10. 10. 2006 00:00 − 7344× − 19

Stalo se tento týden kdysi dávno 9.-15.10.

V nové rubrice se pojďme podívat na to, co se v tomto období stalo několik let zpět.

1999

Na Rally San Remo se mimo tovární tým Škody Motorsport chystají i slušovický Michal Gargulák s Jiřím Malčíkem. K nim se přidají vícemistři ČR – Václav Arazim a Julius Gál s dalším Mitshubishi. Na obdobných vozech zde dále budou startovat posádky Tošovský -Krečman a Švec s Komarovovou. Škoda Motorsport se do San Rema vypravila s o 50 kg odlehčeným vozem a piloty Arminem Schwarzem a Emilem Trinerem. Schwarz odstoupil po 9 RZ ze 14. místa s ulomeným kolem a Emil po defektu na začátku soutěže, kdy nabral ztrátu 4 minut, dojel v třetí desítce. Podle mluvčího ŠM Martina Hlinského lze přesto vystoupení hodnotit kladně.

Závěrečnou soutěží domácího šampionátu byl 21. ročník Rally Příbram. Vyhrál Karel Trojan junior, druhý v Příbrami i celkově skončil Trajbold a třetí Jaroslav Starý, který na poslední RZ prorazil pravou přední pneumatiku a na třetí místo spadnul z vedoucí pozice. Ošklivě zde havaroval Milan Liška s novým Mitsubishi, který přerazil asi 20centimetrový strom.

2000

Colin McRae je po operaci zlomené lícní kosti, kterou si poranil při havárii na Tour de Corse. Firma Sparto pro Colina vyvíjí speciální odlehčenou přilbu tak, aby za 14 dnů mohl startovat na Rally San Remo. Colin McRae s Nicky Gristem se nachází momentálně na třetí příčce průběžného pořadí MS a prví čtyři jezdce dělí 5 bodů.


Emil Triner s Pulsarem v roce 2000

Mnoho fanoušků na 19. Valašské rally s údivem sledovali speciál Nissan Pulsar GTI.R plzeňského ROTO týmu a přemýšleli, zda za volantem opravdu sedí Emil Triner. Ten totiž na závěr sezony změnil zásadně jízdní styl, který podřídil zisku premiérového titulu Mistra ČR ve sprintrally. Tak byla v jeho podání vidět neobvykle čistá stopa bez rozevlátých smyků, jak jsou diváci zvyklí.

2001

Startovní listina Mikona Rally Bratislava 2001
Kulig Janusz – Horniaček Emil Toyota Corolla WRC A8
Kresta Roman – Tománek Jan Škoda Octavia WRC A8
Kuzaj Leszek – Górski Andrzej Toyota Corolla WRC A8
Triner Emil – Hůlka Miloš Škoda Octavia WRC A8
Chovanec Stanislav – Holaň Karel Toyota Corolla WRC A8
Hrdinka Tomáš – Gross Petr Subaru Impreza WRC A8
Pech Václav jun. – Uhel Petr Toyota Corolla WRC A8
Kuchar Tomasz – Szczepaniak Maciej Toyota Corolla WRC A8
Gargulák Michal – Malčík Jiří Mitsubishi Lancer Evo VI A8
Trojan Karel – Vodička Dan Toyota Corolla WRC A8
John – Jackson Norman Mitsubishi Lancer Evo VI A8
Cserhalmi Tibor – Krajňák Martin A8
Skidmore Ken – Lancaster Steve Subaru Impreza WRC A8
Scialom David – Clarke Kevin Mitsubishi Lancer Evo VI A8

Tak teď mi ukápla slza. Co dodat.

2002

Motocyklový mág Valentino Rossi oznámil svoji účast na Britské RAC rally s vozem Peugeot. Vale uvedl, že po odchodu do motocyklového důchodu by se chtěl věnovat rally. Na tom trvá i přesto, že v brzké budoucnosti má přislíbeno testování vozu F1.


Stanislav Chovanec s Octavií WRC v roce 2002

V Sosnové vrcholí mistrovství České republiky ve sprintrally. I když si mistrovský titul již zajistil Stanislav Chovanec, tak boj o další místa je stále otevřený. Uchazeči jsou celkem tři – bratři Vojtěchové a Karel Trněný. Teoretickou šanci na vítězství má i olomoucký Milan Chvojka, který dokázal opravit svůj Ford Eskort po ohnivé havárii v Příbrami. Lahůdkou je start několikanásobného mistra Ládi Křečka, který se po dvouleté pauze objeví s vozem Ford Escort. Soutěž vyhrál Štěpán Vojtěch před Hrdinkou a bratrem Tomášem.

2003

Škodovky a jejich piloti Didier Auriol a Toni Gardemeister se chystají na Korsickou rally. Obzvláště Didier má důvod se těšit, protože zde vyhrál již šestkrát. Korsické rychlostní zkoušky jsou podobné silnicím v okolí mého domova. Toni Gardemeister zde startoval zatím třikrát, ale pokaždé s jiným vozem.


Toni Gardemeister v roce 2003 na Tour de Corse

Škoda Motorsport testovala na mosteckém autodromu speciály WRC. Vedle Octávie poslední evoluce se zde proháněla i její mladší setra Fábie WRC. Šéf vývoje Václav Trkola toto nezvyklé dovádění WRCček na okruhu vysvětlil jednoduše. Z Oktávií máme mnoho dat. V současnosti porovnáváme již získaná data z Fábie WRC za stejných podmínek k dalšímu porovnání.

