14. 12. 2006 00:00 − 2495× − 5

Švédský šampionát 2006

Ve Švédsku je stejně jako v ostatních skandinávských zemích i nadále možné spatřit na čele výsledkových listin vozy WRC.

Ve Švédsku je stejně jako v ostatních skandinávských zemích i nadále možné spatřit na čele výsledkových listin vozy WRC. Ty zde nebyly narozdíl od většiny ostatních evropských zemí zakázány a stále se v nich prohání několik jezdců. Letos se účastníci švédského šampionátu museli vypořádat se čtyřmi podniky na šotolině a ještě předtím na samotném začátku roku byly na programu dvě ryze zimní soutěže na sněhu. I tato atraktivní kombinace dvou povrchů odlišuje severské šampionáty od těch v jižněji položených zemích.

Na letošním švédském podniku zařazeném do MS se v dobrém světle s Peugeotem 206 WRC ukázal Jimmy Joge. Ten je již několikátou sezónu věrný vozu se lvem ve znaku a letos se mu s ním podařilo vybojovat zlato v domácím mistrovství. Ze zimní části postupoval do dalších bojů na druhé příčce jediný bod za vedoucím jezdcem, když se mu podařilo druhý podnik vyhrát. V čele byl v tu chvíli Dick Wicksell se Subaru Impreza WRC, jenž zazářil vítězstvím na úvodní Bergslagsrallyt. V šotolinové části ale jeho hvězda silně pohasla a místo boje o titul se nakonec musel smířit s propadem dokonce až za stupně vítězů. Joge tak měl o soupeře méně, ovšem další dva mu situaci znepříjemňovali více než dost. Jedním z nich byl i jezdec s bohatými zkušenostmi z MS, jenž se naposledy blýskl pátým místem ve světové Uddeholm Rally 2006, Thomas Radström.

Na domácích soutěžích ale bývalý tovární jezdec Fordu nestartoval s Imprezou WRC, nýbrž s již značně zestárlou Corollou WRC. S ní triumfoval v domácím mistrovství před dvěma roky. Vloni si odskočil do rallycrossu, kde startoval s Hyundaiem Accent WRC, a nyní se vrátil zpět na rychlostní zkoušky. Na první soutěži po jarní přestávce, kterou byl vrchol domácí sezóny South Swedish Rally, dokázal i se starým vozem rozdrtit všechny soupeře a radoval se tak z největšího bodového přídělu. Následující dvě rally v Kilsu a Hässelholmsu se staly kořistí Jogeho Peugeotu, jenž si tak vytvořil nejlepší výchozí pozici do závěrečný bojů v Norrköpingu. Stejně jako Radström si mohl škrtat jednu nulu za nedojetou rally, ovšem na zkušenějšího rivala měl náskok pěti bodů. Teoreticky mu tak k titulu stačilo dojet při Radströmově vítězství na třetí příčce.

Do závěrečně Östgötarallyt šel se stejným množstvím bodů na kontě jako Joge i úřadující švédský mistr Mats Jonsson s Fordem Focus WRC. Jeho letošní maximální spolehlivost mu však tentokrát byla spíše na obtíž, když musel deset bodů za jedno třetí místo, což byl jeho nejhorší výsledek roku, škrtat. Na závěr sezóny si tak aspoň chuť spravil vyhranou poslední rally doma a pak také německou Lausitz Rallye. Radströmovi se podařilo v přímém souboji na konci roku mladšího kolegu za volantem Peugeotu porazit, ovšem v konečném pořadí mistrovství zůstal až za ním.

V produkčních vozech si nejlépe počínala mladá švédská naděje, která hostovala i u nás na Rally Bohemia, Patrik Flodin se Subaru Impreza Sti N12. Z šesti soutěží suverénně opanoval hned čtyři a dojel si tak pro zasloužený titul mezi produkčními vozy. S postem vicemistra se musel spokojit Mats Thorzelius, který po minulých letech za volantem vozu WRC, letos podruhé po švédských lesích vodil Mitsubishi Lancer EVO VII a titul tedy neobhájil.

Konečné pořadí šampionátu:

A8:
1. Joge 64, 2. Radström 61, 3. Jonsson 59, 4. Wicksell 48, 5. Rudengren 29

N4:
1. Flodin 70, 2. Thorzelius 66, 3. Svedlund 54, 4. Gustavsson 41, 5. Weng 28

Komentářů celkem: 5
14. 12. 2006 21:01
0 0
Jak by si tam vedl Kopecký?
14. 12. 2006 21:05
0 0
no jo Wrc kde jsou ty doby?!:-(
14. 12. 2006 21:06
0 0
Thorzelius - to jméno mi něco připomíná, nebyl to spolujezdec v dávných dobách??? Jsem línej pátrat v knihách...
14. 12. 2006 21:13
0 0
To rajle..Byl, myslím Waldegaarda...taky se mi to nechce hledat.smajlík
14. 12. 2006 21:17
0 0
To Rajle..tak omyl,to byl Hans.Omlouvám se.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!