Vyškovští proti všem
Pořadatelé z Hanáckého rally klubu musejí podle svých slov bojovat proti všem. Z federace dostali nepříliš vhodný termín týden před MMČR v Třebíči a navíc nebyli zařazeni do supersérie. Nechtějí je už ani vojáci ve vojenském prostoru, v jehož lokalitách byly situovány nejlepší vložky soutěže. Postavených 78,6 kilometrů trati tak bude opět patřit k tomu nejrychlejšímu, co se v republice dá najít. Snad se od vyškovských pořadatelů alespoň neodvrátí přízeň posádek, kterých se do listiny přihlášených vešlo 87.
Produkční vozy
Podobně jako ve „velkém mistráku“, i v rallysprintech je o mistru téměř rozhodnuto. Na čele tabulky se vyhřívá Josef Semerád, který by měl mít navíc opět k dispozici EVO IX. Stoprocentní jistotu ale ještě nemá, při škrtání tří výsledků si musí připsat ještě alespoň 22 bodů, tedy skončit na druhém místě. Situaci mu ale může značně zjednodušit Vladimír Barvík. Ten je Semerádovým nejbližším konkurentem, nicméně na barumce těžce havaroval, a tak není jisté, zda a s jakým vozem do rallye nastoupí. Pokud ovšem Barvík nebude bodovat, pak mohou „Semiše“ již jen teoreticky ohrozit Volf a Kožmín, na které mu ovšem stačí najet už jen pár bodíků.
Tím jsme si zároveň představili hlavní favority soutěže. Zejména od Volfa můžeme na domácí půdě očekávat mohutný útok na přední příčky, stoprocentní nasazení však už třikrát v sezoně nedokázal zakončit na cílové rampě. Třetí místo v šampionátu zatím drží Jan Jelínek, který si bude chtít zpravit chuť po krátkém účinkování na domácí barumce. V Pelhřimově dokázal, že s novou EVO IX může dosáhnout hodně vysoko. Jandík se soustředí na GA MMČR a do Vyškova nezavítá, šanci posunout se v průběžném pořadí tak má Martin Kožmín. Bohužel od přestupu na novou techniku se mu vůbec nedaří, vše vyvrcholilo odstoupením v Pelhřimově. Velmi dobrou formu začíná nabírat i Milan Pantálek, poslední dva závody však pro něj skončily havárií. Už tři nuly má na kontě také zatím stále ještě úřadující šampion Pavel Červenka. Jeho nejlepším letošním umístěním bylo páté místo v Tišnově a s tím rozhodně nemůže být předsezonní favorit spokojen. Bude mít ještě tři závody na opravu pošramocené reputace, ke které mu rozhodně nepomáhá neustále stávkující technika.
Počítat se musí i s Lumírem Firlou. Ten sice stále ještě čerpá soutěžácké zkušenosti a bojuje s již hodně starou technikou, přesto stačí tempu protřelých soutěžáků a zejména při několikerých průjezdech jednotlivých úseků postupně stoupá pořadím. Letos se zatím nedaří Tomáši Arazimovi, který hledá loňskou formu. Ve Vyškově se mu loni dařilo, má tedy na co navazovat. Oblíbenec diváků Petr Hozák se rozhodl vyzkoušet další čtyřkolku, tentokrát bude zjišťovat, jak se k jeho jezdeckému stylu hodí tradiční soutěžácké nářadí Mitsubishi Lancer.
Vyškovské trati loni „sedly“ i Jaromíru Tomaštíkovi, který se po větší část soutěže pohyboval v první pětce pořadí produkčních vozů. Letos je ovšem jeho jednoznačnou prioritou GA MMČR, a tak týden před dalším podnikem v Třebíči asi nebude ve vyrovnaných soubojích příliš riskovat poškození techniky. Zajímavý bude start domácí bratrské dvojice Řiháků. Pavel se vrací po delší závodnické pauze, Petra letos vídáme jako spolujezdce Karla Trojana.
