Viktor Hausknotz - eWRC.cz
5. 9. 2006 00:00 − 2525× − 16

Vyškovští proti všem

Preview – Pořadatelé z Hanáckého rally klubu musejí podle svých slov bojovat proti všem.

Pořadatelé z Hanáckého rally klubu musejí podle svých slov bojovat proti všem. Z federace dostali nepříliš vhodný termín týden před MMČR v Třebíči a navíc nebyli zařazeni do supersérie. Nechtějí je už ani vojáci ve vojenském prostoru, v jehož lokalitách byly situovány nejlepší vložky soutěže. Postavených 78,6 kilometrů trati tak bude opět patřit k tomu nejrychlejšímu, co se v republice dá najít. Snad se od vyškovských pořadatelů alespoň neodvrátí přízeň posádek, kterých se do listiny přihlášených vešlo 87.

Produkční vozy

Podobně jako ve „velkém mistráku“, i v rallysprintech je o mistru téměř rozhodnuto. Na čele tabulky se vyhřívá Josef Semerád, který by měl mít navíc opět k dispozici EVO IX. Stoprocentní jistotu ale ještě nemá, při škrtání tří výsledků si musí připsat ještě alespoň 22 bodů, tedy skončit na druhém místě. Situaci mu ale může značně zjednodušit Vladimír Barvík. Ten je Semerádovým nejbližším konkurentem, nicméně na barumce těžce havaroval, a tak není jisté, zda a s jakým vozem do rallye nastoupí. Pokud ovšem Barvík nebude bodovat, pak mohou „Semiše“ již jen teoreticky ohrozit Volf a Kožmín, na které mu ovšem stačí najet už jen pár bodíků.

Tím jsme si zároveň představili hlavní favority soutěže. Zejména od Volfa můžeme na domácí půdě očekávat mohutný útok na přední příčky, stoprocentní nasazení však už třikrát v sezoně nedokázal zakončit na cílové rampě. Třetí místo v šampionátu zatím drží Jan Jelínek, který si bude chtít zpravit chuť po krátkém účinkování na domácí barumce. V Pelhřimově dokázal, že s novou EVO IX může dosáhnout hodně vysoko. Jandík se soustředí na GA MMČR a do Vyškova nezavítá, šanci posunout se v průběžném pořadí tak má Martin Kožmín. Bohužel od přestupu na novou techniku se mu vůbec nedaří, vše vyvrcholilo odstoupením v Pelhřimově. Velmi dobrou formu začíná nabírat i Milan Pantálek, poslední dva závody však pro něj skončily havárií. Už tři nuly má na kontě také zatím stále ještě úřadující šampion Pavel Červenka. Jeho nejlepším letošním umístěním bylo páté místo v Tišnově a s tím rozhodně nemůže být předsezonní favorit spokojen. Bude mít ještě tři závody na opravu pošramocené reputace, ke které mu rozhodně nepomáhá neustále stávkující technika.

Počítat se musí i s Lumírem Firlou. Ten sice stále ještě čerpá soutěžácké zkušenosti a bojuje s již hodně starou technikou, přesto stačí tempu protřelých soutěžáků a zejména při několikerých průjezdech jednotlivých úseků postupně stoupá pořadím. Letos se zatím nedaří Tomáši Arazimovi, který hledá loňskou formu. Ve Vyškově se mu loni dařilo, má tedy na co navazovat. Oblíbenec diváků Petr Hozák se rozhodl vyzkoušet další čtyřkolku, tentokrát bude zjišťovat, jak se k jeho jezdeckému stylu hodí tradiční soutěžácké nářadí Mitsubishi Lancer.

Vyškovské trati loni „sedly“ i Jaromíru Tomaštíkovi, který se po větší část soutěže pohyboval v první pětce pořadí produkčních vozů. Letos je ovšem jeho jednoznačnou prioritou GA MMČR, a tak týden před dalším podnikem v Třebíči asi nebude ve vyrovnaných soubojích příliš riskovat poškození techniky. Zajímavý bude start domácí bratrské dvojice Řiháků. Pavel se vrací po delší závodnické pauze, Petra letos vídáme jako spolujezdce Karla Trojana.


