8. 4. 2024 08:17 − 1475× − 0

Rakušané mají půlku sezóny za sebou

Ještě se ani pořádně nerozeběhlo jaro a u našich jižních sousedů finišují s první půlkou šampionátu.

Ten i letos obsahuje nižší počet pouhých šesti soutěží. Partě kolem soutěžního jezdce Christiana Mrlika se nepovedlo dát dohromady pokračování projektu Rallye W4. Ten vzniknul před šesti lety a jeho cílem bylo zachování tradiční soutěže Rallye Waldviertel. Klasické šotolinové soutěži se díky tomu opravdu dostalo pokračování existence, ale nakonec se i vinou pandemické situace odjely pouhé čtyři ročníky. Ten poslední se vloni navíc konal v netradičním červnovém termínu. A tak teď nová ET König Murtal Rallye jen zaplnila vzniklou mezeru a celkový počet soutěží zůstal na šesti. Nová rally vrátí rakouský šampionát zpátky do oblasti Judenburgu, kde se do roku 2011 jezdila Castrol Rallye. Vloni se Wilhelmu Stenggovi, dřívějšímu pilotovi, podařilo šampionát vrátit do oblasti na jih od Vídně, kde se naposledy v rámci BP Ultimate Rallye závodilo v roce 2008. A letos se podepíše pod návrat do další klasické oblasti z historie rakouského rallysportu.

Tam odstartuje v červnu druhá polovina sezóny, teď se ještě podívejme na závěr té první. O tu se postarala jedna z klasik, která se jezdí od sedmdesátých let a letos oslavila šestačtyřicátý ročník. Lavanttal Rallye kolem Wolfsbergu na západ od Štýrského Hradce. V roli lídra mistrovství dorazil do centra rally Simon Wagner, když minule na Rebenland Rallye získal první letošní vítězství a tučný bodový příděl připočetl k bodům za druhé místo z Jänneru. Tomu nečekaně kraloval místní střelec Michael Lengauer a díky tomuto úspěchu dokázal sehnat peníze na pokračování v šampionátu. Minulou rally po havárii bohužel nedokončil a o vedení v šampionátu přišel. Teď ve Wolfsbergu ale pro něho připravená Škoda Fabia Rally2 evo z dílen Raimunda Baumschlagera nechyběla. Šéf stáje ale chyběl, když své auto přenechal Julianu Wagnerovi. Bratr lídra mistrovství se minule stejně jako Lengauer nevyhnul havárii a přišel tak o důležité body. Mezi početný seznam odstoupených se minule připojil i navrátilec, úřadující vicemistr Hermann Neubauer.

Úvodní páteční etapa se odehrála na dvou úsecích. Jeden z nich posádky absolvovaly třikrát a ve všech průjezdech ostatním ujeli lídři mistrovství. Neubauer s Ettelem protáhli svou Fabii RS Rally2 nejrychleji oběma průjezdy úsekem Vorderlimberg. Dvě vítězství ku třem, po etapě se tak z vedoucí pozice radoval Wagner s Winterem. Náskok necelých tří vteřin ovšem vzbuzoval očekávání, že se zopakuje loňský duel těchto posádek. Neubauer tehdy nechyboval a nakonec si za volantem počínal lépe než jeho soupeř. Tentokrát se už chybě nevyhnul. Ve vysoké rychlosti ve třetím sobotním testu svou Fabii přetočil a očesal z ní oba nárazníky. Následně zastavil, aby zkontroloval kola, která naštěstí incident odnesla bez poškození. Bez časové ztráty se to však neobešlo. Minuta a třičtvrtě odsoudila Neubauera na páté místo, na kterém i přes dvě vyhrané zkoušky a druhé místo na Power Stage zůstal až do cíle.

Mezi dvojicí bojující o vedení a zbytkem pole se už během kratší páteční etapy vytvořil velký časový rozestup. Julian Wagner i Michael Lengauer se shodně vyjadřovali, že po nehodách v minulé soutěži nemají kuráž jít do toho úplně na hraně. Luca Waldherr i přes problém s tlakem pneumatik v úvodní zkoušce oba přeskočil a do sobotní etapy odjížděl se svým Citroenem C3 Rally2 jako třetí nejrychlejší. Druhý pilot Citroenu Martin Rossgatterer svému auto v prvních dvou soutěžích uštědřil tvrdé rány a to mu to teď vrátilo technickou poruchou v sobotu dopoledne. Na jeho sedmou příčku měl zálusk Fabian Zeiringer, ale ten už na druhé sobotní zkoušce se svým Fordem Fiesta Rally2 havaroval. Vítěz Jänneru Lengauer na tratích Lavanttalu startoval poprvé a nakonec se ani nevešel na stupně vítězů. Ty naopak ukořistil po Neubauerově incidentu třetí Waldherr, který díky dalšímu solidnímu zisku bodů udržel druhou příčku průběžného pořadí. Vrchol výsledkové listiny ovládli bratři Wagnerové. Simon získal s minutovým náskokem druhý triumf v řadě a pomalu směřuje za čtvrtým rakouským titulem v řadě.

V klasifikaci dvoukolek patřil pátek Renému Nollerovi, který tak vedl národnostně různorodou skupinu tří Opelů Corsa Rally4. V sobotu ale už na druhé zkoušce skončil na střeše. Do čela se dostal vítěz minulé soutěže Slovinec Mark Škulj, ale ani ten se neudržel na cestě. Po incidentu v RZ 9 naštěstí mohl pokračovat, ale propadnul se 5,6 sekundy za domácího Rolanda Stengga. Boj o vítězství tím ale nekončil, Slovinec se nevzdával a do závěrečné Power Stage už šel jako lídr s náskokem jedné jediné desetinky. Oba piloti závěrečný test zvládli zajet na chlup stejně a vítězství s nejnižším možným náskokem tak udržel Škulj.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!