31. 8. 2006 00:00 − 4002× − 104

Kdo kde v roce 2007?

Brzy se naplno rozběhnou jednání o kontraktech pro sezónu 2007. Pojďme si i trochu zaspekulovat, jak by to mohlo dopadnout.

S nadcházejícím zářím se naplno rozběhnou jednání o kontraktech pro sezónu 2007. Pojďme si shrnout známé věci a trochu i zaspekulovat, jak by to mohlo dopadnout.

Velmi jasno se zdá být u Citroenu, který se vrátí příští rok mezi tovární týmy s novým vozem C4 WRC. Jedničkou bude Sebastien Loeb, dvojkou na 99% Dani Sordo. Ten by měl být představen jako oficiální jezdec Citroenu ve středu 6. září v Paříži, po návratu z Rally Japan. Tady opravdu není co řešit, protože to co Sordo letos předvádí, ho zcela po právu řadí mezi největší talenty budoucnosti.

Velmi pravděpodobně se jeví i pokračování týmu Kronos Racing, patrně v kategorii M2. Podle všeho by měl tým pokračovat s osvědčenými Xsarami, otázkou je, kdo by měl usednout za volant. Nahlas se hovoří o Krisu Meekovi, který mezi JWRC jasně vyčnívá. Pro hovoří i to, že jezdí s Citroenem, s Xsarou WRC už startoval a často jí i testuje. Kris je další talent, který se může posunout dále pouze přesednutím do vozu WRC. Pokud přinese dost peněz, vypadá jeho angažmá reálně. Kdo by měl být ale druhým jezdcem je ve hvězdách. Xavi Pons se letos moc nepředvedl, takže asi bude o zajímavé angažmá muset bojovat a nakonec budou stejně rozhodovat peníze.


Chris Meeke

Jasno je také u továrního týmu Ford. Ten se netajil tím, že letošní rok se chce zaměřit především na doladění nového Focusu a především zvýšení jeho spolehlivosti. Sezónu 2007 už chce ale útočit na titul, a to s dvojicí Marcus Gronholm a Mikko Hirvonen.

Pokračovat bude i "B" tým Fordu u Stobarta. Těžko čekat, že by o místo přišel mladý Matthew Wilson, syn Malcolma Wilsona. Horkým adeptem na druhé místo je pak Henning Solberg, o kterém se ví, že za ním jsou bohatí sponzoři. Není proto divu, že se o něj pere hned několik týmů. Podle všeho už má na stole i písemnou nabídku do béčka Fordu, která pro něj je určitě zajímavá. Minimálně proto, že i béčko Fordu by mělo jet sezónu s novým Focusem. Henning se ale netají tím, že by chtěl absolvovat kompletní sezónu, což by se mu v M2 týmu asi nemuselo podařit. Dalším kandidátem může být Kosti Katajamaki, který se letos několikrát blýskl. Nezapomínejme také, že za ním stojí Marcus Gronholm, který má u Fordu silnou pozici. Latvala se také několikrát blýskl výbornými dílčími časy, ale několikrát to přehnal a havaroval. Argentinec Perez Companc jezdí jen díky svým penězům, stejně by to mohlo být i příští rok. Je tak dost pravděpodobné, že Stobart bude často nasazovat tři vozy, především z finančních důvodů.


Stephane Sarrazin

Otázka je, jak to bude dál u Subaru. Petter Solberg nedávno prodloužil smlouvu, a tak aspoň něco je u týmu jisté. Místo dvojky už ale tak jisté není. Chris Atkinson se loni jevil jako velký talent, letos o tom ale moc nepřesvědčuje. Pravdou je, že jeho silné soutěže (Japonsko, Nový Zéland, Austrálie) ho ještě čekají, ale že by měl místo zrovna jisté, to se říci nedá. Není ostatně tajemstvím, že Subaru má velký zájem o Gigi Galliho, ať už do továrního týmu nebo do zamýšleného "B" týmu. Vznik druhého týmu Subaru se jeví velmi pravděpodobný, ostatně béčko má Ford a bude ho mít i Citroen v podobě Kronosu. Kdo další by mohl zasednout do druhého týmu není zatím jasné, mohl by to být třeba Stephane Sarrazin nebo "domácí" Arai, který ostatně jede s Imprezou WRC i na právě startující Rally Japan.

