6. 12. 2006 00:00 − 2495× − 12

V Austrálii se staví Fiesta S2000

V příštím roce bude v Austrálii premiérově nasazena Fiesta S2000.

Také u značky Ford přichází téma Super 2000 často na přetřes. V příštím roce bude v Austrálii premiérově nasazena Fiesta S2000.

Dlouhou dobu se jen spekulovalo, až Ford Racing oznámil, že v následující sezóně představí v australském šampionátu dva vozy Ford Fiesta S2000. V této sezóně nasazoval Pirtek Rally Team bez většího úspěchu Ford Focus s motorem o objemu 2,3 litru a zadním náhonem.

Nyní koncern s modrým oválem ve znaku předal projekt rallyového závodění týmu Britek Motorsport, přičemž stávající tým Pirtek bude i nadále pokračovat. "Tah s přibráním týmu Britek Motorsport je součástí strategie, díky které bychom se měli prosadit na australské rallyové scéně," říká ředitel Ford-Racing Ray Price.


Ilustrační foto (Zdroj: www.stobartmotorsport.com)

Tým pod vedením Jasona Brighta je v Austrálii známý svým vystupováním s Fordem Falcon v sérii V8 Supercar Championship. Coby jezdec je nominován Michael Guest, který svého času okusil atmosféru mistrovství světa za volantem Hyundaie.

Také australská Toyota plánuje příští sezónu nasazování vozu specifikace S2000. Vozy vznikají na bázi Corolly ve specifikaci pro skupinu N. První testy jsou Neilem Batesem naplánované na polovinu prosince.

"Testovali jsme již motor, ale jak se zjistilo – byl vadný. Nyní čekáme na zásilku náhradních dílů z Ameriky." Jako jezdec bude vedle samotného Batese figurovat i úřadující mistr Austrálie Simon Evans.

