14. 5. 2024 11:21 − 5474× − 14

Tlusťák: Po skončení soutěže jsem měl husinu a obrovskou radost

Pořadatelé z Rallyklubu východní Morava v AČR zažili první květnový víkend zatěžkávací zkoušku a zvládli ji na výbornou.

Již devětadvacátý ročník Síť21 Rallysprint Kopná měl velmi zdařilý průběh, rekordní počet přihlášených posádek, kvalitní startovní pole, skvělou organizaci a hladký průběh soutěže. Při podobně početném startovním poli můžeme mluvit o malém zázraku, že se podařilo dodržet časový harmonogram. Jeden z nejpopulárnějších českých sprintů byl druhým podnikem seriálu Rallysprint série a Poháru 2+ a podruhé se zde rozdělovaly body do slovenského šampionátu. O vydařeném slušovickém rallysprintu jsme si povídali s Antonínem Tlusťákem, předsedou organizačního výboru a ředitelem soutěže.

Pane Tlusťáku, přípravu samotné soutěže provázela v předchozích měsících řada úskalí a překážek. Jak vyznívá závěrečné hodnocení slušovického rallysprintu z úst šéfa organizačního štábu?

„Hodnocení je výborné. Podařilo se nám přes všechna úskalí a peripetie před startem připravit velmi kvalitní trať. Velké problémy způsobil především nově budovaný kruhový objezd na hlavním silničním tahu vedoucím ze Zlína do Vizovic při odbočení na Slušovice. Byl uzavřen odjezd z rychlostní zkoušky Želechovice v oblasti Lípy. Další dopravní omezení byla objížďka přes Zádveřice. Měli jsme prakticky pár týdnů před konáním soutěže v ohrožení dvě rychlostní zkoušky, ale při maximálním nasazení a vstřícnosti všech dotčených obcí, úřadů, pomoci pana Many, který nám zajišťoval uzavírky, se vše dovedlo do úspěšného konce. V obci Lípa jsme se podíleli na rekonstrukci místní účelové komunikace, čímž se povedlo dostat soutěžní auta bezpečně na přejezd z erzety. Obrovské poděkování patří zastupitelstvu v Lípě, podobně jako v Zádveřicích-Rakové, kde jsme na poslední chvíli řešili změny. Poděkování patří dále zastupitelstvům v městech Slušovice, Vizovice a v obcích Želechovice nad Dřevnicí, Kašava, Lukov, Podkopná Lhota, Neubuz i Držková. Zásluhou starostů obcí, úřadů a v neposlední řadě i po jednání s občany jsme získali všechna potřebná povolení. Bylo to náročné, zažívali jsme krušné chvíle, prožili řadu bezesných nocí, ale kladný výsledek se povedl. Spousta lidí by to vzdalo, ale my jsme bojovali až do úspěšného konce.“

Seznam přihlášených posádek se zastavil na neskutečně vysokém čísle 144. Čekal jste takto početné, ale i kvalitní startovní pole?

„Byl téměř zázrak, že se takhle naplnila startovní listina. Ze začátku jsem byl hodně nervózní, ale díky perfektnímu nasazení všech vedoucích rychlostních zkoušek a pořadatelů se povedlo celou soutěž odjet podle harmonogramu. Jediná výjimka byla při prvním průjezdu Zádveřicemi, kde jsme po havárii posádky se startovním číslem 27 zkoušku zastavili a poté byl nařízen volný průjezd. Nechtěli jsme natahovat časový harmonogram, což se nám podařilo. Odjeli jsme všechny rychlostní zkoušky a harmonogram byl bez zpoždění. Děkuji všem, kteří se o to zasloužili. Velké poděkování patří dispečinku soutěže, všem pořadatelům. Perfektní spolupráce byla s bezpečnostními pracovníky, dále se sportovními komisaři v čele s Miloslavem Regnerem a s techniky vedenými Jiřím Mášou. Hodnocení průběhu závodu z jejich úst bylo velmi pozitivní. Osobně jsem měl až husinu, neboť byla oceněna naše každodenní práce. To přináší pořadatelům vždy obrovskou radost.“

Bez podpory silných partnerů nejde zorganizovat žádný motoristický podnik. Kdo vám nejvíce pomohl k pořádání letošního ročníku?

„Velké poděkování patří společnostem Síť21, špička v poskytování internetu ve Zlínském kraji, dále firma AAC Pragocel, dodávky hutního materiálu a společnost AUTO UH. Vedle finanční podpory nám partneři výrazně pomohli s vyjednáním s úřady. Všichni byli maximálně nápomocni, například do portfolia hradišťské společnosti AUTO UH patří restaurace Fabrika, která nám zajistila stravování a stejná společnost pod vedením Roberta Juřičky nám poskytla odtahové vozy od těch menších až po speciální vyprošťovací vozidlo značky Tatra. Výborná spolupráce byla s autosalony HYUNDAI UH – Zlín a EURO CAR Zlín, zapůjčily nám vozy pro delegáty Autoklubu České republiky. Partneři se podíleli společně s námi na přípravě a průběhu rallysprintu srdcem a výsledek byl znát.“

Podruhé se sjely nejlepší posádky ze Slovenska na Moravu, aby bojovaly o body o mistrovské body. Jak se spolupracovalo se spoluorganizátorem z AOS klub Poprad?

Velmi pozitivně, spolupráce s kluky ze Slovenska je výborná. Lidově řečeno jsou to stejní blázni do rally jako já. Zapálení nadšenci, kteří chtějí, aby se rally posouvala dále. Z jejich strany bylo znát zapálení, ale i nadšení a spokojenost. Naše spolupráce se ještě více prohloubila, vidím to jako obrovské pozitivum a těším se na další pokračování spolupráce.“

Kopná se v posledních letech koná na začátku května. Zůstane stejný termín i pro jubilejní třicátý ročník?

