25. 11. 2006 00:00 − 2418× − 35

Dani Solá míří do IRC, asi s Corollou S2000

Španělský mistr má na příští rok několik dobrých nabídek, pravděpodobný je jeho start s Corollou S2000 v IRC

Po několika loňských startech v mistrovství světa se Dani Solá letos zúčastnil národního šampionátu, kde prokázal svoji všestrannost. V asfaltovém šampionátu vybojoval s vozem Citroën C2 S1600 mistrovský titul, s Mitsubishi Lancer EVO IX pak v šotolinovém mistrovství skončil druhý.

Tyto dobré výsledky mu mohou pomoci při návratu na mezinárodní scénu. Solá má několik dobrých nabídek, včetně testování s týmem Red Motorsport. Tento britský tým plánuje příští rok účast v Intercontinental Rally Challenge s vozem Toyota Corolla S2000. V pondělí 4. prosince, tedy hned po skončení Britské rally, Dani Sola tento vůz otestuje.

„Je to skvělá příležitost dostat možnost se ukázat za volantem Toyoty Corolly S2000,“ říká Španělský mistr. „Nový pohár IRC je velmi zajímavý a zúčastní se ho mnoho týmů a skvělých jezdců. Nabídky na start v něm budou pro mě prioritou. S mými zkušenostmi z mezinárodních podniků a s auty s pohonem všech čtyř kol myslím, že bych se v něm nemusel ztratit.“

„Právě jsem uprostřed velice úspěšného období a jsem připraven zvážit všechny projekty, které mají dobrý potenciál pro mou budoucnost. Vím, že to bude znamenat mnoho práce, ale udělám pro úspěch, co budu moci,“ dodal Solá.

Red Motorsport plánuje do IRC nasadit dokonce dva vozy Toyota Corolla S2000. Jedno místo už má jisté Alister McRae, druhým jezdcem se pak pravděpodobně stane právě Dani Solá.

Alister McRae si novou Corollu S2000 vyzkouší již při Britské rally, ta by mu měla dát dobrou představu po potenciálu tohoto vozu. Bude to také první závod Corolly S2000 mimo Jižní Afriku, kde v minulé sezóně vyhrála titul mezi jezdci i značkami.

