Britský šampionát na světových tratích

Druhý podnik sezóny zavedl britské posádky na atraktivní šotolinové rychlostní zkoušky ve Walesu.

Názvy jako Myherin, Hafren nebo Sweet Lamb asi není třeba dlouze představovat. Všechny tyto krásné cesty dnes už bohužel patří jen do historických záznamů mistrovství světa. Naštěstí se na nich ale život nezastavil a díky britskému národnímu mistrovství mají posádky stále možnost si tam zazávodit. Tentokrát do této části Walesu šampionát zavedla do kalendáře nově zařazená Rallynuts Severn Valley Stages, která letos oslavila padesátku. Velmi hezkým dárkem pro jubilanty byla startovní listina, která čítala celkem 180 soutěžních speciálů. Mezi nimi samozřejmě hrála prim početná elitní skupina znovuzrozeného britského mistrovství. O zahraniční přesah rally se postaral Jos Verstappen, který si do Walesu přijel vyzkoušet jízdu na nezpevněném povrchu. Okruhový pilot odkojený asfaltem to měl se Škodou Fabia RS Rally2 těžké, ale postupně se ze třetí desítky prokousal až na konečnou jedenáctou příčku.

Čas ještě o dvě minuty horší než bývalý pilot F1 zaznamenal během jednodenní soutěže mající v programu stovku ostrých kilometrů Kyle White. Úřadující juniorský mistr má sice s místním terénem zkušenosti z minula, ale pro změnu mu chybí zkušenosti s technikou Rally2. Do sezóny s Hyundaiem i20 R5 moc dobře nevstoupil, když pro něj úvodní podnik kvůli havárii skončil již na prvním testu. Teď už alespoň spatřil cíl a ještě porazil dřívějšího britského mistra Keitha Cronina. Jak se Irovi skvěle daří v jeho domovském mistrovství, tak se mu lepí v tom britském smůla na paty. Minule si nevybral do odpolední sekce nejlepší obutí a skončil až sedmý. Tentokrát v dopolední části bojoval o stupně vítězů. Problémy na sebe nechaly čekat až do předposlední zkoušky. V té se přetočil a ještě udělal defekt. Ze čtvrtého místa následoval pád do třetí desítky pořadí.

Velkou smůlu měl na minulé Legend Fires North West Stages předloňský šampión Osian Pryce. Když už se přiblížil k vedoucímu Chrisovi Ingramovi, jeho Ford Fiesta Rally2 se zastavil. Tentokrát začal na druhém místě a lídrem se po RZ 1 opět stal Ingram. Už ve druhé zkoušce ale započal sérii nejrychlejších časů Pryce a po RZ 3 šel do čela. Ingram v mlze a dešti nebyl spokojený s nastavením svého Volkswagenu Polo GTI R5 a do servisní přestávky přijel s odstupem skoro dvanácti vteřin. Jeho týmový kolega Meirion Evans, který už teď usedá za volant Toyoty GR Yaris Rally2, kterou bude mít od příště k dispozici i Ingram, na tom byl ale daleko hůře. Minule na asfaltu, na který je z dřívější účasti v irském mistrovství zvyklý, nové auto dovezl až ke stupňům vítězů. Tentokrát na asfaltu to už taková paráda nebyla a musel se smířit jen se sedmým místem.

V rozhodně lepším světle se prezentoval James Williams. Se svým oranžovým Hyundaiem i20 N Rally2 sice začal až na konci top ten, ale později už zajížděl výrazně lepší časy a dvakrát se dostal mezi trojici nejrychlejších. V celkovém pořadí se mu ale až na stupně vítězů dostat nepodařilo. Stejně jako v úvodní rally skončil na čtvrtém místě. Ingram během servisní přestávky změnil nastavení svého Volkswagenu a to se ukázalo jako špatný krok. Odpoledne už nestačil ani na další Ford Fiesta Rally2 Williama Creightona. Úřadující juniorský mistr světa odpoledne vyhrál dva testy, po tom předposledním přeskočil Ingrama a podruhé v řadě si připsal body za druhou příčku. Pryce si tentokrát žádné odpolední drama neprožil, jeho Ford fungoval bezchybně až do cíle. Za velšský triumf získal tučnou bodovou odměnu a hlásí se naplno do boje o titul.

Stav šampionátu: 1. Ingram 42, 2. Creighton 38, 3. Pryce 27, 4. Williams 26, 5. Evans 25, 6. Pearson 14

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!