Viktor Hausknotz - eWRC.cz
31. 10. 2006 00:00 − 2735× − 3

Vsetín nabízí pestrou startovní listinu

Preview – První listopadový víkend se definitivně uzavře letošní sezona rallye v České republice.

První listopadový víkend se definitivně uzavře letošní sezona rallye v České republice. Posledním závodem je Würth Partr Rally Vsetín, která je devátým podnikem šampionátu ve sprintrally. Navzdory tomu, že je posledním podnikem, těží Vsetín z velké oblíbenosti tohoto sportu a startovní listina je až překvapivě nabitá. Na 80 ostrých kilometrů se těší 81 přihlášených do MČR, mezi kterými nechybí několik velmi zajímavých jmen a vozů. Nutno říci, že podle předpovědi počasí je bude čekat opravdu náročná rallye.

Supersérie

Držitel premiérového titulu v tzv. supersérii je už znám. Leoš Flídr si povinným vítězstvím na domácí Labské Trotina Rally zajistil prvenství, o druhou příčku se však ještě ve Vsetíně svede tvrdý boj. Druhou a třetí pozici si mezi sebe musí rozdělit Vladimír Berger s octávií a Tomáš Kurka s áčkovým lancerem po Flídrovi. Naopak Karel Trněný, který mohl být před sezonou pasován do role jednoho z favoritů, už zcela jistě odejde bez medaile. Nepomůže mu ani případné zlepšení spolehlivosti soutěžního nářadí Škody Fabie WRC, která si po debaklu v Příbrami nepřipsala plusové body ani v okolí Žamberka. Ani zde totiž nedokázala odjet jedinou rychlostní zkoušku bez technických problémů. V bodový zisk na domácí půdě doufají bratři Daňkovi. S obstarožním áčkovým favoritem totiž letos nejen baví diváky, ale i pečlivě sbírají body do tabulky. Kromě vítězství ve skupině S mají nakročeno i k úžasnému pátému, při shodě okolností dokonce ke čtvrtému místu absolutně v pořadí supersérie.

Další startující už nemohou na přední příčky supersérie pomýšlet, lze od nich ovšem čekat, že do pořadí tohoto podniku výrazně promluví. Jan Kopecký svým loňským výkonem předeslal, že se s ním pro letošek musí počítat. S vylepšenou evolucí fabie kit car by za jistých okolností mohl atakovat i první příčku absolutního pořadí. Obecně valašské tratě svědčí dvoukolkám a z toho může těžit například Milan Kneifel. Ten ovšem poprvé osedlá Škodu Fabia Kit Car a nová technika jej může ve výkonu limitovat.

Průběžné pořadí Supersérie:
1. Leoš Flídr 119 b. (7 z 8 započ. výsledků)
2. Vladimír Berger 78 b. (7/8)
3. Tomáš Kurka 77 b. (7/8)

Absolutní klasifikace (PV + S1600)

Jestliže jsem napsal, že valašské tratě náramně svědčí dvoukolkám, začnu tentokrát výčet favoritů u pilotů „předohrabů“. Další lekci v ovládání vozidla S1600 si prožije Jaromír Tarabus. S ignisem už dokázal potrápit i šampióna Josefa Petáka, a tak jej v ambicích nemůžeme limitovat. Dalším „učedníkem“ bude Lubomír Minařík. Již jistý mistr třídy A6 si vyzkouší možné budoucí nářadí v podobě Fiatu Punto S1600 plzeňského týmu Roto. Zajímavé srovnání mu poskytne účast Dušana Kouřila, který s tímto vozem absolvuje už druhou sezonu.

Favoritem číslo jedna v klasifikaci PV jsou určitě čerství slovenští mistři Poláci Grzyba Hundla. S EVO IX zavítají i do Vsetína, do českého šampionátu však zasáhnout nemohou. Zde mají ambice jiní. Druhé místo už má jisté Vladimír Barvík, jeho případný konkurent Josef Peták totiž na východ Moravy nedorazí. Barvík byl právě za Petákem druhý na Labské Rallye, kde využil služeb EVO VIII z dílen Václava Arazima. Vysoké ambice bude mít zcela jistě i tentokrát, kdy startuje „za humny“ svého bydliště. O republikovou medaili může ještě zabojovat Jiří Volf, ten ovšem na překonání náskoku Josefa Petáka potřebuje alespoň druhé místo. Co se týče pořadí produkčních vozů, zde mu půjde o hodně: O poslední volnou medaili se musí poprat s Janem Jelínkem.

