Dominik Nwelati: „Chci toho odjet co nejvíce!“
„Znovu plánujeme oba kompletní domácí šampionáty. Pro mě je opět nejdůležitější odjet toho co nejvíce. Jednak každá soutěž je něčím specifická a na každé jsou erzety, které se mi líbí, ale především stále nejsem na mistrovské úrovni a je hodně prostoru, kam se posouvat. A k tomu je dobrý každý ostrý kilometr,“ tvrdí mladoboleslavský soutěžák.
Dominikovým spolujezdcem bude i letos Jiří Stross, který ho naviguje celou jeho dosavadní rallyovou kariéru. „Velmi mě těší, že nadále pokračujeme s Jirkou. Potěšil mě také jeho úspěch na letošním Dakaru, kde v posádce s Alešem Lopraisem obsadili druhé místo v kategorii kamionů a konečně se dočkal vytouženého Beduína. Toho nám přivezl ukázat a je docela těžký, několik kilo masivního kovu,“ směje se Dominik a nastiňuje své letošní ambice. „Naše loňské výsledky nebyly, myslím, úplně špatné a chtěl bych v nich i nadále pokračovat. A také předvést divákům pěkné a rychlé průjezdy. Výsledkově je hodně obtížné bojovat o nejvyšší příčky ve třídě RC4 II, kde jedeme proti rychlejším autům Rally4. To mě však rozhodně nedemotivuje. Spíše naopak. Zadarmo jim to nedáme (úsměv).“
Oproti minulosti bude Dominik startovat v každém šampionátu s odlišnou technikou. „Ve velkém mistráku plánujeme oproti minulým rokům změnu a chceme ho absolvovat se Škodou Fabia R5. Prioritou zde bude posouvat se a zvykat si na auto, abych poznal, kde jsou jeho limity, a dokázal zrychlovat. Malý mistrák pojedeme s vozem Opel Adam R2. Obě auta bude tradičně servisovat tým Brynda Racing,“ zůstává devětadvacetiletý pilot věrný hlubošskému týmu. Také přes zimu nezahálel. „Tradičně jsem jezdil sedmidílný seriál ARS na mé oblíbené Sosnové. Také zde jsem střídal dvě odlišná auta. S „er pětkou“ mi určitě hodně dal každý kilometr, byť jednotlivé akce jsou krátké a měří zhruba osmnáct kilometrů podle konfigurace trati. Na druhou stranu se zde nemusím soustředit na rozpis, a jelikož ty úseky jsou zapamatovatelné, mohu se koncentrovat výhradně na jízdu. Velký díky patří Filipovi (Marešovi), který mi opět hodně poradil, kde mám ještě rezervy. Při jízdě se mnou mi doporučil, na co si dát pozor a jak jízdu dál posouvat. V Sosnové jsem kromě Fabie jezdil ještě s dvoukolkou Volkswagen Polo 1,4, což je také úplně jiná koncepce. Je to okruhové auto, ale hned po první jízdě mi ohromně sedlo. Je lehoučké a také motor je super. Myslím, že také toto auto mi dává hodně zkušeností, protože se s ním dá jet pekelně rychle.“
A jak se Dominik hodlá popasovat se střídáním techniky. „Když jsem začínal závodit, vždy mi nějakou chvíli trvalo zvyknout si na jiné auto. Jak jsem postupem času začal auta střídat, začalo to pro mě být jednodušší. Přesto není úplně snadné vždy přepnout na to, jak se auto chová a jak se k němu chovat. Každé vyžaduje něco jiného. Opel a Fabia jsou úplně odlišná auta už tím, že jde o dvoukolku a čtyřkolku. Také po technické stránce je to diametrální rozdíl. „Er pětka“ je v nejvyšší třídě a například podvozek a brzdy jsou oproti „er dvojce“ úplně jiná liga. Myslím tedy, že i divácky bude zajímavé, jak se popasuji se střídáním aut víceméně na přeskáčku. Pro mě by samozřejmě bylo daleko jednodušší jet oba mistráky s jedním autem, ale náklady na Fabii jsou tak vysoké, že budeme rádi, když se nám podaří naplnit budget a odjet s ní kompletní velký mistrák.“