Rallye de Ferrol – komentář

Kdo se stane letošním španělským mistrem? Odpověď na tuto otázku jsme nemohli ještě čekat.

8. podnik španělského asfaltového mistrovství, 23. – 24. září, Ferrol, 10 RZ – 157 km, posádky (start/cíl) – 59/36


Kdo se stane letošním španělským mistrem? Odpověď na tuto otázku jsme rozhodně nemohli po skončení třetího podniku od konce čekat. Letošní atraktivní duel Solá – Fuster je natolik vyrovnaný, že před Rallye de Ferrol první jmenovaný klasifikaci šampionátu vedl o pouhé dva body. A tak ani při Fusterově zaváhání pochopitelně nemohl předčasně získat titul. Otázkou spíše bylo, zda si i nadále loňský tovární pilot Fordu udrží těsné vedení či se znovu do vedení dostane španělský mistr z roku 2003. Boj o největší bodový příděl se ale rozhodně netýká jen vedoucí dvojice šampionátu. Mimo ně jsou tu stále zrychlující Sergio Vallejo (Renault Clio Super 1600) a Marcelino Hevia (Fiat Punto Super 1600) a svou rychlost několikrát ukázali i Alberto Hevia (Peugeot 206 Super 1600) či Manuel Rueda (Renault Clio Super 1600). Z výčtu je patrné, která kategorie vozů hraje na španělských asfaltech prim. To ovšem neznamená, že jsou jezdci s produkčními vozy bez šance. A právě Rallye de Ferrol začala nejlépe pro nejrychlejší dvojici s produkčním vozem, bratry Pedra a Marcose Burga (Mitsubishi Lancer EVO IX). Již na prvních necelých dvanácti kilometrech nadělili zbytku pole v čele s Alberto Heviou celou čtvrtminutu. I druhá pětadvacetikilometrová zkouška se jela za obdobných podmínek a bratrská dvojice znovu využila výhody čtyřkolky na mokré trati a její náskok po první sekci již činil přes půl minuty. Na druhou příčku se na RZ 2 vyšplhal Fuster, ovšem Hevia za ním zaostával o pouhých sedm sekund.

Druhá sekce byla složena ze tří zkoušek a na prvních dvou, jenž se již jely ráno, opět dominovali Burgové. Tentokrát byl sice jejich odstup od borců s šestnáctistovkami výrazně menší, ale přesto do půli dne dokázali navýšit náskok na komfortních 51 sekund. Mezi vozy Super 1600 si v RZ 3 svou pozici upevnil Fuster, ovšem poté začal tlačit na pilu Vallejo s identickým autem a hned poté, co se dostal přes Heviu, dotáhl mistra z roku 2003 na rozdíl 6,3 sekundy. Zatímco na RZ 4 ztratil přes 4 a půl minuty, v následující zkoušce si připsal nejrychlejší čas a stal se prvním jezdcem s vozem Super 1600, který dokázal v soutěži porazit dominantní dvojici s produkčním Mitsubishi. I tak ale Rueda byl klasifikován až na 24. místě.

I ve třetí sekci rally se dvakrát ze tří možností podařilo opanovat výsledkovou listinu Burgům a zvětšit svůj odstup od zbylých dvojic na minutu a deset sekund. Mezi nejrychlejšími jezdci Super 1600 to však jiskřilo. Vallejo začal nejrychlejším časem v absolutní klasifikaci a na RZ 7 pak již šel do vedení před Fustera. Druhý jezdec klasifikace mistrovství ale na této pozici dlouho nevydržel, neboť na osmém testu rozbil tlumič a propadl se na pátou příčku. Díky tomu se na bednu vyšplhal jeho největší rival Solá.

V poslední sekci soutěže, kterou tvořily dva testy, již Pedro Burgo nikam nepospíchal a v klidu si dojel pro zasloužené vítězství. K výborným časům se probudil jiný jezdec s produkčním autem. Jorge Gonzalez již letos párkrát jezdce s vozy Super 1600 potrápil a tentokrát dvěma nejrychlejšími časy na závěr vybojoval třetí místo. Slavit se mohlo i v týmu bratrské dvojice Vallejů. Ti letos poprvé dosáhli na první příčku mezi šestnáctistovkami. Bohužel pro ně se tak stalo zrovna při podniku, kde měla převahu posádka s produkčním autem. O stříbro „mezi svými“ a čtvrtou příčku absolutně si to rozdala famózní dvojice mistrovství Solá – Fuster. Jezdec Citroenu měl ještě před závěrečnou porcí třiadvaceti kilometrů náskok 2,5 sekundy. Fuster zde ale pořádně zabral a o 1,3 sekundy Solu překonal. Ani tentokrát tak rally nebyla ochuzena o těsný souboj vedoucího dua, byť tentokrát do hlavních soubojů nepromlouvalo.

V průběžné klasifikaci mistrovství se znovu síly vyrovnaly a oba jezdci mají na svém kontě shodně bodů. Při škrtaní má však drobnou výhodu Solá, neboť narozdíl od Fustera dojel na třetí příčce dvakrát. Definitivní rozhodnutí bude muset padnout až na posledních dvou podnicích, z nichž ten první startuje v Llanes 7. října.

Pořadí v cíli
1. Pedro Burgo/Marcos Burgo Mitsubishi Lancer Evo IX 1:48.19,1
2. Sergio Vallejo/Diego Vallejo Renault Clio S1600 + 1.00,6
3. Jorge Gonzalez/Alex Cid Mitsubishi Lancer Evo IX + 1.13,2
4. Miguel Fuster/Jose Vicente Medina Renault Clio S1600 + 1.32,3
5. Daniel Solá/Xavier Amigo Citroen C2 S1600 + 1.33,6
6. Alberto Hevia/Alberto Iglesias Peugeot 206 S1600 + 4.51,5
7. Alvaro Muňiz/Cesar Blanco Mitsubishi Lancer Evo VII + 4.57,0
8. Francisco Suarez/Mario Quintero Mitsubishi Lancer Evo VIII + 6.25,9
9. Fernando Rico/Sergio Martinez Citroen C2 GT + 8.18,8
10. Miguel Dopico/Pablo Candal Seat Leon Cupra + 9.50,5

Stav mistrovství:
1. Solá 95, 2. Fuster 95, 3. Vallejo 66, 4. Gonzalez 34, 5. A. Hevia 32, 6. Rueda 31

Komentářů celkem: 3
Dag22
2. 10. 2006 17:24
0 0
na to že sola jede c2 tak jede teda pěknou slabotu
sebloeb
2. 10. 2006 17:47
0 0
ten oranžovej Lancer je nádhernej
2. 10. 2006 17:48
0 0
Mno ono je c2 a c2, nebo ty vis jakou jede specifikaci?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!