mě táta vzal už v nějakých mých pěti letech. Asi po pěti minutách jsme však jeli domů, protože erzeta byla zrušena kvůli velkému karambolu Milana Chvojky s Escortem. Táta navíc celý život jezdil motokáry a já tak v motorsportu vyrůstal. Okruhy mě nicméně nikdy nebraly a tak jsem odbočil k rally. Když pak Radek Nešpor, velký kamarád mého táty, v roce 2014 přivezl do Čech Porsche 997 GT3, oslovil tátu, jestli by mu na tom autě něco neudělal. Slovo dalo slovo a v letech 2015 – 2017 jsme jim jezdili celou sezonu doprovod.“

Kdy a jak začala tvoje spolujezdecká kariéra?

„Tím, jak se člověk motal jako doprovod v dění, začne do toho více pronikat. A já začal přemýšlet, že bych si do toho sedl. Začátkem roku 2017 přivezl Miloš Kutílek z Rakouska dieselový Fiat Grande Punto JTD a v březnu mě kontaktoval, jestli bych s ním jel. S Puntem jezdí dosud, ale auto je momentálně na prodej. Milošovi letos bude čtyřiašedesát a chce se soustředit už jen na rallycross. Na společné účinkování vzpomínám moc rád. Byl to můj první kontakt s navigováním a v podstatě jsem od něj dostal ty základy. Všechno jsem se učil v pátek večer po seznamovacích jízdách v „obytce“ na letišti, s tím, že v sobotu ráno startujeme do erzety. Odjeli jsme spolu také covidovou sezonu 2020, kdy si celý náš tým z posledního podniku v Pačejově odvezl Covid s těžkým průběhem. Tak zle mi v životě nikdy nebylo. V roce 2021 jsme spolu pak jeli do Bohemky.“

Mezitím jsi navigoval i další jezdce.

„Skvělá byla v roce 2018 Radouň s Honzou Koudelou. To je velmi talentovaný pilot. Nikdy jsem nejel s někým, kdo by měl takové ruce jako Koudy. Závodnické plány v jeho případě hatil nedostatečný budget, neumožňující půjčit si auto na nějaké další podniky. Radouňská výhra mezi dvoukolkami a osmé místo absolutně jsou každopádně výsledky, kterých si vážím skoro nejvíce. A snažíme se pracovat na tom, abychom si v budoucnu společný start ještě zopakovali, ideálně s Peugeotem 208 R2.“

Dva starty máš s Jiřím Hasmanem.

„Spolupráci domlouval mladý Vašek Stejskal a také Dacia Logan byla od Stejskalů. Příbram byla mým prvním kontaktem s republikovou dvoudenní soutěží.“

Následoval Luboš Dolák a Lada VAZ 21011.

„Naše spolupráce začala úsměvnou nehodou na Testovací RZ Žiželice 2019. Přijeli jsme na závody, aniž by nás napadlo zkontrolovat helmy, jestli máme stejnou komunikaci. Luboš jel tedy na oči a v nějakém třetím, čtvrtém průjezdu jsme ve třetí zatáčce po startu sežrali na vnitřku balíky slámy a poškodili chladič. Snažili jsme se ho sice narovnat o sloupek u plotu, ale prostě to nešlo a my museli odstoupit. Díky Lubošovi se mi podařilo realizovat další z mých snů startovat na Vltavě ve startovním poli evropských historiků. Na Korábu nás však zastavil znovu děravý chladič.“

V historické Lancii Beta Coupé jsi téhož roku v Pačejově navigoval Zdeňka Kroupara.

„A skončilo to také velice kuriózní nehodou na čečelovické erzetě. Odstartovali jsme na suché pneumatice, zhruba od poloviny rychlostky však začalo šíleně pršet a na silnici stála voda. My samozřejmě zpomalili a tak nás na známém místě v Třebohosticích dojela posádka, startující za námi. V místě, kde se na návsi odbočuje za balík, jsme se s druhým autem před tím kvantem diváků bočně srazili, zničili spojovací tyč řízení a ohnuli kolo, takže jsme to jen dotáhli do cíle erzety a tam odstoupili.“

Jeden start jsi zažil s Janem Žaludem a Peugeotem 208 R2.