Komentářů celkem: 35
26. 11. 2006 13:20
0 0
Já si myslím že Krestovi to ve světě prostě navyšlo a je velká škoda že nejezdí český mistrák kde by s Pechem sváděl určitě krásné souboje.A nakonec do Německa Švédska nebo Finska to není tak daleko(ani finančně)jak někteří čeští jezdci dokazují.Každého promarněného ostrého kilometru je velká škoda!!!
29
26. 11. 2006 13:51
0 0
to rallyvoe: Sám Tománek v několika rozhovorech řekl, že zdravotní důvody nebyly hlavní důvod jeho odchodu (zajímalo by mně, jak se na to tvářili ti co mně tady chtěli mlátit, když jsem tohle psal už v době jejich rozchodu). Já osobně jsem od Romana loni nečekal zázraky na tratích, kde jel poprvně. Ale čekal jsem výsledky na tratích, kde jel 4x (RMC, Acropolis, D) a nebo v Catalunii, kde jeli všichni na nové trati a byla nejvíc podobná českým tratím. A na těhle závodech mně bohužel zklamal. A asi nejen mně. Myslíš, že až tam pojede po pátý nebo po šestý, tak to bude nějak výrazně lepší?
26. 11. 2006 16:17
0 0
Zajimalo by mne z ceho usuzujete, ze to Krestovi nevyslo. Podle mne to byla celkem dobra sezona. Pokusim se schrnout svoje nazory...1, Monte Carlo-Na Romanovi se urcite podepsalo, ze jel poprve jako dvojka tymu...tudiz byly dulezite body+dobry vysledek. Sam Malcolm rekl, ze Roman byl hodne nervozni. Na prvnich 3 erzetach byly spatne podminky a dost ztratil, no ale pak zacal zajizdet slusne casy(az na spatnou volbu na pocatku druhe etapy) a nedelni casy byly docela dobry ne? Vitezstvi na Col de Turiny. Co takovej Hirvonen letos na Monte... 2,V mexiku mu to slo dost dobre nato ze tam nikdy nejel... Dalsi milnik byl Novy Zeland. Hodne lidi ho proto odsoudilo, ae zapomneli ze nebyl jedinej kdo kdy rozbil auto uz na shaku. Hirvonen se Subaru (myslim ve Finsku 2004), Solberg to predvedl taky (loni v Katalansku? a myslim ze i letos). Pak 2 sesty mista na sardinii a kypru, ktery nebyly spatny vzhledem k tomu ze tam opet nikdy nestartoval. Na Akropolis se od nej cekal vysledek, ktery bohuzel neprisel po chybe v miste kde to malem rozsvih i Garde. Tim to neomlovam, ale obcas rana prijde. 3, Deutschland Rally. To ze prohral s Gallim se stat nemelo, na druhou stranu kdo byl v televizi vic...vitez Loeb, nebo Kresta s Gallim? Á navic kouknete se na prubeh rally, kdo rika ze to byl Romanuv spatny zavod je blazen... Taky 5 flek na Korsice nebyl k zahozeni Pak prisla skvele rozjeta katalanska rally, kde ho o dobry vysledek (nejspis o bednu) pripravila spatna volba pneumatik. Asi si vzpomenete na CT kde byla vizualizace jak Roman ztracel spatnou volbou pneumatik. Kdy musel brzo brzdit, atd. Australie...opet podnik kde nikdy nestartoval...minutova penalizace kvuli parovani motoru. Kdyz byste si ji odmysleli(ja vim na kdyby se nahraje, ale bavime se o schopnostech a ne o rozhodnutich tymu) mohl to byt dobry vysledek, mozna opet bedna. Tak to jenom k jednotlivym soutezim. Co se auta tyce je vseobecne znamo ze Focus 2004 a 2005 se zas tak moc nelisil. 2005ka se nevyvijela a makalo se na 06. Takze auto tak hi-tech nebylo. Dovolim si tvrdit, ze kdyby jel Kresta letos, tak s prehledem zajede to co Hirvonen( asi az na Finsko) a bez vetsich problemu by porazel Sorda. Letos je taky ta konkurence jina nez vloni. Srovnani Kresty s Prokopem je hodne nesmyslne. Kresta jel v tovarnim tymu kde se toci velke penize a kde je tudiz velka zodpovednost. Prokop jede ve svem RODINEM tymu, kde nema zadnou zodpovednost vuci sponzorum. Kdyz s tim nekam flakne, tak je to jeho vec, nikde to nemusi vysvetlovat, bat se o svou pozici. To se to pak jede na pohodu. Dalo by se rict ze to je pro nej zabava. Tohle jsou ale jen me nazory a uvahy... a jeste to GILL: Vymena spolujezdce byla jina vec (at uz to bylo z duvodu bolesti zad, jak znel oficialni duvod, nebo to bylo z jinych duvodu jak psal 29)... bavime se o tom jestli ma jezdecky na to jezdit svet nebo ne.
26. 11. 2006 16:27
0 0
SAYMON: Prokop nemá zodpovědnost..ty jsi fakt ulít.
26. 11. 2006 16:31
0 0
to Gill: A ke komu ma zodpovednost? Ke sponzorum?...Rodinne Firme? Maximalne teda k tatovi. Sam to rekl, ze to dlouho bral jako zabavu...az Kresta ho presvedcil aby zacal poradne makat.
26. 11. 2006 16:31
0 0
sAYMON: kdybys bral u každého kdyby,tak Kresta nebyl ani 5. smajlík)))))
