Liška sahal v Německu po bronzu

Jen smůla připravila o letošní nejlepší umístění posádku plzeňské stáje Klub Fox Racing Milan Liška a Jaroslav Jugas.

Jen smůla připravila o letošní nejlepší umístění posádku plzeňské stáje Klub Fox Racing Milan Liška a Jaroslav Jugas. V německé Sachsenring Rallye, třetím podniku tamního otevřeného šampionátu, ale vyřadilo z boje plzeňskou dvojici vadné turbo. Do cíle v tu chvíli chyběly dvě rychlostní zkoušky a posádka byla čtvrtá ve skupině N. Od bronzu ji dělily zhruba dvě vteřiny.

Liška vstoupil do soutěže, která měla centrum ve Cvikově, v jehož centru se jely také dvě supererzety, v dobré pohodě. Jeho vůz Proton Perth EVO VII dostal před rallye novou převodovku, elektroniku řídící motor a další díly. A na výsledku to bylo znát. Od úvodních rychlostních zkoušek, které vedly z 90 procent po asfaltu, se pohyboval na konci první desítky absolutní klasifikace a ve skupině N za sebou nechával dalšího českého účastníka Jiřího Tošovského.

„Startovali jsme v Německu letos potřetí a určitě to byl nejvydařenější start. Od začátku jsem se dostal do dobrého tempa a na časech to bylo vidět. Erzety nám vyloženě sedly. Jeli jsme opět na pneu Matador, které fungovaly bezvadně,“ pochvaloval si Milan Liška.

Tomu se především vydařila nejdelší rychlostní zkouška Sachsenring Rallye. Ta měla délku přes dvaadvacet kilometrů a vedla jen po asfaltu. „Byly to takové malé Malonty, známé z českokrumlovské soutěže – hodně rychlých úseků, ale také vyloženě technické pasáže, skoky přes horizonty a další soutěžácké lahůdky. Průměrná rychlost byla podobné té, jakou se jezdí Malonty. Tady jsem nasbíral hodně vteřin k dobru,“ řekl Liška.

Plzeňská dvojice se druhý den rallye prodrala výsledkovou listinou až do první desítky, jednu chvíli byla osmá a sahala po bronzu mezi „velkými enky“. Sváděla boj s domácím pilotem Corazzou a Švédem Olssonem. Oba startovali s vozy Mitsubishi Lancer EVO VII. Corazza měl v dosahovaných časech značné výkyvy, zato Švéd jel zcela pravidelně. Ovšem čtyři rychlostní zkoušky před cílem odstoupil. Liška se bronzu přiblížil na dvě vteřiny. Jenže turbokompresor jeho vozu přestal fungovat ve chvíli, kdy chyběly do cíle dvě erzety, a rallye tím pádem pro plzeňskou dvojici skončila předčasně.

„Jsem z toho docela smutný. Určitě jsme podali letošní nejlepší výkon a měl jsem v jízdy dobrý pocit. Smutek je o to větší, že turbo jsme dali do auta nové a mělo vydržet ještě dlouho. Namísto toho se úplně rozpadlo, upadla hřídel a části kompresoru letěli až do katalyzátoru. Tam jsme našli lopatku. Teď máme co dělat, abychom dali auto do pořádku na Seat Rallye, kterou chceme jet o nastávajícím víkendu,“ doplnil Milan Liška.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!