28. 3. 2024 08:19 − 1580× − 2

Volkan Isik se vrátil na rychlostní zkoušky

Někdejší turecký šampión naposledy odjezdil kompletní sezónu před dlouhými dvanácti lety.

Tehdy Isik absolvoval turecké mistrovství se Škodou Fabia S2000 a umístil se na konečném šestém místě. Od té doby startoval jen jedinkrát, před pěti lety na prvním ročníku Sarikamis Rallisi. Zimní soutěž se od té doby konala poprvé až letos a na jejích zasněžených tratích spolu svedli souboj dva mladí piloti vozů Ford. Nakonec se z triumfu radoval Kerem Kazaz, který dokázal využít výkonové výhody své Fiesty Rally2 oproti slabšímu autu, se kterým startoval Ali Türkkan. Ten je ale na Fiestu Rally3 už dobře navyklý, ostatně vloni se s ní v konkurenci silnějších aut stal tureckým mistrem. Ümit Can Özdemir byl jedním z těch, které mladý Türkkan porazil. A porážku od něj musel snést i na Sarikamis Rallisi, na druhou stranu do cíle dojel třetí a výrazně víc vepředu než jeho značkový kolega s další Škodou Fabia Rally2 evo Burak Cukurova.

Druhý díl šampionátu posádky zavedl do oblasti Marmaris, která hostila poslední ročníky tureckého podniku mistrovství světa. I když se jelo párkrát stejnými místy, rychlostní zkoušky národní Marmaris Ege Rallisi byly narozdíl od soutěže MS namotány na místních asfaltových cestách. I když pořadatelé připravili jen 112 ostrých kilometrů, soutěž roztáhli podobně jako jejich kolegové v případě úvodního podniku do třech soutěžních dnů. V pátek se odjela pouze divácká superspeciálka a na městském úseku dosáhnul nejrychlejšího času Cukurova. V sobotu ráno už jezdecké pole vyrazilo na přírodní úseky a první nejrychlejší čas zajel navrátilec Isik, který se tím posunul na druhé místo. V Evropě je známý hlavně ze svých startů s Fiatem Abarth Grande Punto S2000, se kterým to v barvách oficiální turecké stáje dotáhnul k titulu evropského vicemistra 2007. S Hyundaiem i20 R5 to teď po návratu do rally moc daleko nedotáhnul. V RZ 4 chyboval a skončil na střeše.

Po třetím testu se do čela soutěže dostal Türkkan, zatímco do té doby vedoucí Cukurova vypadnul mimo stupně vítězů. Po vyhrané RZ 5 se ale pilot Fabie Rally2 evo vyhoupnul na druhou příčku. Türkkan v této zkoušce nechal třičtvrtě minuty a přišel o vedení v soutěži. Novým lídrem se stal Özdemir. Komu asfalty Marmarisu ani trochu nechutnaly, byl lídr mistrovství. Kazaz zatím se čtyřkolkou startoval výhradně na nezpevněných zkouškách a na asfaltu toho moc nenajezdil ani roky předtím. Nakonec do cíle dorazil s tříminutovou ztrátou až na šestém místě. Na minulé rally skončil šestý Cukurova a ten naopak přesun na asfalt vítal. Po vyhraném pátém testu se dostal 7,5 sekundy za lídra rally. V další části soutěže mu už ale nestačil a spadnul na konečné třetí místo. I když byly v neděli na program pouhé tři zkoušky, stále bylo oč bojovat. Özdemir totiž vedl jen o necelých pět vteřin. Hned ráno ale vyhrál úvodní test a náskok víc než zdvojnásobil. Po průjezdu závěrečnou zkouškou se ukázalo, jak moc důležitý tento ranní triumf byl. Türkkan totiž posledních dvacet kilometrů rally zvládnul v čase o více než osm vteřin rychlejším a málem rally vyhrál. Özdemir triumf uhájil s minimálním náskokem 3,1 sekundy.

Komentářů celkem: 2
28. 3. 2024 12:271
0 0
Pozerám, že tam majú zaujímavý vozový park na tej rampe. V Turecku si nenechajú skákať po hlave od FIA klobúk dole. smajlíksmajlíksmajlík
28. 3. 2024 15:192 Upraveno 15:20
0 0
Co tam bylo tak zajímavého, co se u nás nevidí krom těch Fiatů, který se tam vyrábějí?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!