St. č. 18: P. Řihák / P. Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII X
| St. č. 11: M. Pantálek / K. Coufalík (Mitsubishi Lancer EVO VII) |
Průběžné pořadí MČR (absolutní): 1. Josef Semerád 142 b.(6 ze 6 výsledků) 2. Vladimír Barvík 91 b. (5/6) 3. Jan Jelínek 65 b. (6/6) 4. Miroslav Jandík 63 b. (4/6) 5. Martin Kožmín 59 b. (4/6) |
Předchozí vítězové (absolutně): 2005 Pech / Uhel (Ford Focus RS WRC) 2004 Pech / Uhel (Ford Focus RS WRC) 2003 Š. Vojtěch / Ernst (Peugeot 206 WRC) 2002 Chovanec / Holaň (Škoda Octavia WRC) 2001 Hrdinka / Gross (Subaru Impreza WRC) |
Průběžné pořadí MČR (PV): 1. Josef Semerád 97 b.(6/6) 2. Vladimír Barvík 61 b. (5/6) 3. Jan Jelínek 50 b. (6/6) |
Předchozí vítězové (PV): 2005 Červenka / Volf (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 2004 Poulík / Z. Chvojková (Mitsubishi Lancer Evo VI) 2003 Prokop / Možný (Mitsubishi Lancer Evo VIII) |
Super 1600
Josef Peták si může oddechnout, protože jeho nejbližší konkurent Roman Odložilík ve Vyškově nepojede a Jan Kopecký jede mimo soutěž MČR. Skupina A a S1600 tak zřejmě bude jednoznačnou záležitostí (pokud to dovolí Petákova bolavá noha). V absolutním pořadí budou na rychlých tratích „superšvestky“ dost handicapovány; uvidíme, kam až se ta nejrychlejší „vyškrábe“. Kromě tradičních S1600 Kouřila a Zedníka, které mají zatím k vyšším příčkám pořadí poměrně daleko, budeme moci sledovat i zajímavou premiéru za volantem Citroënu C2 S1600. Do vozu Martina Prokopa totiž poprvé usedne jeho otec. Ten si už vyzkoušel všeliké soutěžácké nářadí, za volantem tohoto speciálu bude mít ovšem v ostrém závodě velkou premiéru. Bude zajímavé, jak si poradí s tvrdou konkurencí on.
Skupina A
Jedním z mála konečných faktů v letošní sezoně je vítěz třídy A7 v klasifikaci rallysprintů. Hodně předčasně si je zajistil Josef Sedláček. V Pelhřimově se sice musel kvůli defektu poprvé v sezoně spokojit „až“ s druhým místem, ovšem první místo v konečném hodnocení mu už nikdo nevezme. Na Vyškově se o to alespoň opět pokusí loňský mistr Šimeček či po delší době opět startující Pospíšil, připravena bude i sestava dieselových vozů. Dawson, Mandík a Kestler spolu letos svádějí pěkné souboje, ve Vyškově by se k nim měl připojit nováček v „ropácích“ Urban a dále Iro, který využije služeb octavie bratrů Bočkových.
Jednoznačný favorit třídy A6 Antonín Tlusťák už je hluboko za prvním místem. Způsobily to výpadky v posledních rallye, naposledy selhala technika už na první RZ v Pelhřimově. Tlusťák se tedy pochopitelně zaměřuje spíše na GA MMČR a mistrovství Evropy a kolbiště ve Vyškově nenavštíví. Volné pole působnosti tak má vítěz Barum rally Zlín Lubomír Minařík, který si zopakuje svůj souboj s Milanem Kneifelem. Minimálně na třetí příčku si brousí zuby Jiří Vlček, v záloze je připravený František Pokladník, který se probojoval už na druhou pozici v šampionátu. Po delší době se objeví i Roman Švidrnoch, který bude chtít zabojovat a porazit co nejvíce konkurentů.
Vidina titulu se Michalu Horovi rozpadá pod rukama. Začíná rozhodovat spolehlivost techniky, která až do smolné Kopné sympatickému Plzeňanovi držela, pak ovšem přišly dva výpadky a Sláva Ducháček si vybojoval na čele tabulky velký náskok. Souboj těchto dvou jezdců snad tentokrát vydrží až do poslední rychlostní zkoušky, Horovi však titul zachrání už jen vítězství ve všech třech zbývajících rallye. Na domácí Kopné byl podle očekávání velmi rychlý Miroslav Březík a už jenom dvě druhá místa z posledních podniků stačila na průběžnou třetí příčku v šampionátu. O tu se pokusí bojovat i Jan Dohnal, jehož polo ovšem na kitovou felicii viditelně nestačí. Skvělými výkony se na Barum rally Zlín prezentovali Pavel Mika a Lukáš Veselý a mohli by se stát černými koni i vyškovské soutěže.
