Proběhne v Třebíči korunovace?
Už jen velmi malý krůček zbývá obhájci českého titulu Václavu Pechovi k zisku další trofeje. Tento krůček může udělat již při nadcházející Horácké rally v Třebíči. Soutěž se díky evropské příslušnosti posunula v kalendáři o jednu pozici vpřed, a tak je na její půdě stále o co bojovat. Důkazem budiž listina přihlášených, která čítá podprůměrných, ovšem vůči loňsku přece jen přijatelných 69 posádek. Ty mají před sebou dva soutěžní dny s 20 rychlostními zkouškami o celkové délce přesahující 207 kilometrů.
Produkční vozy
Jak už bylo v úvodníku řečeno, Václav Pech má velkou šanci zajistit si český titul již v Třebíči. Potřebuje k tomu pouhých 19 bodů a to ještě za předpokladu, že by mu chtěl bránit druhý muž současného pořadí Achim Mörtl. Ten se ovšem již na třech letošních soutěžích neukázal a je otázkou, zda bude chtít živit jen teoretické naděje na titul a nakolik zajímavý je pro něj boj o další příčky šampionátu. Na jeho stříbro má totiž velký zálusk hned trojice jezdců. Pravidelně bodující Karel Trojan se v posledních závodech prosazuje jen málo a body mu na konto přibývají pomalým tempem, o to více musí spoléhat na Horáckou rallye. Na tu má vynikající vzpomínky, předchozí dva ročníky zde ve své kategorii zvítězil. Miroslav Jandík se skvěle předvedl na domácí půdě na Barum rally Zlín a čtvrté místo ho katapultovalo i v pořadí GA MMČR. Uvědomuje si nutnost přezbrojit na modernější evoluci, kterou již disponuje větší počet jeho konkurentů. Vojtěch Štajf naproti tomu na Barumce havaroval, přesto má jeho naděje na stříbrnou příčku velmi reálné obrysy. Uvidíme, jak bude Třebíč svědčit jeho subaru. Loni byla spíše zakletá, musel svůj vůz odstavit již v úvodu s poruchou motoru.
Už jen teoretickou naději má na druhé místo v celkovém pořadí GA MMČR Václav Arazim. Největší roli v tom hrají tři nezapočítávané výsledky, mezi nimi i odstoupení na Barumce. Černých koňů má ovšem letošní Třebíč mnohem víc. Miroslav Cais zatím ještě plně nevyužil schopností nové EVO IX, můžeme ale čekat, že bude zrychlovat. Možnosti naopak naznačil Peter Gavlák, zatím jde ale jen o dílčí časy a na skvělý konečný výsledek v české konkurenci nedosáhl. Po pauze by se měl objevit i Jan Votava a nesmíme zapomínat ani na Vladimíra Barvíka. Barvík měl v posledních dvou závodech velkou fazonu, bohužel vše skončilo havárií na domácí Barumce. Start s náhradní „osmičkou“ skončil ve Vyškově technickou závadou, v Třebíči však může být vše jinak a zlínský jezdec může opět sahat po vítězství. Loni velmi dobře absolvoval Třebíč i odstupující mistr rallysprintů Pavel Červenka. Podobný úspěch jako loňské třetí místo by se mu v letošní nepovedené sezoně určitě hodil.
Podceňovat nelze další část soutěžáků. Zejména Dan Landa předvedl při svou letošních dvou startech, že rychlost mu rozhodně nechybí. Zrychlit od svého letošního debutu na Barumce bude chtít Jan Štěpánek, týmoví kolegové Liška, Tuček a Běhálek mohou být také v konečné klasifikaci dost vysoko. Valašský pilot Jaroslav Orsák se pokusí dostat více do ruky novou „sedmičku“ po Caisovi. U Jaromíra Tomaštíka visí kvůli vyškovské havárií nad účastí otazník.
Průběžné pořadí MMČR: 1. Václav Pech 126 b.(5 ze 6 výsledků) 2. Achim Mortl 84 b. (3/6) 3. Karel Trojan 72 b. (6/6) 4. Miroslav Jandík 63 b. (4/6) 5. Martin Kožmín 59 b. (4/6) |
Předchozí vítězové: 2005 Triner / Hůlka (Škoda Octavia WRC) 2004 Kopecký / Schovánek (Škoda Fabia WRC) 2003 Kopecký / Schovánek (Škoda Octavia WRC) |
Průběžné pořadí MMČR (PV): 1. Václav Pech 83 b.(5/6) 2. Achim Mortl 55 b. (3/6) 3. Karel Trojan 46 b. (6/6) |
Předchozí vítězové (PV): 2005 Trojan / Řihák (Mitsubishi Lancer Evo VII) 2004 Trojan / Řihák (Mitsubishi Lancer Evo VII) 2003 Jandík / Chrástecký (Mitsubishi Lancer Evo VII) |
Souboj o titul | ||
St. č. 5: A. Mortl / ? (Subaru Impreza Sti) ×
| St. č. 1: V. Pech / P. Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) |
Super 1600
Startovní listina Horácké Rally nabízí příjemný počet pěti kousků „superšvestek“ . Samozřejmostí je účast letošního suveréna Josefa Petáka, který i přes zdravotní problémy zajel perfektní rallye ve Vyškově. Na českých tratích jsou letos k vidění i dvě punta. To v rukou plzeňského týmu Roto by měl opět osedlat nestárnoucí Emil Triner, nejbližším soupeřem mu bude konkurenční tlumačovská soukromá stáj rodiny Kouřilů. Punto Dušana Kouřila už se dostalo do relativně dobré formy a v závěru sezony můžou přijít dobré výsledky. To Zedníkova fiesta je zatím autem spíše pro okrasu a ani spolehlivostí, ani rychlostní doposud nevyniká. Velmi sledovanou bude určitě premiéra Jaromíra Tarabuse za volantem Ignisu S1600 ve velkém mistrovství. Těžko odhadovat, kam to přílucký jezdec může v klasifikaci dotáhnout, jisté však je, že pro příští rok bude znamenat ohrožení předních příček tabulky minimálně v klasifikaci skupiny A.
