--> -->
22. 8. 2006 00:00 − 3444× − 12 0

Představujeme: Lumír Firla jun.

Jméno Lumíra Firly není motoristickým fanouškům zcela neznámé. Na domácí motoristické scéně se objevovalo již v nedávné minulosti.

Jméno Lumíra Firly není českým motoristickým fanouškům zcela neznámé. Na scéně domácího motoristického sportu se objevovalo již v nedávné minulosti, kdy Lumír Firla sen. úspěšně účinkoval v republikových i mezinárodních okruhových šampionátech a svou sbírku triumfů obohatil také několika domácími mistrovskými tituly. Že jablko nepadá daleko od stromu potvrzuje v současné době také devětadvacetiletý pokračovatel rodinné tradice Lumír Firla jun.

Syn úspěšného jezdce se vydal nejprve v otcových stopách a od roku 1997 účinkoval v několika formulových seriálech. Jeho rukama prošly monoposty Formule Škoda, Formule Ford, či Formule Opel a ve všech těchto kategoriích se jméno orlovského pilota objevovalo pravidelně v TOP 5. V letech 2000, 2001 a 2003 se Lumír účastnil Octavia Cupu, ale již tehdy do jeho motoristického života začala významně zasahovat rallye.

Od roku 2002 do roku 2004 se jméno Lumír Firla vrývalo do podvědomí příznivců ve spojení s týmem SEAT SPORT ČR, kde Lumír figuroval v pozici hlavního technika týmu připravujícího speciály Seat Cordoba WRC druhé a posléze také třetí evoluce pro populárního Emila Trinera a Vlastimila Brůzla. A jako správný technik musel Cordobu WRC poznat také z místa za volantem.
Netrvalo dlouho a závodnické srdce chtělo víc. V té době již bylo poměrně jasné, že Lumír nezůstane jen okruhovým pilotem a že jeho pole působnosti jako pilota se přenese také do rallye. „Tím jak jsme začali jezdit na závody s Emilem, jsme se kolem toho všeho začali nějak více pohybovat, i kluci i já a když už byla možnost možnost svezení WRCéčkem… V tomto směru mě to určitě dostalo.“ říká Lumír Firla o svých soutěžáckých začátcích.


Přišel volný sprint v Modřicích v roce 2004 a Lumír Firla poprvé naostro usedl za volant soutěžního speciálu. Žlutá Cordoba WRC EVO 2 se držela po celou dobu soutěže v popředí celkového pořadí. Začátečníci však povětšinou musí zaplatit svou daň a nejinak se tomu stalo také v tomto případě. Chyba v rozpisu tak zapříčinila, že při svém premiérovém startu Lumír se speciálem nejvyšší kategorie cílovou rampu nespatřil. Prvotní neúspěch však jezdce střídajícího soutěžní a okruhový volant neodradil. Právě naopak. V roce 2005 se Lumír Firla objevil na startu malého mistrovství hned třikrát.

Poprvé v nové sezóně se Lumír rozhodl protáhnout Cordobu tratěmi ve smutném Pelhřimově. Začátky však jak již výše uvedeno nebývají lehké a posádka se v průběhu soutěže pohybovala okolo 25 místa průběžného pořadí. V konečné výsledkové listině předčasně ukončené soutěže pak dvojice Firla – Švajda figurovala o pozici výše.
Následující Tišnovský sprint již znamenal znatelný obrat k lepšímu a posádce se dařilo zajíždět časy v, nebo na pomezí první desítky. Konečné 11. místo tak naznačovalo, že přerod z okruhového na soutěžního pilota nemusí trvat dlouho.
Ještě lépe se Lumírovi dařilo na populární Kopné, kde společně se zkušeným spolujezdcem Jaroslavem Jugasem poprvé dokončil soutěž v TOP 10, konkrétně na deváté pozici. Tím však také skončilo účinkování žlutých Seatů Cordoba na českých tratích. Vozy se z dílen na severu Moravy vrátily zpět do rodného Španělska a nastal čas přemýšlet nad tím, kudy se bude ubírat další závodnická budoucnost talentovaného jezdce…


