20. 5. 2004 00:00 − 2361× − 0

Jiří Volf pro eWRC.CZ

Rozhovor – Posádka Jiří Volf-Billy Latif startovala s vozem Škoda Octavia WRC EVO3 připraveným týmem Profiko na rallysprintu v Brně. Jirka s Billem absolvovali pouze první rychlostní zkoušku be

Posádka Jiří Volf-Billy Latif startovala s vozem Škoda Octavia WRC EVO3 připraveným týmem Profiko na rallysprintu v Brně. Jirka s Billem absolvovali pouze první rychlostní zkoušku bez technických komplikací, přesto zanechali velmi pozitivní dojem. Vždyť průběžné třetí místo za Václavem Pechem a Štěpánem Vojtěchem a především skvělý čas na této rychlostní zkoušce překvapilo nejednoho fanouška.

Jirko, kde lze hledat příčinu výborného výkonu na brněnském rallysprintu?
Hodně jsme před soutěží testovali. Dá se tedy říci, že jsem byl s vozem poměrně dobře sžitý, i když jsem automobilovou soutěž nejel již poměrně dlouhou dobu.

Nemůže být i jedním z důvodů fakt, že na těchto rychlostních testech jsi víceméně doma?
Octavia WRC fungovala skutečně perfektně a dokazovala, že je to skutečně velmi rychlý vůz. I když jsem v podstatě na této soutěži doma, tak to mělo na výkon minimální vliv. Rychlostní testy jsem neuměl na zpaměť. Jedu vždy podle rozpisu a vložky se neučím. Sice jsem zhruba před 1,5 měsícem pomáhal se stavbou jedné rychlostní zkoušky, ale ta se nakonec stejně nejela.

Projevovaly se nějaké technické komplikace během testování?
Žádné vážné. Pouze jsme museli řešit spadlou ucpávku do řazení, ale to je samozřejmě banální závada. Asi jsme neměli tolik testovat a třeba bychom dojeli dál (úsměv).

Jaká porucha zastavila Octavii?
V jednom „vracáku“ před koncem druhé rychlostní zkoušky při dobrždění se přestal přenášet výkon na kola a tím došlo k přetočení vozu. Do cíle rychlostní zkoušky jsme dojeli, ale za cílem se nám již s vozem odjet nepodařilo. V první chvíli to vypadalo na prokluzující spojku, ale problém bude někde jinde a my si tuto podivnou závadu stále nedovedeme vysvětlit. Za 1,5 hodiny s Octavii normálně Karel Trněný odjel. Jediné co se na voze udělalo, že se zvedl a prohlédl kardanův hřídel a převodovka. Pravděpodobně tam bylo něco zablokováno a proto jsme poslali již tyto díly ke specialistům na prozkoumání.

Jaká byla reakce na odstoupení?
Bylo to kruté zklamání. Jednu chvíli jsem z toho byl skutečně velmi špatný. Soutěž jsme měli dobře rozjetou a navíc jsem jel doma. Těžce jsem s Billem naše odstoupení nesl…
Těsně před zmiňovaným retardérem jsme měli mezičas prý podle fanoušků zhruba o vteřinu lepší než Štěpán Vojtěch. Samozřejmě jsem po pauze nemohl bojovat s Vaškem a Štěpánem, ale umístění na stupních vítězů bylo reálné.

S jakým vozem jsi startoval v Brně?
Je to Škoda Octavia WRC EVO3, se kterou jel Rallye Matador Tatry Martin Prokop. V dílnách Profiko se však dodělává třetí Octavia EVO3, která bude připravena pro komerční a moje vlastní starty, všechny vozy budou naprosto identické. Pokud vše dobře půjde, tak do 14-ti dnů by měl být vůz hotov.

Jsi spokojen se spoluprací s Billy Latifem?
Na Billa nemohu říci ani půl špatného slova. Billy je skvělý kamarád a vynikající navigátor, navíc z něj na mne působí klid, o humor s ním také není nouze, jak mohou všichni zúčastnění určitě potvrdit. On měl samozřejmě velký podíl na dosahovaných časech v Brně.

Na jaké další soutěži uvidíme Jiřího Volfa?
Na devadesát devět procent pojedu všechny zbývající rallysprinty. V tuto chvíli mířím na jednání, kde budeme hovořit o financích, které by mohly zajistit návrat i do „velkého“ mistrovství. Měli jsme vše připravené pro starty i v dvoudenních soutěžích, ale náš velký partner rozhodnutí o prezentaci v rally odsunul o sedm měsíců.

S jakým spolujezdcem budeš pokračovat v letošní sezóně?
Já nemám důvod měnit nic na pravé sedačce po Brně a zatím vše ponechám tak jak je. Bude záležet samozřejmě i na Billovi, zda chce se mnou pokračovat, ale já bych si to přál.

Můžeš v krátkosti srovnat vozy Škoda Octavia WRC a Seat Cordoba WRC?
Seat je taková čtyřkolová motokára. Je nervózní a uskákanější. Motor není příliš silný od nižších otáček zato de víc nahoře. Octavia je samozřejmě větší a já jí pro její rozměry říkám „Titanic“. Vyžaduje trochu razantnější zacházení, ale má výrazně lepší motor od spodu. Mně osobně vyhovuje a jsem s ní naprosto spokojen.

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!