Konkurence v letošním ERC se přiostřuje

Do startu kontinentálního šampionátu zbývá měsíc a kousek a postupně se odkrývají jména adeptů o čelní příčky.

První dubnový víkend vypukne v Maďarsku dění dalšího ročníku evropského šampionátu a jak se v posledních dnech vyrojily informace, vypadá to, že si na čele zopakujeme podobné bitvy jako loni. Jak již loni na konci sezóny ohlašoval, návrat plánuje úřadující evropský šampion Hayden Paddon, který se s Johnem Kennardem vydá vstříc své 19. sezóně a za obhajobou titulu vyrazí se stejnou technikou a partnery jako loni. Pokud jde o plány, je otázka, zda platí cíle vyhlášení po loňské sezóně, že pokud pojedou Novozélanďani znova, rádi by zkusili více bojovat o celková prvenství v jednotlivých soutěžích, protože v sezóně 2023 jim k titulu pomohlo zejména poctivé sbírání pódiových umístění. "Jelikož to bude naše druhá sezóna v ERC, čekám, že s Johnem budeme mít na zádech pomyslný terč a soupeři nás budou chtít dostat. Čekáme letos těsnější souboje, ale s Johnem chceme minimálně na soutěžích, které už známe, ještě více šlapat na plyn. Bude to rozhodně vzrušující rok. Mistrovství Evropy je pro mě synonymem toho, co obnáší rallysport. Navíc je to ideální místo, kde se v mé fázi kariéry pohybovat. Polovinu letošní soutěží už známe z loňska, takže alespoň někde budeme mít z čeho vycházet. Druhá polovina kalendáře je pro nás neznámá a navíc letos je více asfaltových soutěží, než šotoliny. Takže se těšíme na pěknou výzvu, protože náš výkon na asfaltu za poslední roky prošel velkým vývojem. Takže věříme sami sobě, že dnes dokážeme být stejně rychlí na nezpevněném i zpevněném povrchu," říká k obhajobě Hayden Paddon.

Dalším, kdo v posledních dnech oznámil plány na účast v ERC je Mads Ostberg, jenž loni bral celkovou třetí příčku a patřil mezi pravidelně nejrychlejší jezdce jednotlivých podniků. Stejně jako Kiwi plánuje odjet všech osm závodů sezóny a oproti loňsku udělá jednu změnu, když vymění barvy jedné pneumatikářské firmy za jinou, protože jeho C3 Rally2 bude nově podpořena Michelinem. "Jde o druhý rok, co pojedeme v Evropě. Letos se vracíme v silné sestavě a je bez debat, že chceme bojovat o vítězství. A to nejen v jednotlivých podnicích, ale taktéž o to v celkovém hodnocení. " Tím, kdo naopak zůstal věrný barvám indické MRF je Martins Sesks, jenž udělal změnu aspoň v technice, protože za obhajobou druhé příčky celkově vyrazí v Yarisu Rally2 od lotyšského SRT. Stejně jako u doposud zmíněných jezdců bude mít Lotyš jasný cíl a tím je boj o titul. "Loni jsme měli úspěšnou sezónu a brali titul vícemistrů. Jelikož konkurence nespí a do šampionátu se hlásí i jezdci dříve působící v MS, naše účast v ERC vyžaduje maximální nasazení. To je zajištěno týmem SRT a jeho přípravou Yarisu Rally2. Je nabíledni, že nás čeká učící se proces spolu s tím, jak se bude postupně tým sžívat s autem a mimo to čekáme další výzvy jako větší podíl asfaltu v letošním kalendáři. Tři soutěže pro nás budou zcela nové, takže zde cítíme nedostatek zkušeností. Nicméně jsme odhodláni do toho jít naplno a tvrdě makat, abychom předvedli další silnou sezónu a průběžně se zlepšovali a vyvíjeli," říká ke svým plánům lotyšský jezdec.

Posledním o kom se nyní zmíníme a kdo zastupuje další značku v poli je Jon Armstrong, jenž je úřadující šampion ERC3 a jenž letos dostal k dispozici oficiální Fiestu Rally2 od M-Sportu. Severoirský jezdec patří mezi dlouhodobé uživatele vozů cumbrijské společnosti a postupně si prošel většinou specifikací Fiesty od R2 až po Rally2. No a s ní jej letos čeká kompletní sezóna a jelikož na rozdíl od předcházejících jezdců bude patřit mezi nováčky v této technice a cílem bude zejména sbírat zkušenosti. Byť loni i se slabší Fiestou Armstrong ukazoval, že mu rychlost nechybí. Stačí vzpomenout třeba spanilou jízdu zlínskou Barumkou, kterou však zastavila havárie. "Možnost absolvovat celou sezónu s Fiestou Rally2 je splněným snem. Na zajištění podobného programu jsme pracovali mnoho let a jsem nesmírně vděčný M-Sportu, který mi tuto možnost spolu s dalšími partnery nabídnul. Je skvělé, že letos pojedu zrovna s Eoinem Treacy a těším se na spolupráci s celou irskou rally akademií. Jsem také nesmírně hrdý na to, že mám možnost reprezentovat celou naši rallyovou komunitu. Už teď se těším na spolupráci s dalšími členy irské rally akademie a společnou práci za naplněním našich cílů," uzavírá Jon Armstrong.

Komentářů celkem: 8
27. 3. 2024 20:511
2 1
No a teď su zvědavý, kolik "diskutérů" označí (dosud oznámenou) jezdeckou sestavu v ERC za bídnou. Nechtěl bych být špatným prorokem, ale cítím přesun sponzorských peněz z WRC do nižší třídy.
27. 3. 2024 21:042
0 0
Třeba Sabelt by mohl... smajlík
27. 3. 2024 21:493
0 0
Taktéž jsem si vzpomněl na jeho příspěvek o bídě v ME...
27. 3. 2024 22:254
1 0
No a pokud by se tam objevili semtam naši kluci Kopecký,Mareš,Cais tak myslím,že konkurence bude parádní.
28. 3. 2024 06:275
0 0
Konečně dobré zprávy ,Nokiane, myslím si že jsi velmi dobrým prorokem.Uvidime dál .Jakube jen další takové informace.Vic a více.smajlík
28. 3. 2024 06:296
0 1
Ostberg s Michelinama?Za mě kandidát na Mistra Evropy.
28. 3. 2024 07:057
1 1
Původně napsal Fila67
Konečně dobré zprávy ,Nokiane, myslím si že jsi velmi dobrým prorokem.Uvidime dál .Jakube jen další takové informace.Vic a více.smajlík
Jenže tato mince má dvě strany: ERC půjde nahoru a WRC dolů. Jakože deset vozů Rally1 na startu (a to su maximalista) není bída, ale tragédie. Výstavní skříň rally.smajlík
28. 3. 2024 19:018
0 0
WRC jde samospádem dolů již několik.let.Ale letos to vyšperkovali tím bodováním.Treba že vítěz má míň bodů než druhý nebo třetí.Viz Švédsko.A o těch osmi vozech Rally 1,to už je opravdu , nevím.No nic budeme sledovat ERC.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!