„Proč PV? Chtěli jsme hlavně jezdit čtyřkolkou, rozhodně raději, než třeba N-trojkou, nebo vůbec dvojkolkou. Na S 1600 bychom finančně nedosáhli, ta je úplně jinde než PéVéčko. Je tam drahé pořízení i provoz a proto jsme šli do PV.“ vysvětluje Lumír, jak se u něj v dílnách vzal Lancer Evo 6, který ještě v Okříškách vodil Radim Tureček. „Sháněli jsme původně EVO 7, ale zrovna v té době nebylo žádné k mání a rodokmen této šestky původem z Itálie je poměrně velmi kvalitní.“ doplňuje manažér týmu Patrick Gillar.

Sotva se vůz objevil v týmu, vyrazil v nových barvách na tratě. Premiéru si Lancer v rukách Lumíra Firly odbyl symbolicky v Hustopečích. Sedmá pozice absolutně a pátá mezi produkčními vozy dávaly tušit, že Lumír si s Lancerem bude rozumět…


Vaše otázky na Lumíra můžete zasílat na e-mailovou adresu petr.medrik@ewrc.cz Maily označte heslem Lumír. Nejzajímavější z otázek Lumírovi předáme a jeho odpovědi Vám přineseme v exklusivním rozhovoru ještě před vyškovským rallysprintem.

Komentářů celkem: 12
Anonym IP:85.207.3.39
23. 8. 2006 08:42
00
trošku mimo článek, zítra 24.8. ráno v pořadu Snídaně na Nově bude jako host Jan Kopecký!!!
23. 8. 2006 09:00
00
jj, taky jsem poslouchal, lae nevim jestli budu vzhůru, teď ležim doma s příušnicema :-D
Anonym IP:85.207.3.39
23. 8. 2006 09:03
00
já zase se zádama..
Anonym IP:213.180.44.61
23. 8. 2006 09:27
00
to budou zase trapný otázky od tech koumáku TV ZNOVA. dobrý den jaké to je jezdit rally smajlík) přibližte nám rally trochusmajlík mecirek ale taky se budu koukat
Dag22
23. 8. 2006 10:14
00
ještě doplním otázku :jaké rychlosti dosahujete při rally? a co se vám honí v te rychlosti hlavou?
23. 8. 2006 12:28
00
noo mam pocit ze ste odhalili veškerej scenař...... ale urcite se budu chtit na to podivat.....nevite v jakej cas tam priblizne bude??.......
Anonym IP:160.218.242.16
23. 8. 2006 14:23
00
A nevíte přibližně v kolik hodin??smajlík
23. 8. 2006 14:32
00
Pokud mohu mimo téma ještě jednu oblíbenou novinářskou otázku: "Jaký je to pocit, ...?" (vyhrát, prohrát, vybourat se, zkrátka cokoliv). Ale přesto zítra ráno asi budu divákem Novy...
23. 8. 2006 15:09
00
Jsem ze stejného města jako Lumír,takže držím palce a doufám,že o něm ještě uslyšíme!A Lumíra bych se zeptal jak bude vypadat v jeho podání příští sezona?Aspoň zhruba,jestli už něco ví.
23. 8. 2006 15:37
00
měl by tam být v 6:38
taky jsem zvědavý na ty otázky
24. 8. 2006 18:38
00
Ja se zase vratim k clanku o Firlovi, zaujalo mne, ze jezdili s WRC (celkem drahy provoz, i na tak "stary" auto) a kdyz Cordoby sli zpet do Spanelska, tak najednou nemeli penize "ani" na s1600, celkem zvlastni, ne? Kdyz vezmu v uvahu nektere dohady, ze spickova s1600 vyjde stejne draho jako starsi WRC,....
Anonym IP:62.240.185.222
25. 8. 2006 08:30
00
Ale cordobu si nejspíš jen pronajmul,nebyla jeho , nebo ano?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->