Märtin opět za volantem WRC
S velkým napětím byl očekáván první start Markko Märtina ve voze specifikace WRC po tragické nehodě při Wales Rally GB 2005. Hned zkraje soutěže ovšem převzal vedení tovární jezdec Suzuki Guy Wilks a v průběhu první etapy si vytvořil náskok 37,2s na druhého v pořadí – Marka Higginse. "Byl to opravdu povedený den, kdy jsme zajeli šest nejrychlejších časů v osmi odjetých vložkách." zářil 25 letý Wilks v cíli sobotní etapy. "Myslím, že WRC se řídí podstatně jednodušeji než auto kategorie Super 1600, ve kterém se musí jet o hodně disciplinovaněji a s citem pro přilnavost."
Foto: www.crspics.com
V úvodní vložce poslední etapy to však Wilks trochu přehnal a trefil balík slámy, což poškodilo olejový chladič. Následně se auto vzňalo a hasící pokusy mladého Brita nebyly dostatečně účinné a nepřinesly kýžené výsledky. "Nové hasící přístroje jsou opravdu k ničemu, až za pomoci mého starého se podařilo plameny uhasit." konstatoval suše úřadující irský šampion Eugene Donnelly, který u Wilksovy nehody zastavil, aby mu poskytl svojí pomoc.
Foto: www.crspics.com
Takto se tedy posunul do vedení Mark Higgins a před svým týmovým kolegou Markko Märtinem si jej udržel až do cíle. Oba hostující piloty využívající služeb tři roky starých Subaru Impreza WRC týmu McKinstry Motorsport od sebe nakonec v cíli dělilo 1:17 minuty. Třetí pozici v cíli vybojoval Eugene Donnelly se stále ještě rychlou Toyotou Corollou WRC. V příští sezóně se ovšem dočkáme omlazení techniky i u tohoto irského pilota.
Foto: www.crspics.com
Předčasně vyřazen ze závěrečných bojů byl i Andrew Nesbitt, který si neustále stěžoval na problémy s brzdami a po své těžké havárii ze začátku roku také na bolesti zad. Na pěkném pátém místě skončil mladičký, teprve 17-letý Nor Andreas Mikkelsen, který o 11,4s pokořil Austina MacHalea, otce Garetha, kterého známe z tratí Mistrovství světa.
Foto: www.crspics.com
Spokojený byl v cíli druhý Markko Märtin, který za možnost svého startu poděkoval týmu a sponzorům: "Nemyslel jsem si, že by to mohlo být tak těžké. Podmínky byly opravdu těžké a nebylo vůbec snadné držet nasazené tempo. Párkrát jsme také neměli šťastnou ruku při volbě pneumatik a pak jsem musel jet sotva na 80%"
Konečné pořadí v Cork ‘20’ International Rally 2006:
1. M. Higgins/R. Kennedy – Subaru Impreza WRC 2:00:59.5
2. M. Märtin/D. Senior – Subaru Impreza WRC + 1:17.0 minut
3. E. Donnelly/P. Kiely – Toyota Corolla WRC + 1:31.6
4. G. Jones/D. Moynihan – Subaru Impreza WRC + 2:57.3
5. A. Mikkelsen/O. Floene – Ford Focus WRC + 5:13.5
6. A. MacHale/B. Murphy – Ford Focus WRC + 5:24.9
7. M. Evans/S. Mullally – Subaru Impreza WRC + 5:56.4
8. PJ McGrath/K. Duffy – Subaru Impreza WRC + 7:08.3
převzato z: www.rallye-magazin.de