St. č. 18: P. Řihák / P. Řihák
(Mitsubishi Lancer EVO VII
X
St. č. 11: M. Pantálek / K. Coufalík
(Mitsubishi Lancer EVO VII)

Průběžné pořadí MČR (absolutní):
1. Josef Semerád 142 b.(6 ze 6 výsledků)
2. Vladimír Barvík 91 b. (5/6)
3. Jan Jelínek 65 b. (6/6)
4. Miroslav Jandík 63 b. (4/6)
5. Martin Kožmín 59 b. (4/6)
Předchozí vítězové (absolutně):
2005 Pech / Uhel (Ford Focus RS WRC)
2004 Pech / Uhel (Ford Focus RS WRC)
2003 Š. Vojtěch / Ernst (Peugeot 206 WRC)
2002 Chovanec / Holaň (Škoda Octavia WRC)
2001 Hrdinka / Gross (Subaru Impreza WRC)

Průběžné pořadí MČR (PV):
1. Josef Semerád 97 b.(6/6)
2. Vladimír Barvík 61 b. (5/6)
3. Jan Jelínek 50 b. (6/6)
Předchozí vítězové (PV):
2005 Červenka / Volf (Mitsubishi Lancer Evo VIII)
2004 Poulík / Z. Chvojková (Mitsubishi Lancer Evo VI)
2003 Prokop / Možný (Mitsubishi Lancer Evo VIII)

Super 1600

Josef Peták si může oddechnout, protože jeho nejbližší konkurent Roman Odložilík ve Vyškově nepojede a Jan Kopecký jede mimo soutěž MČR. Skupina A a S1600 tak zřejmě bude jednoznačnou záležitostí (pokud to dovolí Petákova bolavá noha). V absolutním pořadí budou na rychlých tratích „superšvestky“ dost handicapovány; uvidíme, kam až se ta nejrychlejší „vyškrábe“. Kromě tradičních S1600 Kouřila a Zedníka, které mají zatím k vyšším příčkám pořadí poměrně daleko, budeme moci sledovat i zajímavou premiéru za volantem Citroënu C2 S1600. Do vozu Martina Prokopa totiž poprvé usedne jeho otec. Ten si už vyzkoušel všeliké soutěžácké nářadí, za volantem tohoto speciálu bude mít ovšem v ostrém závodě velkou premiéru. Bude zajímavé, jak si poradí s tvrdou konkurencí on.

Skupina A

Jedním z mála konečných faktů v letošní sezoně je vítěz třídy A7 v klasifikaci rallysprintů. Hodně předčasně si je zajistil Josef Sedláček. V Pelhřimově se sice musel kvůli defektu poprvé v sezoně spokojit „až“ s druhým místem, ovšem první místo v konečném hodnocení mu už nikdo nevezme. Na Vyškově se o to alespoň opět pokusí loňský mistr Šimeček či po delší době opět startující Pospíšil, připravena bude i sestava dieselových vozů. Dawson, Mandík a Kestler spolu letos svádějí pěkné souboje, ve Vyškově by se k nim měl připojit nováček v „ropácích“ Urban a dále Iro, který využije služeb octavie bratrů Bočkových.

Jednoznačný favorit třídy A6 Antonín Tlusťák už je hluboko za prvním místem. Způsobily to výpadky v posledních rallye, naposledy selhala technika už na první RZ v Pelhřimově. Tlusťák se tedy pochopitelně zaměřuje spíše na GA MMČR a mistrovství Evropy a kolbiště ve Vyškově nenavštíví. Volné pole působnosti tak má vítěz Barum rally Zlín Lubomír Minařík, který si zopakuje svůj souboj s Milanem Kneifelem. Minimálně na třetí příčku si brousí zuby Jiří Vlček, v záloze je připravený František Pokladník, který se probojoval už na druhou pozici v šampionátu. Po delší době se objeví i Roman Švidrnoch, který bude chtít zabojovat a porazit co nejvíce konkurentů.

Vidina titulu se Michalu Horovi rozpadá pod rukama. Začíná rozhodovat spolehlivost techniky, která až do smolné Kopné sympatickému Plzeňanovi držela, pak ovšem přišly dva výpadky a Sláva Ducháček si vybojoval na čele tabulky velký náskok. Souboj těchto dvou jezdců snad tentokrát vydrží až do poslední rychlostní zkoušky, Horovi však titul zachrání už jen vítězství ve všech třech zbývajících rallye. Na domácí Kopné byl podle očekávání velmi rychlý Miroslav Březík a už jenom dvě druhá místa z posledních podniků stačila na průběžnou třetí příčku v šampionátu. O tu se pokusí bojovat i Jan Dohnal, jehož polo ovšem na kitovou felicii viditelně nestačí. Skvělými výkony se na Barum rally Zlín prezentovali Pavel Mika a Lukáš Veselý a mohli by se stát černými koni i vyškovské soutěže.

