Ducháček: Titul oslavíme později

Posádka APM-Automotive Rally Teamu Sláva Ducháček, Petr Dufek se může těšit z mistrovského titulu ve třídě A5 pro rok 2006!

Se skvělou bilancí pěti vítězství a dvou druhých míst v sedmi zatím odjetých soutěžích českého šampionátu ve sprintrally se po víkendové Bötcher rally v okolí Vyškova může radovat posádka kdyňského APM-Automotive Rally Teamu ve složení Sláva Ducháček, Petr Dufek z mistrovského titulu ve třídě A5 pro rok 2006!

„Je to jednoznačně zatím největší úspěch naší kariéry,“ shodují se oba závodníci, kteří ještě ani téměř týden po svém vyškovském triumfu nenašli čas zisk mistrovského titulu pořádně oslavit. „Tento úspěch je zásluhou celého týmu od mechaniků přes nás dva až po partnery a sponzory, takže oslavy by měly být společné. Jsme však všichni hodně časově vytíženi a najít společnou volnou chvíli je dost obtížné. Ale určitě se najde…,“ usmívá se devětadvacetiletý kdyňský jezdec.

Ve třídě A5 byly před Vyškovem karty rozdány zcela jasně. Letošní titul už mohli získat jen Ducháček nebo se Škodou Fabia jezdící Plzeňan Michal Hora. Při svém vítězství bez ohledu na výsledky ostatních by si již Ducháček zajistil titul s předstihem. Pokud by mu v tom chtěl Hora zabránit, musel by vyhrát všechny tři zbývající soutěže včetně Vyškova.


Foto: Robert Balcar (RB Print)

Vaše motivace byla jasná. Byli jste s Petrem před startem nervóznější než jindy?
„Samozřejmě jsme si byli vědomi, o co jde a že to všechno máme ve vlastních rukách. Ale větší nervozitu jsme nepociťovali.“

To jste si tolik věřili?
„To ani ne. I když jsme před tím třikrát v řadě vyhráli, tak si nemyslíme, že jsme neporazitelní. Nesvazovalo nás to ale hlavně proto, že nůž na krku v podobě nutnosti vyhrát měl Michal, my ne. Kdyby to nevyšlo už ve Vyškově, tak jsme pořád v záloze měli ještě dva ´mečboly´ v Hradci a ve Vsetíně.“

Přesto, připravovali jste se na Vyškov nějak speciálně?
„Hlavně se nám podařilo zjistit příčinu problémů s brzdami při předchozích závodech a tak jsme zrepasovali vahadla. Preventivně jsme ještě udělali repasi převodovky a tlumičů a jinak mechanici stejně jako zatím celou sezonu připravili auto naprosto perfektně. To se týkalo techniky, ale abychom my s Petrem před závodem cvičili jógu, meditovali nebo píchali špendlíky do fotek soupeřů – tak v tomhle ohledu žádná speciální příprava neproběhla…“

A jak probíhala samotná soutěž?
„Věděli jsme, že nás čeká rychlá trať a tak jsme čekali velký boj nejen s Horou, ale i s Dohnalem, Březíkem a Hodaněm. Určitě jsme si na startu nemysleli, že lehce vyhrajeme, ale byli jsme odhodláni se o vítězství porvat.“

Ale nakonec jste vyhráli s luxusním náskokem více než minutu…
„Nakonec ano. A to nás už od první RZ omezovaly opotřebené pneumatiky a mně se zdálo, že auto vůbec nechce zatáčet. V první zkoušce jsem myslel, že jedeme hrozně bídně, ale rychlý čas v cíli ukázal, že auto asi zatáčelo…“

A dál?
„V obou úvodních RZ jsme i přes můj zmíněný divný pocit s řízením auta byli rychlejší než Michal, a tak jsme dál jeli v pohodě. Navíc po RZ 3 jsme zjistili, že Hora odstoupil a my, pokud neuděláme nějakou blbost nebo nepřijde nějaká nehorázná smůla, tak máme titul v kapse. Tak jsme si řekli, že pojedeme už jen na jistotu a nakonec z toho stejně bylo prvenství ´o parník´a vítězství v RZ 6 a RZ 8!“


Foto: Robert Balcar (RB Print)

Ale zmíněná RZ 3 nebyla až tak bez problémů…
„To je fakt. Pár set metrů před cílem po serpentinách do kopce následovala dlouhá táhlá zatáčka, která se uzavírala nadvakrát, a nám se uzavřela moc… Několik desítek metrů jsme projeli příkopem, ale nic v něm naštěstí nebylo. Nakonec jsme i přes tento výlet ještě ´erzetu´ vyhráli. Jsem si ale podle policejní terminologie samozřejmě plně vědom, že jsem nepřizpůsobil svoji jízdu stavu a povaze vozovky… “

V cíli byla samozřejmě velká radost?
„Pochopitelně, je to skvělé. Vždyť jsme mistry republiky poprvé… Splnili jsme si odvážný cíl, s nímž jsme do sezony vstupovali. A jsme hlavně rádi, že jsme titulem vrátili našemu hlavnímu partnerovi, společnosti APM-Automotive, jeho podporu a důvěru, kterou v nás od začátku měl a dokázali, že nevsadil na špatné koně. Za to vše velice děkujeme a také děkujeme našim mechanikům, rodinám a všem fanouškům.“

Takže na Vyškov budete v budoucnu určitě vzpomínat jen v dobrém?
„Ne tak úplně. Samotná soutěž je hezká, kvalitní a náročná. Líbí se nám. Ale obrovskou radost z vítězství a zisku titulu nám trochu kalí postoj některých soupeřů, kteří si myslí, že nám k titulu pomohl neférový motor o vyšším zdvihovém objemu! To je absolutní nesmysl.“

Tak k něčemu příjemnějšímu. Už začínáte spřádat plány na příští sezonu?
„To je zatím daleko. Letos se ještě pojedeme v klidu svézt do Hradce Králové a pořádně si to tam užijeme bez ohledu na výsledek. I když právě v Hradci má APM-Automotive jednu ze svých poboček a tak by asi propadák také nebyl na místě… A příští sezona se bude samozřejmě odvíjet od financí a dalších aspektů. Určitě se v úvodu svezeme na mém oblíbeném sněhu a protože nás láká Winter Cup, tak bychom mohli začít už Jänner Rally v Rakousku a tradičně naší domácí Šumavou.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!