Průběžné pořadí MČR (sk. A): 1. Josef Peták 80 b. (5/6) 2. Roman Odložilík 60 b. (3/6) 3. Josef Sedláček 52 b. (6/6) |
Předchozí vítězové | třída A7 | třída A6 | třída A5 |
2005 | Skoupil/Novák | Peták/Joska | Hodaň/Maťková |
2004 | Wagner/Tichý | Honda/Tománek | Fiala/Maříková |
2003 | Malý/Novák | J.Minařík/Marušák | L.Minařík/Semela |
St. č. 56: P. Kestler / M. Liška (Škoda Fabia TDi) X
| St. č. 55: V. Mandík / M. Mandíková (Škoda Fabia TDi) |
Skupina N
Velmi se zamotává situace v enkových dvoulitrech. Pelhřimov tuto situaci ještě více vyhrotil, Ševeček, Stejskal ani Vrbecký nebodovali, a zezadu se proto dotáhl Egon Smékal. Právě on bude se svou Hondou Civic Type-R ve Vyškově největším favoritem, Zdeněk Vrbecký naopak bude na startu opět chybět. Ševeček se Stejskalem si to rozdají o první místo v šampionátu, zároveň si však musejí hlídat právě Smékala, který má manko už jen desíti bodů. Do hry se také mohou významně zapojit další clia Roubíčka a Novotného, který bude především chtít zapomenout na loňskou hrůzostrašnou havárii, či Krajčíkův Type-R.
Václav Dunovský v Pelhřimově potvrdil vedoucí postavení ve třídě N2, ve Vyškově to ovšem bude mít s konkurencí hodně složité. Ve startovní listině nechybí jeho stálí konkurenti Šlehofer a Henzl, navíc ovšem přibyl stále rychlejší Kulda a také místní „střelec“ Miroslav Jančík.
Třída N1 se stává jednoznačnou doménou vozů Suzuki Swift, které zde letos končí svoji dráhu (homologace jim letos vyprší a dále budou moci startovat pouze ve skupině S). Ani ve Vyškově tomu zřejmě nebude jinak, vždyť na soupisce jsou tři tyto vozy s favority za volanty. Tím největším je jistě loňský „skoromistr“ Robert Mikulka. Karel Pohner a Jiří Hladík však za sezonu už tak jezdecky vyspěli, že mu mohou tvrdě konkurovat. V seznamu přihlášených naopak chybí jediný letošní vítěz sprintu, který nejezdí se suzukou – Pavel Přibyl. O další místa si to tudíž rozdají piloti peugeotů Ondřej Blaťák a Jan Jinderle.
St. č. 47: V. Dunovský / J. Stross (Honda Civic VTi X
| St. č. 50: L. Henzl / P. Čečil (Honda Civic VTi |
Průběžné pořadí MMČR (sk. N): 1. Václav Dunovský 75 b. (6/6) 2. Jan Šlehofer 51 b. (4/6) 3. Václav Stejskal 41 b. (3/6) |
Předchozí vítězové | třída N3 | třída N2 | třída N1 |
2005 | Smékal/Černoch | Henzl/Čečil | Mikulka/Žáček |
2004 | Tlusťák/Vorel | Novotný/Vilímek | Mikulka/Šivic |
2003 | Křížek/Beneš | Zbořil/Pospíšilová | Pinkas/Pinc |
nevím, jak jsi přišel na L.S. (neznalým Luboš Svoboda). Já si myslím, že se ve vojenském prostoru jezdila rally i po Lubošovi, takže nechápu tvůj příspěvek a narážku. Navíc po odchodu L.S. z rallyklubu poté dostal klub k dispozici jak servisní zónu na heliportu, tak i budovy okolo pro časoměřiče. Takže bych řekl, že v tomto se Vyškovám dařilo víc. Takže příště přemýšlej, než něco napíšeš. Koudy
Sakra, ty toho pamatuješ... Třeba z toho ještě něco zkusíme