Průběžné pořadí MČR (sk. A):
1. Josef Peták 80 b. (5/6)
2. Roman Odložilík 60 b. (3/6)
3. Josef Sedláček 52 b. (6/6)

Předchozí vítězovétřída A7třída A6třída A5
2005Skoupil/NovákPeták/JoskaHodaň/Maťková
2004Wagner/TichýHonda/TománekFiala/Maříková
2003Malý/NovákJ.Minařík/MarušákL.Minařík/Semela


St. č. 56: P. Kestler / M. Liška
(Škoda Fabia TDi)
X
St. č. 55: V. Mandík / M. Mandíková
(Škoda Fabia TDi)

Skupina N

Velmi se zamotává situace v enkových dvoulitrech. Pelhřimov tuto situaci ještě více vyhrotil, Ševeček, Stejskal ani Vrbecký nebodovali, a zezadu se proto dotáhl Egon Smékal. Právě on bude se svou Hondou Civic Type-R ve Vyškově největším favoritem, Zdeněk Vrbecký naopak bude na startu opět chybět. Ševeček se Stejskalem si to rozdají o první místo v šampionátu, zároveň si však musejí hlídat právě Smékala, který má manko už jen desíti bodů. Do hry se také mohou významně zapojit další clia Roubíčka a Novotného, který bude především chtít zapomenout na loňskou hrůzostrašnou havárii, či Krajčíkův Type-R.

Václav Dunovský v Pelhřimově potvrdil vedoucí postavení ve třídě N2, ve Vyškově to ovšem bude mít s konkurencí hodně složité. Ve startovní listině nechybí jeho stálí konkurenti Šlehofer a Henzl, navíc ovšem přibyl stále rychlejší Kulda a také místní „střelec“ Miroslav Jančík.

Třída N1 se stává jednoznačnou doménou vozů Suzuki Swift, které zde letos končí svoji dráhu (homologace jim letos vyprší a dále budou moci startovat pouze ve skupině S). Ani ve Vyškově tomu zřejmě nebude jinak, vždyť na soupisce jsou tři tyto vozy s favority za volanty. Tím největším je jistě loňský „skoromistr“ Robert Mikulka. Karel Pohner a Jiří Hladík však za sezonu už tak jezdecky vyspěli, že mu mohou tvrdě konkurovat. V seznamu přihlášených naopak chybí jediný letošní vítěz sprintu, který nejezdí se suzukou – Pavel Přibyl. O další místa si to tudíž rozdají piloti peugeotů Ondřej Blaťák a Jan Jinderle.


St. č. 47: V. Dunovský / J. Stross
(Honda Civic VTi
X
St. č. 50: L. Henzl / P. Čečil
(Honda Civic VTi

