Další informace o Citroenu pro rok 2007

Nové C4 bude asi červené. Guy Frequelin chce dvoudenní soutěže

Na tiskové konferenci před výstavou v Paříži oficiálně potvrdil Citroen, že se vrátí v roce 2007 do mistrovství světa jako tovární tým a zveřejnil další detaily ohledně celého týmu pro příští rok.

Ředitel sportovního oddělení Citroenu Guy Frequelin uvedl, že rozpočet týmu pro rok 2007 bude poloviční oproti tomu pro rok 2005, ve kterém se Citroen naposledy účastnil MS jako tovární tým. Frequelin dále potvrdil snížení počtu zaměstnanců pro příští sezónu z 250 na 187, a to včetně zákaznického programu. Tým nemá v tuto chvíli pro příští rok ještě nasmlouvané všechny sponzory (kromě firem Total a BFGoodrich), ale auto by mělo jet v červených barvách. I když na otázku, zda by nové C4 mohlo být modré Guy Frequelin odpověděl: „Možné je všechno.“


Bude C4 WRC opravdu červené?

Stejně, jako u ostatních týmů, také u Citroenu uvažují o možnosti nasadit druhý tým, který by startoval v kategorii M2. Přednost by pak určitě dostal belgický Kronos. Zatímco tovární tým by nasazoval nové C4 WRC, v druhém týmu by piloti měli k dispozici osvědčené Citroeny Xsara WRC.


Foto: Citroen

Jen velmi málo informací tým zveřejnil o novém Citroenu C4 WRC, který po celý lotošní rok intenzivně testují Seb Loeb, Phillippe Bugalski, Juuso Pykalisto a Dani Sordo. Design a vývoj nového vozu byl svěřen Xavieru Mestelan-Pinonovi, který říká, že nový vůz se při testech jeví jako stabilnější, než Xsara, ale ne tak živý. Tým využil při konstrukci nového vozu při délce nad 4200mm možnosti rozšíření karoserie na 1800mm a tím je vůz výrazně stabilnější.


Foto: Citroen

Seb Loeb nový vůz velmi chválí na asfaltu, kde by již nyní měl být alespoň stejně rychlý, jako Xsara, ale potřebuje vylepšit výkon na šotolině. Týmový šéf Guy Frequelin by rád dále snižoval náklady na celou sezónu a říká: „Těžko nyní snížíme počet soutěží na méně než 16. To by se asi spíš povedlo udělat soutěže pouze dvoudenní, s nižším počtem ostrých kilometrů.“


Foto: Citroen

Zprávy o účasti Citroenu v sezóně 2007 jako tovární tým jsou velmi vítané, poté co se počet továrních týmů v roce 2006 snížil ze šesti na dva. Příští rok pojedou tři tovární týmy a čtyři v roce 2008, kdy má přijít se zcela novým vozem Suzuki. Dále by měl narůst v příštím roce počet týmů nastupujících v kategorii M2. Malcolm Wilson mluví o možnosti založení dalšího týmu, vedle Stobartu, a také Subaru oznámilo, že chce založit „B-tým“. To by mělo znamenat, že uvidíme příští rok nezvykle velký počet vozů WRC na tratích MS. Co víc si my fanoušci můžeme přát?

Komentářů celkem: 17
7. 9. 2006 11:14
0 0
Dvoudenní soutěže? To za chvíli můžou jezdit rovnou jenom šejk, no alespoň z toho bude mít radost Pišta, ten jezdí jen na šejky smajlík
7. 9. 2006 11:25
0 0
Dvoudenni a jeste s nizsim poctem km? Tak to by z rally opravdu za chvili zbyly jen ty superspecialky na stadionech...
To je opravdu paradni navrh na snizeni nakladu! Pojede se 50 soutezi rocne, kazda o 20km.
7. 9. 2006 12:09
0 0
Taky to nechápu, vždy se mluvilo o tom, že neúměrně vysoké jsou především náklady na logistiku. Ale že by zkrácení soutěží o např. 100km ušetšilo takových peněz? Vždyť motor/převodovky atd. se stejně mění po dvou soutěžích, náklady na repase by zůstaly stejné...
7. 9. 2006 12:24
0 0
Mě se to auto nějak nelíbí... Ale uvidím v reálu a hlavně v akci. (v sérii se mi C4 3dvéřák líbí hodně)
7. 9. 2006 13:27
0 0
Tak jsem zvedavej, co nakonec zbude z tech teamovejch (prominte za tu cestinu) prohlaseni.. Vsichni by chteli delat jeden a druhej a treti a padesatej team. Nasadit kazdej 4 vozy, zaujmout co nejvice pilotu - pochopitelne vyhrat! pokud mozno zajizdet v top x... Je to stejne jako loni.. Doufam tedy, ze opravdu bude tak jak rikaji..Aby nam pristi rok nejezdil Ford a Citroen, aby to Subaru nahodou nazabalilo, o Mitsubishi ani nemluvim..Suzuki asi taky uz neprijde... Prchazi uz pomerne dlouho a kde nic tu nic. Nu, nechme se prekvapit
7. 9. 2006 13:55
0 0
Mně se ze začátku nový Focus také nelíbil, ale jak ho dali do pěkného designu, tak se mi líbí moc. S C4 to bude podobné, ostatně není WRC, který by se mi nelíbil.
Anonym IP:212.71.186.81
7. 9. 2006 14:02
0 0
navic myslim, ze na tech fotkach je sotolinova verze..asfaltova vypada urcite lepe
Anonym IP:147.231.41.39
7. 9. 2006 14:10
0 0
an exelent point
iggy
7. 9. 2006 14:13
0 0
ad Michal: Mně se v sérii 3dveřová C4 taky docela líbí, ale jen zvenčí. Uvnitř - hlavně pokud jde o pracoviště řidiče - se mi naopak ale nelíbí vůbec. Hlavně ten volant s pevným středem, přístrojovka atd.
Anonym IP:213.226.234.73
7. 9. 2006 14:27
0 0
je to hnus...
Kresta WRC
7. 9. 2006 15:13
0 0
C4 je dravec
Anonym IP:85.132.178.82
7. 9. 2006 15:32
0 0
to spis hnusne fotky.....
Anonym IP:82.150.189.131
7. 9. 2006 15:37
0 0
no jasně že to je šotolinová verze. se podívej na ty kola a jak to je zvedlísmajlíkkaždý auto na šotolinu vypadá "vošklivejc" smajlíkna asfaltu když to je přikrčený velkejma širokejma kolama to je jiný to my snad za pravdu každý mecirek
Anonym IP:85.207.3.39
7. 9. 2006 15:45
0 0
Ta C4 je krásná!
Anonym IP:82.99.172.4
7. 9. 2006 20:51
0 0
az budu velkej tak si c4 koupim haha
Anonym IP:213.226.234.73
7. 9. 2006 21:01
0 0
nesnažte se tu C4ku přechvalovat..!krása nevyhrává...
8. 9. 2006 08:55
0 0
... doufám, že to auto i barevně nějak podstatně vylepší, zatím to vypadá, že si učni zkoušeli, co s barvičkama...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!