Další informace o Citroenu pro rok 2007
Na tiskové konferenci před výstavou v Paříži oficiálně potvrdil Citroen, že se vrátí v roce 2007 do mistrovství světa jako tovární tým a zveřejnil další detaily ohledně celého týmu pro příští rok.
Ředitel sportovního oddělení Citroenu Guy Frequelin uvedl, že rozpočet týmu pro rok 2007 bude poloviční oproti tomu pro rok 2005, ve kterém se Citroen naposledy účastnil MS jako tovární tým. Frequelin dále potvrdil snížení počtu zaměstnanců pro příští sezónu z 250 na 187, a to včetně zákaznického programu. Tým nemá v tuto chvíli pro příští rok ještě nasmlouvané všechny sponzory (kromě firem Total a BFGoodrich), ale auto by mělo jet v červených barvách. I když na otázku, zda by nové C4 mohlo být modré Guy Frequelin odpověděl: „Možné je všechno.“
Bude C4 WRC opravdu červené?
Stejně, jako u ostatních týmů, také u Citroenu uvažují o možnosti nasadit druhý tým, který by startoval v kategorii M2. Přednost by pak určitě dostal belgický Kronos. Zatímco tovární tým by nasazoval nové C4 WRC, v druhém týmu by piloti měli k dispozici osvědčené Citroeny Xsara WRC.
Foto: Citroen
Jen velmi málo informací tým zveřejnil o novém Citroenu C4 WRC, který po celý lotošní rok intenzivně testují Seb Loeb, Phillippe Bugalski, Juuso Pykalisto a Dani Sordo. Design a vývoj nového vozu byl svěřen Xavieru Mestelan-Pinonovi, který říká, že nový vůz se při testech jeví jako stabilnější, než Xsara, ale ne tak živý. Tým využil při konstrukci nového vozu při délce nad 4200mm možnosti rozšíření karoserie na 1800mm a tím je vůz výrazně stabilnější.
Foto: Citroen
Seb Loeb nový vůz velmi chválí na asfaltu, kde by již nyní měl být alespoň stejně rychlý, jako Xsara, ale potřebuje vylepšit výkon na šotolině. Týmový šéf Guy Frequelin by rád dále snižoval náklady na celou sezónu a říká: „Těžko nyní snížíme počet soutěží na méně než 16. To by se asi spíš povedlo udělat soutěže pouze dvoudenní, s nižším počtem ostrých kilometrů.“
Foto: Citroen
Zprávy o účasti Citroenu v sezóně 2007 jako tovární tým jsou velmi vítané, poté co se počet továrních týmů v roce 2006 snížil ze šesti na dva. Příští rok pojedou tři tovární týmy a čtyři v roce 2008, kdy má přijít se zcela novým vozem Suzuki. Dále by měl narůst v příštím roce počet týmů nastupujících v kategorii M2. Malcolm Wilson mluví o možnosti založení dalšího týmu, vedle Stobartu, a také Subaru oznámilo, že chce založit „B-tým“. To by mělo znamenat, že uvidíme příští rok nezvykle velký počet vozů WRC na tratích MS. Co víc si my fanoušci můžeme přát?
To je opravdu paradni navrh na snizeni nakladu! Pojede se 50 soutezi rocne, kazda o 20km.