„To byla Příbram 2020. Zhruba čtrnáct dní před startem mi volal bývalý špičkový pilot Honza Šlehofer, skvělý kluk a hrozný pohodář, že tady má klučinu, který nikdy nezávodil, ale chtěl by se svézt. A jelikož mám nějaké zkušenosti a navíc jde o moji domácí Příbram, jestli bych jí s ním neodjel. Těšilo mě, že přestože to byla Honzova rallyová premiéra, dokázali jsme auto přivézt bez problému až do cíle.“

Podorlickou Rally 2021 jste jeli společně s Vítem Němcem a BMW 325i E30.

„Vítek je můj dlouholetý kamarád. Jel jsem s ním už dva roky předtím Amater Rally u Milana Blahouta, kdy nás propojil již bohužel zesnulý Hynek Středa. Vítek předtím jezdil okruhy, a když vstoupil do ČMPR, svezli jsme se Podorlickou. Skončilo to největší havárií mé dosavadní kariéry. Ve vysoké rychlosti jsme probrzdili levou deset a vypadli do pole. Zpočátku to vypadalo nevinně, jenže k naší smůle byl uprostřed pole potok, ve kterém jsme skončili hlavami dolů s utrženou nádrží a vytékajícím benzínem. To byla fakt velká rána. Tahle věc mě dodnes mrzí, protože jsme opravdu velcí kamarádi a zrovna náš jediný společný start skončil takhle. Holt člověk míní, život mění. Vítek se postupem času hodně zlepšil a dnes je z něj skvělý pilot, schopný jet v ČMPR ve špičce.“

V sezoně 2022 jsi usedl vedle dvou pilotů. Jedním z nich je Michal Havránek.

„Spolupráce s Havranem začala v únoru. Propojil nás Marek Petráček, mechanik Karla Trojana, jehož tým Korno Motorsport nám během všech soutěží dělal doprovod a servis. Spolupráce s Michalem byla perfektní a já celou dobu obdivoval jeho přístup, jak si za tím jde. Většinu času nás však bohužel trápila nespolehlivost tříválcové Fiesty. Ze startů s Michalem si nejvíce vážím třetího místa ve třídě RC4 II a šestatřicátého absolutně na Rallye Český Krumlov, kterou považuji za nejtěžší soutěž našeho mistráku.“

Tvým dosud posledním pilotem je Martin Volín.

„Martin je také hrozně skvělý a pohodový člověk. Já měl v tomhle celkově štěstí na lidi, se kterými jsem jel. Všichni byli naprostí pohodáři. Martina jsem kontaktoval v květnu 2021, kdy se ke mně dostala informace, že shání spolujezdce na Příbram a domácí soutěž jsem chtěl jet. Tenkrát už však měl někoho přislíbeného a tak to neklaplo. Pak se mi ozval v březnu roku 2022, jestli mám nějaké plány na sezonu. Já měl domluvený velký mistrák s Michalem Havránkem, ale na sprinty jsem byl volný. Dohodli jsme se tedy, že společně odjedeme jeho domácí Plzeň a mojí domácí Příbram.“

Co očekáváš od letošní sezony. Jak se těšíš na pokračování v roli špiona?

„Když jsem začínal já, všichni lidé mi ochotně předávali zkušenosti, které získávali celý život. Takže i já se nyní budu snažit pomoci Lukášovi s Romanem, aby se posunuli zase dále. Je to škola i pro mě učit se ty závody zase z jiné stránky, číst tu trať a předat klukům informace, protože jsme poslední, kdo před nimi ty erzety projede.

Chtěl bys závěrem někomu poděkovat?

„Chtěl bych poděkovat několika lidem – jsou to máma a táta, Míra Janota, Roman Švec, Miloš Kutílek a Radek Nešpor. A úplně na konec bych přidal zajímavost, že jsem seděl ve třinácti autech s jedenácti piloty.“

Komentářů celkem: 1
26. 2. 2024 12:50
0 0
smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!