„Termín zachováme stejný. Je potřeba myslet i na to, že ve Slušovicích jsou další sportovní akce jako například dostihy. Máme dostatek času na přípravu, každopádně chceme být na začátku kalendáře rallysprintů. Máme určité termínové možnosti, ale pro nás je začátek května vyhovující termín. Uvidíme, co bude dále s Valašskou rally. Víme, že počasí v březnu a dubnu je nestálé, o čemž se přesvědčili před nedávnem pořadatelé Rallye Šumava Klatovy.“

Kopná patří dlouhodobě k nejoblíbenějším českým rallysprintům. Čím si to vysvětlujete?

„Postarali se o to bratři Minaříkovi z Podkopné Lhoty, kteří úspěšně pořádali 27 ročníků. Nasadili tomu určitý řád a velkou prestiž. Tratě rychlostních zkoušek v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty jsou krásné a obtížné. Snažím se do skladby tratě dát i své poznatky z letité zkušenosti více než tři sta odjetých soutěží. Samozřejmě musíme brát v potaz i sportovní řády a předpisy národní autority. Vždy se snažíme najít určitý kompromis a uspořádat po sportovní stránce kvalitní soutěž. Zkrátka, aby to nebylo jen o zákazech nebo nařízeních, ale abychom si všichni soutěž krásně užili.“

Komentářů celkem: 14
14. 5. 2024 11:411
3 4
Já myslel, že soud už skončil "neúspěšně" pro jistého pána?
14. 5. 2024 14:422
3 4
A já zase myslel, že pod článkem najdu diskuzi o soutěži. Bohužel se opět musí projevit "diskuzní materiál" .
14. 5. 2024 15:543
1 1
Fakt sis to myslel, kdyz nadpis zacina slovem "Tlustak"? Clickbait je to smajlík
14. 5. 2024 18:584
2 0
Krásná soutěž, krásné tratě, výborná sportovní úroveň, luxusní počasí, nikomu se nic nestalo,co víc si přát.Jednim slovem, paráda.smajlík Fanoušek rally děkuje.smajlík
14. 5. 2024 20:575
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Fakt sis to myslel, kdyz nadpis zacina slovem "Tlustak"? Clickbait je to smajlík
Dej mně dva důvody, proč bych si nemohl myslet, že pod článkem mám právo hledat diskuzi o soutěži a naopak mám zde povinnost číst subjektivní názory na člověka?
14. 5. 2024 21:336
0 1
Mně ten nadpis vážně překvapil a netušil jsem, že pan Tlusťák je ředitelem soutěže. Ale když v lednu internetem proběhly titulky "Jezdec rallye Tlusťák dostal za daňové úniky 5,5 roku vězení" apod., tak jsem fakt si myslel, že teď už je opravdu ve vězení, i když mně ten trest 5,5 roku přijde dost přísný.
15. 5. 2024 00:577
2 2
Co tu furt řešíte, proč je Tonda Tlusťák ředitelem a ne v šatlavě? Velel soutěži, která se povedla (nám teda moc ne), všechno fungovalo, nestal se žádnej průser a dokonce i domluvil počasí. Jestli má sedět nebo ředitelovat, jestli je 5,5 roku málo nebo moc, to nechejte na něm, soudech a těch ve věci "zůčastněných". Nikdo z vás si to za něj odsedět nepůjde a o celým pozadí věci víte kulový (stejně jako já). Řeší tu někdo vás, že někdo chlastá, jinej je vegetarián, další třeba buzík? Ne, neřeší...tak ho nechte dejchat, je to jeho soukromá věc a nemontujte to sem...
15. 5. 2024 06:588
2 0
Ja bych rek, ze velkou roli bude hrat rozdil v zavaznosti mezi podvodem za 40 M a tebou zminenejma trestnejma cinama.
15. 5. 2024 12:489
0 0
Původně napsal kollma
Mně ten nadpis vážně překvapil a netušil jsem, že pan Tlusťák je ředitelem soutěže. Ale když v lednu internetem proběhly titulky "Jezdec rallye Tlusťák dostal za daňové úniky 5,5 roku vězení" apod., tak jsem fakt si myslel, že teď už je opravdu ve vězení, i když mně ten trest 5,5 roku přijde dost přísný.
Řešilo se to tu nedávno pod jiným článkem - rozsudek byl (a ještě stále asi je) zatím nepravomocný. Já mám spíš strach o ty Slováky - Tony je takový srdcař, že to všechno přeci dělal kvůli rally... smajlík
15. 5. 2024 12:5010
0 0
Shacki: U příspěvků se zobrazuje čas v nějakém zvláštním formátu, např. 12:489, viz poslední příspěvek...
16. 5. 2024 12:1011
0 0
Stando, to asi značí kolikátý příspěvek to je.Je to v komentářích i pod jinými články už nějaký pátek....
16. 5. 2024 14:5912 Upraveno 15:04
0 0
JaraKl: Aha, už mi to došlo - je tam čas ve formátu hh:mm a hned za tím pořadové číslo příspěvku pod článkem. Jen mezi tím chybí mezera a proto je to dost matoucí smajlík
16. 5. 2024 15:0313
0 0
To urcite je smajlík Za HH:MM je bez mezery poradovy cislo prispevku, je to tak i v ostatnich clancich.
16. 5. 2024 15:0714
0 0
Kenny, než jsem si to uvědomil a upravil koment, tak ty si reagoval na ten původní smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!