Souboj o titul | ||
St. č. 2: J. Peták / A. Benešová (Renault Clio S1600) ×
| St. č. 20: D. Kouřil / V. Dolínek (Fiat Punto S1600) |
Skupina A
Pět účastníků má mít třída A7. Již jistým mistrem je v této kategorii Jiří Skoupil, v Třebíči by nicméně na startu neměl chybět. O druhé místo v tabulce se ještě poperou Miroslav Fišer s Oldřichem Bočkem. Účast místního Milana Šimečka by ovšem mohla podstatně zamíchat kartami. Vladimír Mol je sice zapsaný ve třídě A6, v jeho ibize ovšem zcela jistě bije dvoulitrový motor.
Při neúčasti Antonína Tlusťáka (ten má na programu start v dalším podniku mistrovství Evropy) si může důležitý bodový náskok vytvořit David Tomek. O posun na bronzovou příčku bude usilovat Tomáš Pletka, kterému na Itala Diega Gonza už ale chybí 15 bodů. Při obou zbývajících soutěžích se tak musí zaměřit především na spolehlivost a bodovat. Soupisku třídy doplňuje úzká felicie Dukáta, kit Pondělíčka a populární žigulík Milana Blahouta.
Jeden z nejnapínavějších soubojů nám určitě nabídne třída A5. Tady není rozhodnuto ani o jedné medailové příčce, do finiše navíc spěje i Fabia cup. V pořadí třídy si svůj náskok upevňuje Petr Brynda a už má před pronásledovateli k dobru jedenáct bodů. Kopelent a Achs ale chtějí bojovat až do poslední soutěže. Naopak z boje zřejmě rezignoval Mr. Cimbu, míchat pořadím tak může snad už jen Lukáš Veselý, který s kitovou felicií překvapil na Barumce. O další pořadí pak budou mít zájem „pohárovky“ Sedláčka, Levory, Mitchella, Vokála a Křížka či úzká felicie domácího „střelce“ Belingera.
Průběžné pořadí MMČR (sk. A): 1. Josef Peták 62 b. (4/6) 2. Antonín Tlusťák 37 b. (3/6) 3. Dušan Kouřil 52 b. (3/6) |
Předchozí vítězové | třída A7 | třída A6 | třída A5 |
2005 | Skoupil/Vajík | Tlusťák/Dědic | Belinger/Rérich |
2004 | Kouřil/Dolínek | Kundrát/Poláček | Novák/Vajďák |
2003 | Štolfa/Tichý | Ježek/Janiš | Hodaň/Balcarová |
Skupina N
Velmi napjatá je i situace ve třídě N3. Egona Smékala a Jana Vaňáče dělí pouhé tři body, rozhoduje tedy každý závod, každá zatáčka. Martin Rada na Barumce naznačil, že do tohoto souboje by se mohl zaplést, a na startu budou i další dva dvoulitry. Jiří Krajčík s dalším „tajpárem“ a Josef Šilha podruhé provětrá novou dvěstěšestku.
Třída N2 má sice už o šampionovi jasno, bojovat se ovšem ještě bude o druhou příčku. Lepší výchozí pozici i dosavadní výsledky má Jiří Pertlíček junior. Už jen jeho smůla by mohla přihrát stříbrnou medaili Patriku Hlachovi. Na první letošní vítězství zatím čeká Jiří Trojan s polem, hondy civic opět osedlají Katka Trojanová a Jakub Denk.
St. č. 50: V. Hlach / V. Matušová (Honda Civic VTi) ×
| St. č. 47: J. Pertlíček / R. Orava (Honda Civic VTi) |
Jistým mistrem je už i Ivan Kapušanský, který dobyl mistrovský titul v „malorážkách“. V Třebíči se tak představí pouze dvojice posádek, přičemž mezi Pavlem Přibylem a Petrem Hapalou můžeme označit za jednoznačného favorita Přibyla s felicií.
Průběžné pořadí MMČR (sk. N): 1. Jaromír Tarabus 110 b. (6/6) 2. Jiří Pertlíček jun. 54 b. (5/6) 3. Egon Smékal 43 b. (5/6) |
Předchozí vítězové | třída N3 | třída N2 | třída N1 |
2005 | - | Běhálek/Vorel | Přibyl/Šeba |
2004 | Tlusťák/Kouřil | Běhálek/Vosádka | Divoký/Divoký |
2003 | Křížek/Černoch | Sedláček/Vorel | Davidová/Mynářová |