19. 3. 2024 07:25 − 998× − 0

Lehké změny v německém mistrovství

Nová sezóna u našich západních sousedů odstartovala a přináší několik novinek mezi účastníky i soutěžemi.

Zatímco vloni tvořila nejužší špičku šampionátu čtveřice posádek, letos se boje o titul budou s největší pravděpodobností odehrávat pouze mezi zbylou dvojicí z nich. Christian Riedemann už nebude usedat za volant Hyundaie i20 N Rally2, ale nově bude plnit roli týmového šéfa konkurenční stáje z loňské sezóny. Pod hlavičkou stáje Pole Promotion a jeho vedením bude startovat se Škodou Fabia RS Rally2 úřadující šampión Marijan Griebel. K nejvyšším příčkám se bude chtít posouvat s druhou Fabií RS této stáje Dennis Rostek a do třetice pak starší Fabia Rally2 evo a za jejím volantem senior Fred Teschner. Předloňský německý mistr Philip Geipel sice kokpit soutěžního auta neopouští, ale starty bude letos dělit mezi domácí a zahraniční soutěže. Jediným vyzývatelem Griebela tak zůstává Julius Tannert, který vloni dosáhnul na pozici vicemistra a letos bude chtít s Fabií RS Rally2 svého hlavního rivala sesadit z trůnu.

Velkou šanci dostat se v hodnocení šampionátu mezi trojici nejlepších tak získává Björn Satorius, který bude i v nové sezóně usedat za volant Fordu Fiesta Rally2. A chybět letos nebudou ani vozy pocházející z německých dílen stáje Hyundai. Do bojů lucemburská stáj FS-Sport by Fernandes Steve vyšle hned trojici speciálů i20 N Rally2. Nico Knacker bude stavět na zkušenostech, které sesbíral během loňské sezóny. Po přestupu z dvoukolek ji již za volantem Hyundaie strávil. Na konci roku za volant i20 N Rally2 usednul i Patrik Dinkel a nově se k oběma přidává další pilot. Podobně jako Knacker opouští Martin Christ kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. Vloni ji podruhé v řadě opanoval a tak přišla doba na novou výzvu.

Klasifikace dvoukolek ale na prahu nové sezóny určitě nestrádala. Do bojů se přihlásilo patnáct dvojic se stroji kategorie Rally4. Nejrychleji začal Patrick Pusch v Opelu Corsa, ovšem vítězem kratší první etapy se nakonec stal Colin Dünker s Fordem. Kvůli poloose svého Opelu Corsa nedokončil ani první den Jonas Ertz. V tom druhém se hned ráno dokázal na první příčku procpat Tom Kässer s Peugeotem 208. Dünker ovšem zůstával ve hře a když se mu lépe povedla druhá sobotní sekce, vrátil se s vteřinovým náskokem zpátky do čela. V cíli desáté zkoušky se už vedoucí Fiesta bohužel neobjevila a zpátky v čele se tak ocitl Kässerův Peugeot. Boj o vítězství ale ještě nekončil, když si na první místo dělal zálusk i Švéd Simon Andersson s Renaultem Clio. V poslední dvojici rychlostních zkoušek ale Seveřan na německého lídra nevyzrál a prvním lídrem dvoukolek se v letošní sezóně stává Kässer. O technickou pestrost stupňů vítězů se třetím místem postaral zástupce domácí značky Opel Patrick Pusch.

Zmíněná trojice pilotů za volanty vozů Hyundai hrála na tratích ADAC Rallye Erzgebirge druhé housle. Nejlepšího výsledku nakonec dosáhnul Knacker, který se narozdíl od svých značkových kolegů vyhnul větším problémům. I tak to ale stačilo jen na šesté místo. Dinkel sice zajížděl častěji rychlejší časy, ale také si vezl po defektu v první zkoušce a výletu mimo trať v té druhé už po první sekci minutové manko na Knackera. V sobotu jej sice snížil skoro na polovinu, ale to mu moc nepomohlo a musel se smířit se sedmým místem. Christ už druhý den jel se svými kolegy rovinu, ale i jeho tížilo páteční manko. Po problémech s plynem v RZ 1 a hlavně jízdě bez turba v celé druhé sekci vstupoval do druhé etapy až ze třetí desítky pořadí. Zajímavý souboj probíhal celou sobotu o třetí místo. Na stupně vítězů měl kromě Satoriuse, který tuto pozici držel po pátečním předkrmu, zájem i Rostek nebo dánský host s Citroenem C3 Rally2 Kenneth Madsen.

Rozhodovalo se ve vteřinových soubojích a finální slovo přinesla až úplně poslední zkouška. Satorius se nakonec stal tím, kdo se smál nejméně, když musel snést porážku od obou soupeřů. Posledních patnáct kilometrů zvládnul z celé trojice nejrychleji Madsen a to mu vyneslo konečný a nejdůležitější posun na stupně vítězů. O vítězství probíhal očekávaný duel dvou Fabií RS Rally2. Griebel soutěž rozjel nejrychleji z celého startovního pole, ale v RZ 4 jej o etapový triumf připravil Tannert. Obhájce loňského vítězství ukázal, že mu zdejší tratě sedí dokonale, a od svého soupeře se dokázal brzy odpoutat. Griebel v druhé etapě vyhrál až úplně poslední rychlostní zkoušku a novou sezónu tak rozjel druhým místem. Stejně to mezi oběma jezdci dopadlo i vloni a stejně se nakonec z titulu radoval Griebel. Tannert musí ve stejném tempu pokračovat i v dalších šesti soutěží. Kalendář mistrovství se oproti loňsku rozrostl o dvojici nových soutěží. Na konci května se do mistrovství vrací Hunsrück Rallye, která se ale pojede jen jako jednodenní sprint. Sezónu pak na začátku září ukončí druhý přírůstek ADAC Ostsee Rallye. A závěrem ještě jedna novinka. Kromě klasické Power Stage Němci zavedli ještě jednu bonusovými body ozdobenou zkoušku. Jmenuje se Pop-Up Power Stage a která rychlostní zkouška to bude, oznámí sám pořadatel až během rally. Na začátek roku obě bodované zkoušky opanoval Griebel a výrazně tím snížil manko za prohru v konečném pořadí soutěže.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!