30. 9. 2006 00:00 − 2484× − 13

VW angažuje Ariho Vatanena

Čtvrté místo v továrním týmu Volkswagenu pro Rallye Dakar 2007 je již obsazené.

Čtvrté místo v továrním týmu Volkswagenu pro Rallye Dakar 2007 je již obsazené. Čtyřnásobný vítěz „Dakaru“ Ari Vatanen usedne za volant speciálu Race Touareg 2.

„Jsme rádi, že s příchodem Ariho Vatanena uvítáme v našem Volkswagen týmu dalšího zkušeného a také velmi úspěšného pilota,“ vysvětluje ředitel Volkswagen Motorsportu Kris Nissen. "Nepřinese nám jen zkušenosti podložené čtyřmi vítězstvími v Rallye Dakar, ale přispěje také mnoha zkušenostmi z tradiční rallye, což je vyjímečná kombinace.“ V červenci a v srpnu testoval Vatanen vůz Race Touareg v Tunisu a Maroku. „Ari svým uměním a opravdu velkým zápalem nadchnul celý tým,“ říká Kris Nissen. „Také náročný Fitness-test ukázal, že je ve skvělé formě.“


Foto: Volkswagen

„Těším se na novou výzvu,“ vysvětluje Ari Vatanen. „Volkswagen přistupuje k projektu Dakar s velkým zápalem a velkou motivací – chtěl bych k tomu tedy značně přispět. Při testech jsem se seznámil s technikou Race Touarega i s realizačním týmem. Jsem nyní přesvědčen o tom, že auto, tým a v neposlední řadě i já máme šanci na vítězství.“ Mistr světa v Rallye z roku 1981 a vítěz Dakaru v letech 1987, 1989, 1990 a 1991 se v továrním týmu Volkswagen opět setká se starou známou. Se svou spolujezdkyní Fabrizií Pons jezdil již 54 letý fin v seriálu MS v Rallye v roce 1994. V roce 1995 absolvovali úspěšně vybrané závody FIA Světového poháru v dálkových soutěžích. „Fabrizia byla mým kandidátem na spolujezdce, kterého jsem si přál,“ vysvětluje Vatanen. „Je to partnerka, kterou dobře znám a zejména ji stoprocentně důvěřuji.“

Také Fabrizia Pons se již těší na spolupráci s Ari Vatanenem. „Jezdit s Arim je velice příjemné, protože je velmi silný a přitom uvolněně jezdící jezdec. Již víc jak šest let jsme spolu nebyli v kontaktu a o to víc se nyní těším, jak spolu absolvujeme Dakar. Také jsem ráda, že budu pokračovat u Volkswagenu, kde jsem v roce 2005 skončila na Dakaru na třetím místě.“

S dvojicí Vatanen/Pons se tedy vyjasnila čtvrtá dvojice továrního týmu Volkswagen. Stali se tak kolegy jihoafričana Giniela de Villierse, který se svým navigátorem němcem Dirkem von Zitzewitzem vybojovali druhé místo v Dakaru 2006, dvojnásobného mistra světa v rallye, španěla Carlose Sainze a jeho navigátora Michela Périna z Francie a také Marka Millera z USA, který se svým navigátorem Ralphem Pitchfordem z Jihoafrické Republiky skončili v lednu na Dakaru jako pátí.