Tomáš Hrdinka se vyjádřil k výbuchům náloží u svého a tchánova domu. V tu dobu již byli pachatelé těchto ohavností dopadeni.

2004

Na Korsické rally má tým Citroen šanci získat dvě soutěže před koncem šampionátu double. Sebastian Loeb, který má nakročeno k titulu mistra světa, říká, že si připadá jako tenista, který má tři mečboly. Carlos se na Korsiku velmi těší. Ve své 18leté kariéře zde stál jedenáctkrát na stupních vítězů. Citroen zde již v minulosti dvakrát vyhrál s vozy Xsara Kit car.


Ášín si v Sosnové zajistil první titul ve sprintech

Václav Pech vítězstvím v Sosnové získal první titul mistra republiky v rallysprintech. Cestu k vítězství mu svým odstoupením po údajném defektu pneumatiky ulehčil do té doby vedoucí celého šampionátu Štěpán Vojtěch. Druhý v Sosnové dojel Tomáš Vojtěch a třetí dojela posádka Volf-Latif na Octávii WRC. V celkovém pořadí Mistrovství ČR tedy skončil na druhém místě Štěpán a třetí Tomáš Vojtěchové. Celkovým vítězem skupiny N se v Sosnové stal Pepa Semerád. „Na soutěžích jsem začal v roce 1984 a po 20 letech jsem se konečně dočkal vrcholu,“ uvedl Pepík. Už se těším na další sezonu.

2005

Na Historic Vltava rally havarovala posádka Hloušek – Rozsíval do traktoru, který se jim zčista jasna zjevil v jedné ze zatáček na uzavřené RZ v protisměru. Traktorista nereagoval na varování lidí a pořadatelů a takto bezohledně ohrozil životy posádek. Ředitel organizačního výboru Pavel Babka se otevřeným dopisem posádce omluvil.

BP Ford ústy svého šéfa Malcolma Wilsona projevil zájem o služby finského pilota Marcuse Gronholma. Velmi špatná zpráva pro současného továrního pilota Fordu Romana Krestu. Marcus vyhrál Japonskou rally na voze Peugeot 307, když Peter Solberg odstoupil z čela dvě RZ před koncem po smolné havárii, kdy najel na vyvalený kámen.

Komentářů celkem: 19
10. 10. 2006 11:18
0 0
Velmi pěkné čtení, človeku se hned vybaví spousta věcí z minulosti.
10. 10. 2006 12:09
0 0
To je prima retro! Díky za oživení paměti!
Lucius Cifer
10. 10. 2006 12:17
0 0
Velice dojemné. Pohled do minulosti má vždycky něco do sebe.
10. 10. 2006 12:51
0 0
Toto by mělo být častěji...smajlík Třeba každý týden smajlík
10. 10. 2006 13:07
0 0
Bude...
10. 10. 2006 13:08
0 0
Budu se snažit takové přehlídky dějin dělat za každý týden.
10. 10. 2006 13:33
0 0
Velmi naročný úkol... Ale perfektně se to čte!
10. 10. 2006 15:29
0 0
Ošklivě zde havaroval Milan Liška s novým Mitsubishi, který přerazil asi 20-ti centimetrový strom. Tam bude asi chybička, dvacent cm je nějak málo, ne??
10. 10. 2006 15:34
0 0
Pokud to bude každý týden,už nikdy se mě nezbavíte...smajlík
10. 10. 2006 17:23
0 0
to Worm: hádal bych, že je tím myšlen průměr kmene
10. 10. 2006 20:00
0 0
To Koldak:
Sorry, ale nemuzu si to odpustit....
Mnoho fanoušků na 19. Valašské rally s údivem sledovali speciál Nissan Pulsar GTI.R plzeňského ROTO týmu a přemýšleli, zda za volantem opravdu sedí Emil Triner. Ten totiž na závěr sezony změnil zásadně jízdní styl, který podřídil zisku premiérového titulu Mistra ČR ve sprintrally. Tak byla v jeho podání vidět neobvykle čistá stopa bez rozevlátých smyků, jak jsou diváci zvyklí.

A proc? Chtel ziskat titul...byt rychlejsi...´jo, cista stopa...
10. 10. 2006 20:07
0 0
Worm: zkus narazit autem do stromu o prumeru kmene 20cm to nebude prijemny zazitek
10. 10. 2006 22:15
0 0
Ano, na valasce 2000 Emil nestartoval s Pulsarem ale s Mitsubishi Lancer EVO V...
10. 10. 2006 23:31
0 0
Pokud si dobře pamatuji, tak Emil v roce 2000 Valašku jel s Nissanem Pulsar. Lancer od Tošovského přeci vytáhl do boje až na poslední podnik seriálu, který se jel na Kopné...
10. 10. 2006 23:36
0 0
Saymone,tobe pomuze jedine lobotomie...
11. 10. 2006 07:25
0 0
V roce 2000 jel Emil opravdu s Pulsarem.
11. 10. 2006 18:07
0 0
to vep:Hehe, ta by prospela vic lidem,...a nemam pravdu? smajlík
11. 10. 2006 19:27
0 0
kua,jak se ty věcičky po těch letevh pěkně vybawují!!!je to příjemné takhle zavzpomínat,člowěk se až diví co se to všechno dělosmajlík
12. 10. 2006 11:12
0 0
Myslím, ze Emilovi nešlo až tak o rychlost, ale šlo hlavně o to, aby technika tolik netrpela a Nissan dojel az do cíle, neboť to nebylo uplne nejspolehlivější auto (i proto jel poslední podnik s Mišákem).
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!