24. 8. 2006 00:00 − 2957× − 28

FIA znovu otevřela diskuzi o kalendáři pro příští rok

Bude nakonec zaveden systém rotací, nebo dokonce více jak 16 podniků pro příští sezónu?

Na začátku července prezentovala FIA nový kalendář pro sezónu 2007. Ale světová federace si ještě nechala otevřená zadní dvířka, pokud by chtěla do kalendáře další podniky přidat.

V příští sezóně by se mělo jet stejně jako v minulých letech 16 závodů MS. Ale podle posledních zpráv by podniků mohlo nakonec být mnohem více. FIA dala možnost rallye-komisi k tomu, aby přidala další závody do kalendáře pro příští rok. Tovární týmy by si pak samy vybraly, kterých 16 podniků chtějí absolvovat.

Ale v této situaci se pořadatelé bojí, že si tovární týmy vyberou pouze ty pro ně nejvýhodnější podniky, a jiné pak budou zcela ignorovat. To by mohlo znamenat, že některé podniky nepojede skoro žádný z velkých týmů a startovní listina tak bude velmi chudá na atraktivní závodníky s vozy WRC.

Takovéto obavy sdílí i Morris Chander, ředitel FIA rallye-komise. K tomuto tématu proto uvedl při rozhovoru ve Finsku, že z tohoto důvodu přemýšlí o zavedení pořadateli neoblíbeného rotačního systému soutěží, kdy by se některé soutěže střídaly a jely by se pouze jednou za dva roky.

Organizátoři podniků mistrovství světa proto vstupují do nového konkurenčního souboje o jezdce a týmy. Těm mají být nabízeny výhody, jako je levnější startovné, nebo poskytnutí hotelů zcela zdarma.

Komentářů celkem: 28
Anonym IP:85.71.93.188
24. 8. 2006 17:31
0 0
To 47.210 : S japonským trhem je to dost složité, mají tam celní bariéry a navíc jsou přesyceni vlastními značkami, dost těžko se tam chytají i jiné evropské značky, škodovka by asi neměla moc šancí.
Anonym IP:84.47.34.239
24. 8. 2006 17:45
0 0
Radsej by som tam pridal Rally Antarktida!!!A potom Rally Severny Pol
Anonym IP:83.69.58.212
24. 8. 2006 20:11
0 0
proč už se všichni na tu FIA nevykašlou... nechápu to, misto aby sloužili, tak jenom vymýšlejí pí....ny....
Anonym IP:88.100.70.214
24. 8. 2006 22:50
0 0
To Anonym85.70.240.207:Já sem taky ze Zlína a taky tam chodím na Barunku nějak od roku 1986 a v té době to bylo goood,protože se jezdili RZ typu u Majáku,Raková a další....Ale tedka to ruší a stojí to za ho***!!!Ale zase udělali loni pořadatelé chybu že když už byla Barumka kandidátský podnik na MS tak měli nějaké staré RZ obnovit at je to co nejvyšší reprezentace Barumky!!!!!P.S.Letošní Barumka bude o pi*i protože Pindula se jede naopak:-(
Anonym IP:212.67.68.91
25. 8. 2006 06:40
0 0
Co se Barumky týče,mnoho let byla pro mě něco jako povolávací rozkaz.Nyní už na ni nejezdím....Netřeba dál rozebírat.
Anonym IP:84.42.233.215
25. 8. 2006 07:29
0 0
Myslím, že to hodně důležité je, že seriál mistrovství světa musí být minimálně na 3 kontinentech. Takové jsou regule FIA. O zájmy automobilek a sponzorů v této chvíli nejde. Stačí si uvědomit, kolik FIA kasíruje za každý odjetý podnik na vkladech, na podílech z reklam, z televizních přenosů atd. Kdyby měly rozhodovat zájmy automobilek a sponzorů, jezdí se v podstatě jen v Evropě. Asie a Japonsko je zcela samostatný a specifický trh a nějaké Citroëny, Peugeoty, Škodovky, Fordy je tam vůbec nezajímají. V Jižní Americe byl léta zakotvený snad jen Renault a Mercedes, kromě amerických aut. A ty se soutěží neúčastní. FIA zapomíná na jednu velmi důležitou věc, že kvantita ještě neznamená kvalitu a tak to bylo vždycky. Lepší by bylo pro všechny třeba 12 pořádných soutěží špičkové kvality a hodnoty, než napěchovaný kalendář na kterém za rok za dva všechny týmy vykrvácí. Pak se člověk nemůže divit tomu, že výrobci budou hledat lacinější reklamu, viz. Seat a Peugeot ve WTCC... Koneckonců, ti to dělají velmi chytře! Zajistili si Eurosport, zajistili si kde co a najednou se jim tam značky jen hrnou! Nejdříve to bylo v podstatě jen BMW a Alfa, přišel Seat, vstup do WTCC oznámili Peugeot, Mazda, Toyota, Honda... Stačí jen logicky zapřemýšlet a vznikne otázka, kdy to chytne Ford, Renault a další... Co se týká "plechových aut", byly soutěže po stránce reklamy vždy královnou! Dnes je, bohužel, WTCC začínají zastiňovat...
25. 8. 2006 13:07
0 0
... já bych se nasmál, kdyby Barumka dostala konečně časem to kýžené MS, mezitím by ale FIA zavedla pravidlo, že si týmy budou vybírat dejmetomu ze dvaceti soutěží povinně 10-15, kterých se zúčastní a Barumku by si nevybral nikdo a dopadli by jak letos, kdy si dali na titulní stránku programu Bassa, člověk čte čtyři metráky keců o premiéře nové káry a tím i nové skupiny u nás a pak to splaskne jak jedna velká bublina. Pokud se nad tím trochu snažím zamyslet, tak dřív bude MS někde u Arabů, v Rusku a podobně. Barumka může mít tradici třeba 120 ročníků, komisaři FIA můžou psát hodnocení v samých superlativech, stejně vždycky rozhodne velikost měšce, a ten, aspoň mám ten pocit, ve Zlíně nicmoc nebude...
Anonym IP:217.112.171.210
25. 8. 2006 17:16
0 0
Hahá kdyby celá tato debilní Republika aspoň za něco stála a chtěla sem někoho nalákat tak by jsme se asi všichni čumendovali jak lehce to jde.Chyba Mistrovství Evropy spočívá v tom že je skoro na nic a nejede v ní více lidí kteří by jsi mohli konkurovat. Na Bassa kašlat celou dobu mynulí rok mrmlal že určitě dojede zase a leda h....!Co je to za mistra Evropy když si jede Mistrák v Itálii.Na co se jezdí zavody v Evropském šampionátu když jeden vyhraje tři závody a má titul v kapse a na zbytek z vysoka kašle(Na Antibes ale určitě pojede).Na nic si FIA vždycky si byla a vždy budeš.Formule je na nic Rally se teší stálke menší podpoř ale FIA zustane vždy FIA!Jinak je čas vyrazit podpořit jedinou českou rally která na to svou kvalitou má a to je Barum Rally. Za chvili se jede SSS už teď se teším!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!