Ostatní piloti už nemohou do boje o medaile nijak výrazně zasáhnout, a pokusí se tak alespoň získat prestižní umístění na Würth Partr Rally. Jako sůl by to potřeboval Pavel Červenka. Loňský mistr sprintů nemá letos na kontě ani jedno umístění na stupních vítězů. Má však také velmi tvrdé soupeře. Formu totiž naopak potvrzují Martin Kožmín, Milan Pantálek a Lumír Firla. Těm půjde i o body do republikového šampionátu, kde okupují místa v první desítce (Firla je těsně jedenáctý). Při shodě okolností by ještě mohli myslet i na třetí místo v „pévéčkách“. S rostoucím počtem najetých kilometrů se stává velkým soupeřem Jaroslav Orsák, pro něhož je navíc vsetínská soutěž nejbližším domácím podnikem. Konkurence v pévéčkách ale bude velmi ostrá. Po dlouhé době se na české rallye představí Milan Chvojka, své umění za volantem může potvrdit Michal Fiala, na domácí trati budou zvlášť motivovaní Jaromír Tomaštík a Silvestr Mikulaštík, chmury z poslední havárie bude zahánět Petr Hozák a pěkný výsledek může zajet i další dravec Daniel Běhálek.

Za volanty produkčních vozů se ale objeví i velmi zajímavá jména. David Komárek je přihlášený s novou evolucí lanceru. Letos jsme ho naposledy na českých tratích viděli při sněhové Rally Vysočina, od té doby v rallye pauzíroval. Ještě větší závodnickou pauzu mají za sebou Valaši Březík a Vraj. „Pekaři“ Březík se Svobodou se proháněli po českých tratích s krásně vybarvenou hondou civic. Od poslední sezony v roce 2000 už uplynulo několik dlouhých let, ve kterých se jejich pekařství stalo nejrozšířenějším na Zlínsku, soutěžácké aktivity ovšem musely stranou. Premiéru této dvojice v kokpitu lanceru si snad diváci budou moci vychutnat na vsetínském sprintu. To Petr Vraj měl pauzu na oficiálních soutěžích ještě mnohem delší. Jedna z valašských soutěžáckých ikon se naposledy trápila v republikovém šampionátu s problematickým nissanem v zeleno-bílo-červených barvách. Ze závodnického důchodu do lanceru sedmé evoluce by měl rovnýma nohama Vraj naskočit tento víkend.

Průběžné pořadí MČR (absolutní):
1. Josef Semerád 172 b. (7/6)
2. Vladimír Barvík 115 b. (6/6)
3. Josef Peták 104 b. (7/6)
4. Jiří Volf 82 b. (4/6)
5. Jan Jelínek 75 b. (7/6)
Průběžné pořadí MČR (PV):
1. Josef Semerád 117 b. (7/6)
2. Vladimír Barvík 81 b. (6/6)
3. Jan Jelínek 58 b. (7/6)
4. Jiří Volf 52 b. (4/6)

Souboj o titul

St. č. 10: J. Jelínek/V. Kotěna
(Mitsubishi Lancer EVO VII)
×
St. č. 9: J. Volf/P. Novák
(Mitsubishi Lancer EVO IX)

Skupina A

Josef Sedláček zaznamenal na Labské Trotina Rally svou první letošní nulu, když svému nissanu na jedné z rychlostních zkoušek poněkud ublížil. Nic to nebrání tomu, aby ve Vsetíně potvrdil svou suverenitu, anebo i promluvil do vyšších pater absolutního pořadí. Další aktéři třídy A7 ještě mají o co bojovat, s výjimkou Milana Šimečka, který už má jisté stříbro. O bronzovou medaili svedou přímý souboj Vladimír Mandík s Karlem Dawsonem.

Antonín Tlusťák bude mít ve třídě A6 cestu k prvnímu místu otevřenou, na téměř domácí půdě ovšem bude myslet i na vysoké příčky v absolutním pořadí a není vyloučen atak nad hranici první pětice nejrychlejších. V tabulce mistrovství je ještě volná bronzová příčka, o kterou budou bojovat Pletka, Poklaník a Vlček. Do tohoto souboje se ale zcela jistě zapojí i František Došek, který může konkurentům vzít důležité body.