Komentářů celkem: 13
Francois Duval
30. 9. 2006 14:441
0 0
Tak už asi víme, proč nám Fabia nejezdí mezi TOP 3...VaouWe nám cpe prachy do dálkových rallyesmajlík( škoda
30. 9. 2006 21:032
0 0
V tom to nebude - další členové koncernu jsou úspěšní Audi v DTM, Seat v cesťákách...
30. 9. 2006 22:483
0 0
A hlavně ten program od VW již nějaký pátek běží.
30. 9. 2006 23:344
0 0
To Koldak: 1.Kolik teamů jezdí v DTM? 2.A kolik dává do DTM VW peněz? Zkus jenom ty peníze dát do ŠM a uvidíš co se bude dít. A SEAT v cesťákách to jsou borci. Velká konkurence a super souboje.
mecirek
1. 10. 2006 00:505
0 0
to že je Audi Seat Škoda v koncernu VW neznamená vůbec nic, ti všichni mají vlastní rozpočet
1. 10. 2006 01:476
0 0
To je pravda, ale jak velký? A když se mrkneš kdo kolik má konkurentů v různosti značek, tak nejvíc je to Seat a Škoda, a určitě jejich rozpočet nedosahuje takových výšek jako má Audi Sport. Audi vždy soupeřilo v poli kde nebyla buď žádná konkurence a nebo minimální.
1. 10. 2006 09:407
0 0
A pozor, je to tu rázem samý erudovaný ekonom. Ono to asi bude přístupem a profesionalitou. U nás je holt zvykem se vším vyčůrávat a ono to pak nějak dopadne. Ale jak - to jsme všichni viděli. Jinak koncern samozřejmě určuje, kdo a za kolik se bude prezentovat - takže idealistická myšlenka o samostatnosti není na místě.
1. 10. 2006 10:458
0 0
Nemusíme být ekonomové, a vidíme sami kde se točí prachy, a hlavně se o rozpočtech píše. Mně spíš štve že koncern, cpe prachy tam, kde mají jisté první místa a kde není konkurence.
1. 10. 2006 10:599
0 0
>frizer: No jistě, protože přece nenacpou miliony do něčěho, co žádný velký výsledky nemá... Chápu, že už to pár RZ třeba vyhrálo, ale to Hyundai taky a kde teď je... Tak to radši šoupnou do něčěho, kde se ty výsledky zaručeně dostaví... Jako taky mě to sere, kdyby se do Fábky nějáký peníze vrazili, ale zdá se mi to docela logický...
1. 10. 2006 11:1110
0 0
On je taky veliký rozdíl v tom, jak se s penězi naloží. Jestli se opravdu účelně proinvestují, nebo si je rozeberou trafikanti, že?
1. 10. 2006 13:5711
0 0
Pro ty různé ekonomy... Podívejte se, kolik sponzorů má Audi v DTM! To nejsou rozhodně "drobné" peníze... Podívejte se, kdo platí Seatu WTCC! Repsol! Obrovské peníze! Podívejte se, kdo platí VW Dakar a maratóny! Red Bull! Obrovské peníze! Proč si takové sponzory Škoda nesežene? A na Dakaru není konkurence??? VW tam ještě vyhrát nedokázalo! Mitsubishi, BMW, Schlesser, Nissan, Hummer atd.
3. 10. 2006 07:5612
0 0
No a ještě pár slov o "konkurenci" na Dakaru 2007, který nás teď čeká. Byla tady řeč o VW, takže týmem VW motorsport začněme. Sainz, Vatanen, De Villiers, Miller, Souza, pokud mám aktuální informace. Pětice, která má konečně porazit Mitsubishi. Ale ti postavili zbrusu nový vůz, skvělý a krásný a mají stále svoji zkušenou sestavu, Peterhansel, Alphand, Roma a Masuoka. Velmi silné může být tovární BMW s vozy X3 a se čtveřicí Jutta Kleinschmidt, Al Attyiah, Chicherit a Cox. Ambice na vítězství si právem dělá i Američan Robby Gordon se svým Hummerem. Ale pozor, s Hummerem to má společného pramálo! Klasická pouštní "Amerika", tedy bugyna s motorem za zadní nápravou (V8 6.0 litru, cca 500 koní...), pohon zadní nápravy, obrovská kola, karbonová karosérie... Tahle auta umí ďábelské věci a Gordon mezi favority rozhodně patří! Nelze zapomenout na velmi zkušený tým Schlesser Adventure, modré bugyny povedou Schlesser, Magnaldi a Servia. Mezi velké favority musíme počítat hvězdu WTCC a neporazitelného krále ledové Andros Trophy Francouze Yvana Mullera, pro kterého tým Oreca postavil společně s Nissanem fantastický a nadupaný pickup. S Nissany jedou i Polák Holowczyc, Francouzi Rousselot, Belmondo a Metge. Velmi rychlí jsou i piloti dalších bugyn, Henrard, Guinot (oba Buggy VW) a Sperrer (Buggy Renault). S dobře připravenými Mercedesy jedou Simon Jean Joseph, Ellen Lohrová a Jean Pierr Strugo. Andrea Mayerová jede s prototypovým pickupem Toyota. Do pouště by se měl vrátit po loňské premiéře i Belgičan Loix. Na startu nebudou chybět ani veteráni Hubert Auriol, Edi Orioli, nebo Henri Pescarolo. To je jen stručný výčet špičky. Myslím, že to je opravdu skvělé startovní pole a dá se čekat pořádná bitva!
3. 10. 2006 09:1813
0 0
Josef Vrátil: Super informace-díky.O tomhle jsou diskuze a ne urážky apod.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!