Subaru Safari Tasmania – komentář

Ke čtvrtému podniku se musela kolona jezdců australského mistrovství přepravit na ostrov Tasmania.

4. podnik australského mistrovství, 16. – 17. července, Geevestone, šotolina, 1. etapa – 10 RZ / 86 km, 2. etapa – 10 RZ / 95 km


Ke čtvrtému podniku se musela kolona jezdců australského mistrovství přepravit na ostrov Tasmania, kde na ně čekalo nepříznivé počasí s nízkými teplotami a kluzká rozbahněná trať. Ostatně takové počasí je pro tento podnik poměrně tradiční a občas jej doplní i sníh. Vedoucí pozici si pro sebe jako první zajistil vedoucí jezdec mistrovství Simon Evans na Toyotě Corolla. O osm desetin pomalejšího druhého času dosáhl Scott Pedder s Mitsubishi, ovšem tím jeho jízda v první etapě skončila. O jeden na trati ležící kámen poškodil nádrž, z níž mu následně vyteklo veškeré palivo. V boji se dvěma továrními Toyotami tak zůstalo osamoceno Subaru, které tradičně reprezentovali hlavně soukromníci Dean Herridge s loňskou verzí Imprezy a Darren Windus s letošní. Po druhém testu, který znovu nejrychleji prolétl Evans, patřila Herridgovi druhá příčka (+ 5,9 s) a Windusovi třetí (+ 13,3 s). I poslední zkouška první sekce získala vítěze ve stejné osobě, což manželské posádce Evansových vyneslo téměř desetisekundové vedení. Úvod soutěže, ač se to z výsledků nezdá, pro ně byl ale velmi krušný. Spolujezdkyně Sue v časové kontrole po prvním testu zjistila, že má místo svého jízdního výkazu ten patřící posádce Herridge – Hayes. Nakonec však došlo k výměně za správný a Herridge tedy o pěkný čas z prvního testu, jenž mu původně na jeho kartu Evans „vyjel“, přišel.

Ve čtvrtém testu již jezdec Subaru k vyhrané zkoušce nepotřeboval čas zajetý soupeřem a náskok o sekundu snížil. Na následující nejdelší a nejobávanější zkoušce dne Storm Hill přidal druhý a jeho odstup se rázem smrskl na 5 sekund. Důvodem bylo Evansovo přetočení v jedné z diváckých zón a po potížích s anti-lag systémem v úvodu rally nyní chybovala i „část“ mezi volantem a sedačkou. Šestý test zajela po maximálním výkonu naopak nejrychleji posádka Toyoty a navýšila svůj náskok na 11,3 sekundy. Druhý tovární jezdec s Corollou Neal Bates byl zprvu spokojen se svou jízdou, ovšem hrubě nespokojen s časy, jenž mu přinášela. Na zbytek dne si pošetřil nové pneumatiky a na šestém testu se konečně prosadil přes Winduse. V RZ 7 ještě více za vedoucím Evansem zaostal Herridge, jenž u svého vozu zlomil řadící páku. Příjemné překvapení mu v servisu přichystali mechanici, jenž měli jednu zásobní schovanou. Na vítězství to při odstupu 19,3 sekundy ale už moc nevypadalo.

Do cíle první etapy zbývaly tři závěrečné zkoušky. Vítězství v prvních dvou si rozdělili Evans s Herridgem a jejich vzájemný rozdíl se ustavil na 21,6 sekundy. Do předposledního servisu přijížděl Evans na defektu, jenž ho s velkým štěstím potkal až na přejezdu. Nyní už tolik štěstí neměl a po defektu v poslední zkoušce se musel s dalším vítězstvím rozloučit. Těsným rozdílem 2,2 sekundy mu jej sebral Herridge. V postupném zlepšování pokračují u Fordu. Stále ale dosahované časy na nejlepší nestačí a Michael Guest den zakončil jako devátý obklopen soukromníky. Dvakrát o stejný kámen poničil zadní diferenciál a pak si zanadával na výběr trati divácké zkoušky (RZ 4,8), kterou v blátě musel absolvovat pouze na první rychlostní stupeň!

Pořadí v 1. etapě
1. Herridge – Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11
2. Evans – Evans Toyota Corolla Sportivo + 2,2
3. Bates – Taylor Toyota Corolla Sportivo + 30,7
4. Windus – MortimerSubaru Impreza WRX Sti N12 + 39,6
5. Orders – Feaver Subaru Impreza WRX Sti N11 + 2:30,0

Druhý den začal v podobném duchu jako ten první. Evans na úvodním úseku těsně předstihl Peddera (+ 0,3 s). Jezdec Mitsubishi po sobotním extempore musel zajet dobrý výsledek a tak zabral naplno. V noci se na tratě snesla kvanta vody a jeho pneumatiky Pirelli tak znamenaly drobnou výhodu. Té jezdec využil již na druhé zkoušce a dostal se do třídesetinového vedení. Pak Pedder přidal další sekundy a do prvního servisu přijížděl s náskokem pěti sekund. Třetí příčku držel o 5 sekund před dotírajícím Batesem Herridge. Jeho značkový kolega Windus ráno doplatil na defekt a musel se prokousávat pořadím výše. V prvním servisu mu patřila šestá pozice, jednu desetinu za dalším soukromým jezdcem Subaru Willem Ordersem.

Diváckou speciálku RZ 4 zajel nejlépe Herridge a trochu utekl Batesovi. V atraktivním duelu o první místo byla podstatná až následující nejdelší zkouška dne Bowling. Zde byl Pedder o sedm sekund rychlejší než jeho rival a náskok navýšil na 11,9 sekundy. Naopak druhá Toyota Neala Batese slavila úspěch, což jezdce vyneslo pouhé dvě sekundy za záda Deana Herridge. V následující sekci tvořené třemi úseky byl dvakrát rychlejší vedoucí Pedder než druhý Evans, jednou zajeli oba shodný čas. V číselných hodnotách to znamenalo aktuální rozdíl 13,8 sekundy. Třetí Herridge se i díky vítězství na RZ 8 utrhl od Batese. Do cíle zbývaly poslední dva úseky, Bowling a divácká superspeciálka. Na lesních cestách opět válel Pedder a etapové vítězství si už sebrat nenechal. Podařilo se mu tak aspoň trochu odčinit sobotní extempore svého týmu. Jako celkový vítěz soutěže byl vyhlášen Herridge, jenž ve druhém dni uhájil po urputném boji s Batesem třetí pozici. Na předposledním testu si čtyřminutovou ztrátu připsal Windus, což jej katapultovalo až na finální osmou pozici. O tři pozice dále skončil Guest s Focusem, jemuž blátivé podmínky vůbec nesvědčily a více hrabal než jel.

Pořadí v 2. etapě
1. Pedder – Weston Mitsubishi Lancer EVO IX
2. Evans – Evans Toyota Corolla Sportivo + 16,7
3. Herridge – Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11 + 37,2
4. Bates – Taylor Toyota Corolla Sportivo + 53,5
5. Orders – Feaver Subaru Impreza WRX Sti N11 + 2:38,5

Další podnik odstartuje 19. srpna v jižní Austrálii.

Komentářů celkem: 3
Anonym IP:217.197.149.91
25. 8. 2006 15:211
0 0
PEKNE BLATIČKO
Anonym IP:82.99.172.4
26. 8. 2006 12:302
0 0
jojo tobudou pekny smyky
27. 8. 2006 12:263
0 0
Spíše jsou zajímavé ty 4kolové rarity,Toyota,Focus v N4,bylo by zajímavé je vidět,ne?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!