Velmi reaktivní je kolem bronzového místa i situace ve třídě čtrnáctistovek. O medaili mají zájem Březík a Sýkora, zatím ovšem třetí příčku drží spolehlivý Sutr. Ten sice zpravidla svým konkurentům rychlostí nestačí, avšak nespolehlivá technika či přílišná dravost obou pilotů felicií kit car mu zatím hrála do karet. Ve Vsetíně zřejmě spolehlivost stačit nebude a o medaili se bude muset tvrdě bojovat. Na startu navíc bude stát i další ze zlínských „střelců“ Pavel Prášil.

Souboj o bronz

St. č. 35: M. Březík/A. Novák
(Škoda Felicia Kit Car)
×
St. č. 36: J. Sýkora/M. Škardová
(Škoda Felicia)

třída A5
VysočinaHustopečeTišnovAgropaKopnáPelhřimovVyškovLabskáVsetíncelkem
1.Ducháček Sláva1520152020202020*130
2.Hora Michal20152015***70
3.Sutr Jiří*10**61061547
4.Sýkora Jan12***102042
5.Březík Miroslav***15151040
* – výsledek, který se nezapočítává do celkového pořadí (čtyři výsledky se škrtají)

Průběžné pořadí MČR (sk. A):
1. Josef Peták 120 b. (7/6)
2. Lubomír Minařík 73 b. (6/6)
3. Josef Sedláček 67 b. (7/6)

Skupina N

Třída N3, potažmo skupina N je jedna z mála, u které ještě neznáme ani jméno mistra české republiky. Nejblíže k němu má Egon Smékal, ačkoliv až do rallysprintu Kopná ani jednou nebodoval. Urvat první místo ještě může Václav Stejskal, teoretickou šanci má i místní matador Jiří Ševeček, který letos v této třídě debutoval. Při samotné rallye ovšem bude na přední umístění ještě více kandidátů. O své místo na stupních vítězů se hlásí Petr Křížek, který dokázal při posledním startu pokořit všechny ostatní dvoulitry. Na domácí půdě bude silný také Jiří Krajčík, překvapivě mezi sprintery zavítá i sestava Peugeotů 206 RC Jana Vaňáče a Josefa Šilhy.

Ve skupině N míří za titulem Václav Dunovský, jenže i ve Vsetíně musí porazit plejádu dvoulitrů, po škrtnutí zatím nejhoršího výsledku je totiž jeho bodové konto stejně tučné jako konto Egona Smékala. Ve třídě už má titul zajištěný Jan Šlehofer a břitkou konkurenci ve Vsetíně tak bude postrádat. Nejvážnější vrásky na čele mu může udělat snad jen Marek Kulda. Vedle tradičnějších jmen Romana Nedbálka, Tomáše Marka a bratrů Hrabcových bude zajímavý start Radima Oravy. Spolujezdec Jiřího Pertlíčka juniora zkusí na domácí trati poprvé usednout za volant soutěžního automobilu.

Maximálně vyrovnaná je do poslední chvíle třída N1. Celkem jasnou situaci zkomplikoval výpadek Karla Pohnera na domácí soutěži, a Jiří Hladík se tak dotáhnul o jediný bod za jeho záda. Úspěšnější pilot z Würth–Partr Rally Vsetín tedy bude slavit. Kromě těchto dvou jezdců budou na startu ještě další dva vozy nejméně obsazované kategorie. Od Roberta Mikulky i bratrů Vladykových se můžeme těšit na kvalitní sport.

Souboj o titul

St. č. 48: V. Dunovský/J. Stross
(Honda Civic VTi)
×
St. č. 49: E. Smékal/J. Černoch
(Honda Civic Type R)

Průběžné pořadí MMČR (sk. N):
1. Václav Dunovský 75 b. (6/6)
2. Egon Smékal 67 b. (4/6)
3. Jan Šlehofer 65 b. (6/6)
Komentářů celkem: 3
hastrman
1. 11. 2006 01:341
0 0
Pavel Červenka neodstartuje !Omluvil se.
1. 11. 2006 13:042
0 0
valasska rally a barum by se měli spojit a skusit svet trate na vsetine a v okoli zlina na to maji!!!!a republika je ma podporit!!!!go vsetin a rally vubec!!!!!!
1. 11. 2006 15:043
0 0
Nevím jestli by se měly soutěže spojit, ale vím že bez pomoci ostatních soutěží, sponzorů a možná i vlády se u nás svět nikdy nepojede...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!