27. 3. 2024 08:21 − 1175× − 0

Italský rallyový non-stop

Sotva odstartoval šotolinový šampionát, rozjela se kola i v hlavním seriálu a hned v závěsu teď další šampionát.

Ten se pro letošek přejmenoval na Trofeo Italiano Rally a nahrazuje asfaltové mistrovství C.I.R.A. Pod tímto názvem šampionát figuroval poslední dvě sezóny poté, co nahradil předcházející mistrovství určené primárně zbylým vozům WRC na italské půdě. Ty se z rychlostních zkoušek začaly postupně vytrácet, ale jeden pilot je této technice věrný i nadále. Je jím Luca Pedersoli a jeho Citroen DS3 WRC nechyběl ani teď v úvodní soutěži nové trofeje Rally del Lazio. Relativně mladá rally se poprvé jela před deseti lety a poslední dva roky uzavírala italský pohár. Letos se pořadatelé posunuli zase o stupínek výše, ovšem paradoxně jim to výrazně ubralo na množství zúčastněných posádek. Těch do letošního ročníku odstartovalo o rovných sto méně než vloni.

Ve špičce však nechyběla celá čtrnáctka speciálů Rally2. Z velkého mistrovství si odskočil testovat Andrea Nucita, který letos hájí na domácí půdě barvy značky Hyundai. Corrado Pinzano poslední dvě sezóny dokončil na čtvrtém místě a letos bude jistě chtít na konci roku vystoupat na pódium. Do sezóny odstartoval s Volkswagenem Polo GTI R5. Zatímco Pinzano skončil dvakrát po sobě čtvrtý, Giuseppe Testa v obou sezónách zůstal těsně za jeho zády. Do Rally del Lazio nastupoval se Škodou Fabia Rally2 evo jako obhájce vítězství. Nejrychleji do rally vstoupil Pinzano a v druhém testu pak zajel nejlepší čas Nucita. Bohužel hned v tom následujícím, pátečním posledním, ale svůj Hyundai i20 N Rally2 poškodil a po pádu pořadím další účast vzdal.

Testa po setmění vyhrál svůj první test v této rally a dotáhnul se pouhou vteřinku za etapového vítěze Pinzana. Pedersoli nedokázal využít síly svého vozu WRC a na třetím místě za dvojicí pilotů ve slabších, ale na druhou stranu také modernějších autech zaostával o skoro půl minuty. Větší tempo pak nepředvedl ani v sobotu a do cíle dojel na třetím místě s minutovým odstupem. Mezi dvojicí vedoucích pilotů se však rozhořela pořádná bitva. Pinzano vyhrál ranní test s náskokem pouhé desetiny, zato pak hodně ztratil v druhé zkoušce a propadnul se za svého soupeře. Testa se dostal do pořádného tempa a dokázal postupně soupeři ve Volkswagenu ujíždět. V cíli se tak mohl těšit z obhajoby loňského vítězství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!