Průběžné pořadí MMČR (sk. N):
1. Václav Dunovský 75 b. (6/6)
2. Jan Šlehofer 51 b. (4/6)
3. Václav Stejskal 41 b. (3/6)
Předchozí vítězovétřída N3třída N2třída N1
2005Smékal/ČernochHenzl/ČečilMikulka/Žáček
2004Tlusťák/VorelNovotný/VilímekMikulka/Šivic
2003Křížek/BenešZbořil/PospíšilováPinkas/Pinc
Komentářů celkem: 16
5. 9. 2006 10:29
0 0
Držím palce Martinu Kožmínovi, ať to zase rozjede i s osmičkou ve velkém stylu - snad mu rychlejší tratě budou vyhovovat! Starosta
5. 9. 2006 10:52
0 0
Na svých stránkách píše Barvík, že pojede s vypůjčenou EVO VIII.
Anonym IP:88.101.118.66
5. 9. 2006 11:15
0 0
podle startovky to můžou být docela zajímavé závody . Škoda jen, že už vyškovákům nejsou k dispozici ty páky - resp. ta páka (L.S.), která dokázala natlačit rychlostky do vojenského prostoru .... docela zajímavá podívaná může být v N3 . Jen se divím, jak možné , aby auta, které startovali v kategorii A7 takhle z čista jasna přešli do N3 . (Smékalova Honda, Štefanův Peuguot , jakási Almara ...) Myslíte si techničtí komisaři , že je to možné postavit auto z A7 zpět do N ????? Podle mě ne. Ale i tady v tom sportu platí to,co všude okolo , že čím si drzejší a větší parchant, tím ti vše snáž prochází .... Nebo se mýlím ????
Anonym IP:217.197.144.98
5. 9. 2006 11:51
0 0
Dle posledních informací Barvík zůstává na záchrance, takže buďte v klidu, když se Vám přihodí něco zlého v okolí Zlína tak Laďa Barvík zase přijede!!!
Anonym IP:80.65.176.20
5. 9. 2006 12:25
0 0
to IP:88.101.118.66
nevím, jak jsi přišel na L.S. (neznalým Luboš Svoboda). Já si myslím, že se ve vojenském prostoru jezdila rally i po Lubošovi, takže nechápu tvůj příspěvek a narážku. Navíc po odchodu L.S. z rallyklubu poté dostal klub k dispozici jak servisní zónu na heliportu, tak i budovy okolo pro časoměřiče. Takže bych řekl, že v tomto se Vyškovám dařilo víc. Takže příště přemýšlej, než něco napíšeš. Koudy
5. 9. 2006 12:35
0 0
To IP. 118.66 Smékalova honda byla odjkaživa N3 smajlík) jako A7 jezdí v Polsku druhého Type-R od Motocarsportu Grzybek, ale ten Má oproti N3 jen Velké ačkové brzdy a áčkové sání myslím, štefanův Peugeot je také od začatku sezony přestavěn na N3, a Almera se stavěla taky i jako N3 A7kovou Almeru unas jezdi only Skoupil. To že je vůz A7 neznamená že je to čistokrevné áčko, jezdí třeba jen jiné sání, brzdy.. přestavět to do Nka není žádný problém.
5. 9. 2006 15:57
0 0
Drřím palce Lumírovi Firlovi,ať s tím veteránem prožene špičku!
Anonym IP:85.132.178.82
5. 9. 2006 20:35
0 0
Já ne že by mi to nějak vadilo ale jak máte ty fotky Fabií TDi tak ta první není Davson-šillerová ,ale Kestler s Liškou!!! Ale třeba jste to mysleli jináč tak to jen tak píšu...Mějte se!!!! Jarda
Anonym IP:85.132.178.82
5. 9. 2006 20:35
0 0
Já ne že by mi to nějak vadilo ale jak máte ty fotky Fabií TDi tak ta první není Davson-šillerová ,ale Kestler s Liškou!!! Ale třeba jste to mysleli jináč tak to jen tak píšu...Mějte se!!!! Jarda
5. 9. 2006 23:22
0 0
Jarda: Pravda, pravda, ani nevim, jak se mi tam ten popisek dostal, jeste pri vybirani fotky jsem to mel spravne smajlík Dik za upozorneni
Anonym IP:82.99.180.54
6. 9. 2006 12:32
0 0
tak nebo tak vyskov je hezak soutez.. skoda ze to nein jak driv..kdyz to byla 2deni soutez byla to nejhezci rally po bohemii a barumce.. nocni RZ byli nadherne.. a i kdyz se jezdila po znovuzrozeni zezacatku v zime.. novofoba valaska rally.. kdo si pamatuje prujezdy po letisti nasnehu.. popr RZ jako odruvky atd.. nebo i letni Hamerska.. i kdyz se pak jela lipova konice.. tam brezsky vrch.. Prostejovicky.. sakra lidi to byvaly RZ jak vysite.. technicke.. jj skoda.. to vse odval cas..
6. 9. 2006 13:56
0 0
Pokud mám info, tak Petáka noha "bolí" - je zlomená! Takže asi ne-e-e
6. 9. 2006 22:48
0 0
To IP 82.99.180.54
Sakra, ty toho pamatuješ... Třeba z toho ještě něco zkusíme smajlík
Anonym IP:62.4.97.89
7. 9. 2006 21:45
0 0
Pro IP 82.99.180.54 - a čím myslíš, že byla letošní Barumka nejhezčí? Snad ne startovním polem. To si zaslouží přejmenovat na RALLYSPRINT GOTTWALDOV, pardon Zlín.A vůbec nepochází ten Gottwald z Vyškova? Jak je ten Vyškov nenápadný? Tolik se tam toho děje.Je to ale lidma, kteří tím žijí už hodně let.
7. 9. 2006 22:26
0 0
to:Anonym IP:62.4.97.89 co se tady navážíš do barumky toto je debata o Vyškovské rally!!!!
7. 9. 2006 22:27
0 0
Vyškov byl loni ten nejlepší sprint na kterém jsem byl,už se těším na letošní ročník a doufám že bude minimálně tak dobrý jako lonismajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!