14. 5. 2024 22:02 − 1029× − 0

Sicilská klasika

Targa Florio je pojmem a její historie se píše díky automobilové soutěži po roky zařazené do italského šampionátu dál.

O tom, kdo je letos nejrychlejším jezdcem šampionátu, není pochyb. Andrea Crugnola si za volantem rudého Citroenu C3 Rally2 připsal drtivou většinu dílčích vítězství na rychlostních zkouškách obou úvodních soutěží. Stačila ale jedna malá chybička na RZ 7 minulé #RA Rally Regione Piemonte a úřadující šampión si domů odvezl jen dva body za Power Stage a přišel o vedení v šampionátu. První vítězství nové Toyotě zajistil v Albě GIandomenico Basso a převzal od svého soupeře vedení v mistrovství. Simone Campedelli se domů vrátil ze své evropské mise, na které zrovna úspěšný nebyl. Zatím se mu ale moc nedaří ani na italské půdě a oběma nejrychlejším jezdcům jen kouká ze své Škody Fabia RS Rally2 na záda. Obě dosavadní rally alespoň dokončil na stupních vítězů. O tom si takový Andrea Nucita může nechat jen zdát. Teď ho čekal domácí start, na kterém chtěl odčinit zklamání z velké havárie, jakou zakončil svou předešlou rally.

Bohužel se ale Nucitovi nedařilo ani na jeho rodném ostrově a po krátké úvodní etapě se držel až na devátém místě. V rozhovorech otevřeně přiznával, že bez toho, aniž by šel do maximálního rizika, už nezrychlí. Největší rezervy pilot Hyundaie i20 N Rally2 vidí v nedostatku testovacích kilometrů. S tím ale už teď Nucita nic udělat nemohl a sicilskou soutěž zakončil na devátém místě. Těsně před ním do cíle dojel jiný pilot, jehož výkon lze bezesporu označit za velké zklamání. Andrea Mabellini má díky svým evropským startům oproti Nucitovi najeto výrazně více kilometrů a přesto jej na třetí rally italského mistrovství porazil jen o 2,3 sekundy. Mabellini se však musí potýkat s velkým handicapem, kterým jsou jeho pneumatiky značky MRF. Indické obutí na asfaltu nefunguje tak dobře jako produkty osvědčených konkurentů. Své o tom už zjistil i legendární Paolo Andreucci, I on má na svém Citroenu C3 Rally2 pneumatiky MRF a po minulém slibném šestém místě tentokrát uzavíral top ten.

Kvalifikační zkouškou prolétnul nejrychleji rudý Citroen C3 Rally2. Za jeho volantem ale neseděl Crugnola. Úřadující šampión byl hned v první zatáčce široký a ztratil tím šanci na nejrychlejší čas. Toho dosáhnul jeho týmový kolega Giacomo Scattolon. Ten pak v pátek zajel skvěle i na Power Stage, kde obsadil třetí místo a celkově byl po etapě čtvrtý. Při ztrátě jediné desetiny si dělal zálusk na bronzový stupínek, který držel Campedelli. Pilot Škody Fabia RS Rally2 ovšem v sobotu nechyboval, na předposlední zkoušce dokonce zaznamenal nejrychlejší čas, a třetí místo si udržel až do cíle. Crugnola byl v pátek na rychlostních zkouškách znovu nejrychlejší. Už se mu ale tak nedařilo na přejezdu, kde se málem čelně střetl s civilním vozem. Nakonec měl velké štěstí, že nehodě předešel a mohl v rally pokračovat. Basso se jej však držel jako klíště a nenechal úřadujícího mistra ani na chvíli oddechnout. V druhé sobotní zkoušce zajel pilot Toyoty GR Yaris Rally2 nejrychlejší čas a stáhnul své manko na tři vteřiny. Hned v dalším testu ale chyboval a o více než čtyři sekundy pro změnu přišel. V závěrečné sekci už Crugnola soupeře k ničemu nepustil a připsal si druhé letošní vítězství. Basso se však díky bodům za druhé místo udržel ve vedení šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Basso 45, 2. Crugnola 43,5, 3. Campedelli 38, 4. Signor 26, 5. Scattolon 24, 6. Nucita 12,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!