Komentářů celkem: 12
6. 12. 2006 12:251
0 0
No koukám že S2000 se docela rozrůstá. Škoda jen, že se vesměs tyhle auta staví v soukromích týmech a ne jako tovární. Peugeot, Fiat a teď i Škodovka jsou zatím asi jediní, kdo se v téhle kategorii tomu bude věnovat na 100%. Osobně si myslím, že tohle neni budoucnost rally.
6. 12. 2006 12:332
0 0
Podle toho jak ty články čtu,je tohle definitivní konec kategorie WRC.Vývoj vozů S2000 se rozrůstá čím dál víc.Ani by mě nepřekvapilo,že konec WRC je už od FIA dán,jen to týmy nesmí zveřejnit.Osobně bych to viděl na 2-3 sezóny.
6. 12. 2006 13:073
0 0
Jenom nechápu, proč australská Toyota vyvíjí S2000, když už jedna taková Corolla existuje.
6. 12. 2006 14:114
0 0
Vůbec žádný konec WRC, a už vůbec ne "definitivní" nevidím. Automobiloví výrobci jsou v těsném kontaktu s FIA, mají dost velký vliv na vývoj událostí. Pokud by měl nastat záhy konec, proč by Citroën intenzívně vyvíjel C4 WRC? Proč by Subaru stavělo zcela nový vůz WRC, který už ohlásilo na příští rok? Proč by Ford ohlašoval evoluce vozu Focus WRC 06? Suzuki pracuje na voze WRC dále. Fiat bude stavět vůz WRC na bázu nového Stilla, o tom se v Itálii již veřejně mluví a i samotný Fiat řekl, že Punto S2000 slouží ke získání zkušeností pro stavbu vozu WRC. To všechno jsou desítky, možná stovky milionů EUR ve hře... A nikdo je nevyhodí jen tak z okna... A teď z druhé strany. Peugeot jasně řekl, že S2000 nikdy jako tovární jezdit nebude, jde o zákaznický soutěžní vůz. Fiat žádný tovární tým S2000 nadále nasazovat nebude a vše jde do soukromých týmů. Ford mluví o S2000 také jen jako o klientském soutěžním voze pro širokou vrstvu zákazníků... VW, Toyota a v tomto článku zmíněná australská Fiesta jsou aktivity soukromých týmů. Dacia program ukončila a nic z toho nebude... Ano, Škoda ohlásila stavbu vozu S2000. Mitsubishi a Subaru zcela jasně nic takového dělat nebudou... Takže podle mého názoru se kategorie S2000 bude pomalu, krůček za krůčkem rozvíjet jako sport soukromníků a řekněme je možné, že jednoho dne nahradí skupinu N, nebo něco podobného...
KITer
6. 12. 2006 16:305
0 0
Vratil: Presne tak. Podle me bude WRC pokracovat minimalne tak 5 let a postupem casu verim ze to bude jeste dele. Nanejvis si spis myslim ze FIA jim maximalne taky zkrouhne pravidla nebo se mozna i objevi neco co by je melo nahradit. Ale S2000 s dnesnima predpisama to podle me nebude. Mam radost ze se tyhle auta takhle rozviji i kdyz zrovna temhle Australskym kouskum moc neverim, ale treba se pletu a oni budou rychli. Je to ta spravna cesta jak vytlacit nebo ozivit ty hejna produkcnich aut... Urcite bych se nebal ze si FIA rekne "hele ono uz je tech Supru docela dost tak zrusime WRC", proste se jen rozviji dalsi nova perspektivni trida..
6. 12. 2006 17:206
0 0
Můj názor je opřen o to, že skupina N je vlastně souboj dvou značek, nic víc. A to není zajímavé. Soukromník s omezeným rozpočtem nemá z čeho vybírat. A s tím "skrouhnutím" pravidel, s tím souhlasím, očesal bych veškerou elektroniku, klidně ať motor vydrží půl sezóny, ale zachovat koncepci, to znamená 4x4, dvoulit, turbo.
6. 12. 2006 18:177
0 0
Bohužel nesdílím Váš optimismus ohledně WRC. Rád bych se mílil ale bojím se, že to s wrcy nevypadá dobře.
6. 12. 2006 18:508
0 0
Tak to si přečtěte dnešní Svět Motorů. Skoro vsamém článku je napsáno, že podle ,,odborníků´´ (to by mě zajímalo kteří) WRC zkončí a přijdou S2000. Podle mě je to blbost co píšou.
6. 12. 2006 21:479
0 0
Kdyby to tak bylo, muselo by to být ohlášeno několik let dopředu! Na to je nějaký řád! Když jde o totální změnu předpisů. Vyjímkou jsou jen nepředvídatelné situace, jako série tragédií v roce 1986 a okamžité zrušení skupiny B. Kdyby to tak bylo, automobilky by to dávno věděly a několik let by se na to připravovaly! A dozvídali bysme se, jak kdo zbrojí, testuje atd. Zatím ale nic! Soukromé aktivity někde v Austrálii a v Jižní Africe, nebo kde a když se do toho náhodou nějaká automobilka pustí, pak to označuje za zákaznické sportovní náčiní! Já si nedovedu představit to, že by FIA takto blafovala a nechala věhlasné a vlivné automobilky nacpat astronomické částky do vývoje WRC a pak se jim vysmála! Ono je potřeba taky vidět to "zákulisí", že Škoda si potřebuje nějak omluvit ústup z výsluní, z nejvyšší kategorie a nějak to "prodat". Tak se to obalí do omáčky, že právě a jen S2000 je ta správná budoucnost! Jak by to přece vypadalo, kdyby věrohodně napsali, jdeme do něčeho, co je levnější, co sice v této chvíli nikoho nezajímá, dvě fabriky to dělají pro soukromé týmy, ale snad z toho něco bude... Podle mého názoru budou vozy WRC vrcholem mistrovství světa minimálně ještě 5 - 7 let...
7. 12. 2006 14:5710
0 0
To Josef Vrátil: Dovolím si oponovat v tom,že FIA zajímá nějaký veliký balík peněz za vývoj...zákaz turbomotorů v F1 taky nebyl vyhlášen roky dopředu,stejně tak konec 10-ti válců atd.Třeba v F1 se mění předpisy hodně rychle.Proč by si to FIA nedovolila v rally?Ale taky nevidím konec vozů WRC v MS,to přijde podle mě samo až do toho týmy nebudou chtít tolik investovat.F1 se taky možná sama zahubí pokud budou mít ty nesmysly pro nové týmy,že musí zaplatit šílenou sumu,aby vůbec směli jít do toho.V rally se to vyřeší změnou specifikací,ale F1,která je o vrcholu techniky,tam si nedovedu tipovat.Ale roztržení na automobilky a F1 FIA by znamenalo totální konec,ne jako v USA dvě nové série,to v Evropě nemůže fungovat.
7. 12. 2006 15:4611
0 0
Obecně souhlas. Turbomotory ve Formuli 1 zrušila FIA rychle po řadě těžkých havárií a kdy už výkony nebyly únosné (kvalifikační motory kolem 1.200 koní...). Navíc po dohodě s týmy, které byly pro. Náklady na provoz turbomotorů byly díky jejich malé životnosti obrovské. A byla zde velká zásoba osvědčených atmosferických Cosworthů... Poslední technická změna, snížení objemu a přechod z V10 na V8 byla avizována minimálně 2 roky dopředu a vše bylo konzultováno s týmy... Tam ruka ruku myje... Tam se FIA s Ecclestonem na všem domlouvá...
8. 12. 2006 07:0912
0 0
Nejsem si tím jistý,ale pokud si dobře pamatuji,tak zákazem WRCů jinde než ve světě se mělo docílit větší eXkluzivity (což je asi blbost-už tak byla hodně eXkluzivní) těchto speciálů a samotného MS...Tím pádem mě trochu přeqapují úvahy na téma výměna WRCek za S2000...Mimo soutěže MS tomu nejspíše tak bude,ale řekl bych,že v MS ne...Definitivního konce WRCek ve všech úrovních rally bych se v nejbližších letech vůbec neobával...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!