Pokračovat by měl i tým OMV Peugeot Norway (Bozian). Jako velmi pravděpodobné se jeví setrvání Manfreda Stohla, nejasná situace je u Henninga Solberga. Tým má velký zájem na jeho udržení (především kvůli financím), je ale dost možné, že Henning dá přednost zajímavější nabídce. O jiném jezdci se zatím nespekuluje, zájemců ale bude jistě hodně.


Henning Solberg

Jak to bude s dalšími týmy není jasné. Tým Red Bull Škoda bude o své budoucnosti teprve rozhodovat, takže spekulace o jezdecké sestavě jsou zatím zbytečné. Nejinak je tomu i u týmu CRT-Kopecký.

Hodně se spekuluje i o vzniku M2 týmu s vozy Mitsubishi Lancer WRC. Tým by měl asi základnu někde ve Skandinávii a i jezdci by byly ze stejné oblasti. Velký zájem na vzniku týmu má asi Daniel Carlsson, druhým jezdcem by mohl být třeba Jussi Valimaki, který s tímto vozem několikrát letos startoval a dosahoval velmi dobrých výsledků.

Tovární tým Suzuki si dává ještě rok na přípravu nového vozu. Již pro vývoj a následný vstup do seriálu MS si ale bude chtít včas zajistit kvalitní jezdce. Téměř určitě to bude někdo ze zářících "juniorů", pravděpodobně Wilks nebo Andersson, vyloučen není ani Aava. Mohli by to být i oba dva, ale zástupci týmu zatím tvrdí, že chtějí alespoň jednoho zkušeného jezdce. To by pak mohl být někdo z "odpadlíků".


Guy Wilks

Volných jezdců shánějících angažmá je ale mnoho. Prvním na řadě je alespoň z mého pohledu Toni Gardemeister, který jel letos sice jen několik závodů, ale ve všech zazářil. Pokud sežene dost peněz, pochybuji, že by se nedostal alespoň do M2 týmu. Velmi slušně letos jezdil i Alex Bengue, uvidíme, zda tím někoho dostatečně zaujal.

Kdo dál? Je jich spousta. Velmi pravděpodobně se objeví několik dalších soukromých týmů startujících ve vybraných závodech, ve kterých se uplatní jezdci, kteří neseženou lepší angažmá. Jaké týmy to budou a kdo tam pojede je ale zatím předčasné spekulovat.

Komentářů celkem: 104
1. 9. 2006 21:07101
0 0
Ja bych byl moc rad, kdyby Roman sehnal misto, ale kdyz ho nema napr. Martin nebo Duval, taxi myslim, ze sance moc realna neni. Ikdyz Charouz by moh zas vymyslet neco, z ceho by se daly vytriskat prachy, co? ;)
1. 9. 2006 21:18102
0 0
Btw., myslim (si JA), ze lepsi uz asi bude Kopejda, kdo tvrdi, ze nikdy Krestu nepojel, nema pravdu, na bohemce 2004 (jo, Roman mel starsi a horsi auto) mu na 4. az predposledni RZ, kde Roman udelal gumu nalozil zhruba minutu, rychlejsi byl i opticky. Je rok 2006 a Honza posbiral daleko vic zkusenosti a posbiral radu slusnejch vysledku. Asi ma lepsi zazemi nez Roman a fotrik urcite lepsi know-how nez reznik Kresta. Jenze to patri k tomu kdo je nakonec lepsi nebo horsi, Loeb je taky nejlepsi (nejen) proto, ze ma Xsaru. Opakuji: fandil bych treba i zlocinci Flidrovi a kdo je lepsi nebo horsi je jen muj nazor, kterej si prectete a pripadne odpovezte, pakety s nadavkama koncej na firewallu ;)
Anonym IP:85.160.79.18
1. 9. 2006 22:05103
0 0
Když tak koukám na výsledky Ulster Rally, tak moc nevěřim tomu, že by Roman sehnal nějkou sedačku v továrnim týmu... Meek mu s přehledem dává 40 vteřin na zkoušku...po 4 rz mu Meek nadělil bez 20vteřinu už 3 minuty...no nevim,no...
Anonym IP:85.160.88.14
1. 9. 2006 23:01104
0 0
No dlužno dodat, že Meeke je po 5 vložce 2. absolutně !!!! mezi x WRC auty.. Ti co v nich sedí by asi měli jít vykouřit řidičák...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!