26. 11. 2006 16:32
0 0
SAYMON: To asi ještě ale nejel svět, víš co to stojí???
26. 11. 2006 16:37
0 0
to Gill: Prave, ze to bylo po sezone s Ignisem...Na druhou stranu vim, ze je to dost penez. Ale kdyz si to mohou dovolit zaplatit ze sveho? Kazdej se bavime nejak...;)
26. 11. 2006 18:39
0 0
to 29: No já mám stejný názor, možná nevíš co znamená ten smajlík na konci......berete to tady hošani nějak moc vážně...to bude tím, že je tady hrozně moc odborníků, kteří jsou zase schopní pod článkem o Solovi rozebírat Romanovi úspěchy a neúspěchy...:DDDDDDD A jestli se ptáš proč by někdo nemusel mít Solu rád, tak si vzpomen na jedno Acropolis a Romanův start s Focusem...
26. 11. 2006 18:46
0 0
Krestič...nemáš tam smajlíka na konci,tak to asi myslíš vážně... Acropolis byla chyba minimálně obou.Když Solu pustili i s defektem do RZ,tak jel.Že nepustil rychlejšího Krestu? Co asi viděl,i kdyby neustále koukal do zrcátek?A Kresta podle prachu mohl předpokládat,že tam někde Sola je.
26. 11. 2006 19:21
0 0
to Gill: Díky za vysvětlenísmajlík Hlavně to byla chyba pořadatelů tehdy, ale to je jedno. Jen sem tím chtěl naznačit, že tohle je důvod (úplně zcestný), proč někteří Solu nemusí. A taky jeho velkohubá prohášení minulý rok, kdy občas startoval s Focusem o tom, jak vyhraje aspoň jednu rally...ale jinak umí.
29
26. 11. 2006 23:32
0 0
to Saymon: Psal jsem o těch 4 soutěžích, které nejlíp znal. Na RMC jel špatný časy a dal ránu. Potom už to docela šlo, ale Alex s fabií jel líp. Na Akropolis startoval 4x a 4x odstoupil kvůli havárii. To, že ho z auta vyhodili i v neděli nebyla Romanovo chyba, ale chyba jeho tehdejšího spolujezdce. To, že ho v Německu předjel šotolinovej specialista Galli na Lanceru s pasivníma diferákama za úspěch nepovažuju. A ve Španělsku ho předjel soukromník Pons a hlavně Fin Hirvonen (na asfaltu) s 2 roky starym Focusem. Na rozdíl od Tebe si myslim, že i loni byl Ford jeden ze dvou nejlepších aut v MS a dovolim si na rozdíl od Tebe tvrdit, že kdyby jel Roman letos tak by nezajížděl to co Hirvonen a Sorda by s přehledem neporážel(stejně jako ty nám tady loni před začátkem sezony psali Romanovo fans, že bude s přehledem porážet Toníka). Jinak o tom jestli Roman jezdecky má na MS není pochyb. Je to vynikající jezdec a v MS startují i horší jezdci. Ale všichni si za to platí. Na to aby jel v továrním teamu a bral za to výplatu nebo alespoň nemusel platit v současné době nemá. A nejezdí i lepší jezdci než on. To by muselo být 30 továrních aut.
to Krestič: Omlouvám se, myslel jsem, že to bučení myslíš vážně. Takže vlastně se mnou souhlasíš, ne? Jinak ještě k tomu Acropolis: Pořadatelé tam několikrát pouštěli auto do RZ i na třech kolech. A děje se tak i v čechách a i jinde. Sola chtěl za každou cenu dojet do servisu to se dá pochopit a když viděl, že se blíží Kresta, tak uhnul na stranu a koukal do zrcátka kdy ho Roman předjede a pouštěl ho. Roman už na startu věděl, že Sola jede na třech kolech a že ho teda musí dojet a předjet (stejně jako Stohl před ním) a když viděl před sebou prach, tak musel vědět, že je to Sola. Takže kdo udělal tu chybu?
27. 11. 2006 00:49
0 0
Hahahaha, parádně se bavím. Jakákoliv diskuze se sveze k tématu, jak je možný, že Roman už není aspoň 5-ti násobnej mistr světa smajlík)))))))))))))))) Tohle je fakt hodně ujetý...
Face
27. 11. 2006 08:34
0 0
Zajímavý je, že se všichni schodnou, že Kresta na úplnou špičku nemá a mít nebude, ale kdekdo si myslí, že by měl dostat místo v továrním týmu... Může mi někdo objasnit který šéf továrního týmu si do týmu vezme jezdce, který dokázal že na špičku nemá, a proč by to dělal? Do týmu se berou jezdci kteří buď dokázali, že na to mají, anebo ti, kteří ještě nestačili dokázat, že na to nemají. Ani jedno bohužel není případ Kresty, tak už s tím skončete, prosím...
27. 11. 2006 11:12
0 0
Ale no tak, všichni víme, že jsou dneska jen tři jezdci, za které jsou týmy ochotné platit a tak dobrý Roman prostě není. Všichni ostatní musí přinést balík a pak mají šanci. Viz H. Solberg - jezdí dobře a stojí za ním dost bohatí sponzoři, takže může být vysmátej. A že mají svý jistý i daleko horší jezdci než je Roman.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!