Klasická Ouninpohja se vrací v celé své délce
Pokud je nějaká rychlostní zkouška opravud ikonická, tak je to finská Ouninpohja. 33 kilometrů plných horizontů a skoků. Legenda.
Jenže s tím, jak se auta neustále zdokonalují, už začala být strašně rychlá. Proto se v této klasické podobě jela naposledy v roce 2016. Už tenkrát byl problém srazit průměrnou rychlost alespoň ke 130 km/h. Kolik by to bylo se současnými vozy Rally1?
Od roku 2016 se využívala jen část Ouninpohjy, ta část kolem severního výběžku u známého diváckého místa Kakarista. Zkoušky se nazývaly právě Kakaristo nebo Rapsula. Ale ty první dvě třetiny zkoušky, ty nejrychlejší pasáže, ty se nejezdily.
Jak je tedy možné, že letos je Ouninpohja zpět? Pořadatelé museli hledat způsoby, jak soutěžící zpomalit. Jednak to bude pomocí klasických retardérů, které budou asi tři navíc. Tou hlavní novinkou je ale zařazení "virtuálních retardérů". Něco, o čem se už mluví přes pět let, ale v mistrovství světa to nikdy nebylo použito. Pokud si pamatujete, virtuální retardéry byly použity loni na Rally di Roma Capitale v rámci ME.
Pokud to ještě nevíte, tak virtuální retardér je úsek, kde je posádka nucena snížit rychlost na povolený limit. Na Ouninpohje se uvažuje o několika úsecích o délce kolem 200 metrů a rychlostním limitem 60 nebo 70 km/h. Aby si ten systém posádky osahaly, počítá se se zařazením virtuálního retardéru už na shakedownu.
No a vy se zatím můžete podívat na celý onboard z roku 2016.