30. 10. 2006 00:00 − 2503× − 6

Jaký byl letošní Waldviertel?

Balazs Benik potvrdil technickou převahu svého vozu a zvítězil na OMV Rally Waldviertel 2006.

OMV Rally Walviertel se letos jela už po šestadvacáté. V pátek na účastníky čekalo 7 rychlostních zkoušek v okolí městečka Horn a v sobotu se jezdci a s nimi i diváci přesunuli do okolí města Waidhofen an der Thaia. Na prvních rychlostních zkouškách v sobotu ještě pršelo, ale v průběhu dne se vyčasilo, tak si diváci mohli užívat podívanou na šotolinových rychlostních zkouškách za asi posledního hezkého letošního podzimního dne. Po oba dva dny navštívilo podle oficiálních informací rychlostní zkoušky okolo 60.000 platících diváků, což by mělo být asi o 5.000 diváků více, než v minulém roce. Dle mého názoru ale na diváckých místech bylo diváků naopak výrazně méně, než v roce 2005. Asi všichni stáli jinde než my.

To ale neodradilo vedoucího organizačního výboru Helmuta Schöpfa od velmi pozitivního hodnocení celé rallye: „Mým cílem bylo, aby si účastníci naší rallye opravdu dobře užili a neměli zbytečný stres. To se určitě povedlo. K tomu přispěl i vyšší podíl šotoliny na závodních tratích a nová superspeciálka na přestavěném Nordringu. Stresu jseme chtěli zbavit posádky tím, že se celá rallye jela pouze v pátek a v sobotu a tak se trať zkrátila o 80 kilometrů. Velký dík patří především hlavnímu sponzorovi OMV. Poděkovat musím i týmům, které se tu ukázaly v opravdu nevídaném počtu a všem 800 funkcionářům, kteří se postarali o bezproblémový průběh celého podniku.“

Pokud se ale podíváme na tratě rychlostních zkoušek, tak musím konstatovat, že zcela jasně patřily jedinému muži, a to Maďaru Balazsi Benikovi. Byl to on, kdo využil technickou převahu svého Focuse WRC oproti ostatním favoritům, kteří startovali vesměs na vozech skupiny N4. Benik vyhrál 12 z celkového počtu 16 RZ. „Bohužel jsem na RZ 13 píchnul pravou přední pneumatiku, což mě stálo dva nejlepší časy. Ale jinak jsem byl celkově opravdu spokojený. Auto fungovalo bez problémů a i mě osobně tratě seděly. Když srovnám obě vítězství, kterých jsem tady dosáhl, tak musím říct, že si více cením toho letošního, protože oproti roku 2004 byly tratě náročnější.“

Druhý za Benikem skončil Raimund Baumschlager, který tentokrát řídil Mitsubishi EVO IX skupiny N. Pro Baumschlagera, který většinou jezdí s Áčkovým Mitsubishi, to na tratích Waldviertelu byla předpremiéra pro příští sezónu, kterou by měl absolvovat právě s vozem skupiny N. „Pro příští sezónu jsme toho mohli opravdu hodně otestovat, byl jsem spokojen jak s výkonem auta, tak pilota. Pro RZ 13 jsem si vybral ale zcela nevyhovující pneumatiky, jinak to šlo opravdu dobře,“ říká spokojený Baumschlager.

V souboji o letošní celkové vítězství ve skupině N sváděli velmi atraktivní souboj Hermann Gaßner a jeho největší konkurent Achim Mörtl, který na začátku sezóny chtěl bojovat i o celkové vítězství v MMČR, ale zranění ruky mu tento souboj neumožnilo dotáhnout do konce. V Rakousku ale na bolesti zapomněl a i když jej Gaßner porazil, stačilo Mörtlovi umístění těsně pod bednou na titul ve své třídě.

Rád bych se ještě zmínil o velmi dobrém výkonu Beppo Harracha, který ve svém Mitsubishi přestavěným na plyn dosáhl i přes problémy s přehřívajícím se motorem na celkové páté místo. Sám říká, že tak dobré umístění nečekal. „Chtěl jsem dojet v první desítce celkového pořadí, ale to se mi povedlo ještě o pár příček překonat. Především jsem spokojen s časy, které se mi dařilo zajíždět po celé dva dny.“ Opravdu hezké průjezdy předváděl mladý finský jezdec Riku Tahko, kterého navigovala Rakušanka Daniela Weissengruber. Riku jezdil tak, jak fanoušci od finského jezdce očekávali a i přes jeho rozevlátý styl zajel nejrychlejší čas na RZ 13: „Tato rallye byla pro mě úplně něco nového, když se šotolinové úseky střídaly s asfaltovými, ale moc se mi zde líbilo.“

Velkou smůlu měl ke konci celé rallye Štěpán Vojtěch, když si držel slušné čtvrté místo, ale nakonec skončil až sedmý:„Před poslední RZ jsem byl ještě čtvrtý, ale pak jsme měli problémy s turbem a nabrali jsme velkou ztrátu. Ale i přes to jsem se jízdou na šotolině velmi dobře bavil.“

Komentářů celkem: 6
30. 10. 2006 17:57
0 0
Rally to byla pěkná, ale loni se mi líbila víc. nevím proč, ale mám pocit, že loni se do toho víc šlo. Obrovským překvapením pro mě byla divácká místa bez jediného ! pořadatele.
30. 10. 2006 18:07
0 0
jestli byla tak dobrá, jako jsou fotky, tak to muselo bejt hustý=)
hastrman
30. 10. 2006 18:41
0 0
Patrně jsou v Rakousku na rally slušní diváci a vědí , co mají dělat.
30. 10. 2006 19:40
0 0
Fotky jsou super,a to všichni fotografové chodili celý den s protáhlými obličeji, s tím že je málo světla/moc světla/málo se práší/moc se práší/jedou bez smyku/jedou smykem smajlík) Ale nakonec jsou fotky hezký a kluci doma vymýšlejí další důvody, na co by mohli nadávat!!!
30. 10. 2006 22:20
0 0
Já jsem teda na nic nenadával, i když je pravda, že jsme ty místa se Šedivcem mohli najít lepší. Příště... Jinak ty neviditelní pořadatelé mě taky docela udivovali, přitom nikde nebyl žádný problém a všichni (no, skoro všichni... smajlík ) stáli poctivě za mlíkem
31. 10. 2006 10:22
0 0
2Stanis:Protože jsou tam lidé uvědomělí a rozumní smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!