13. 6. 2004 00:00 − 2241× − 0

Czech National Teamu v Chorvatsku úspěšný

Posádka Petr Brynda a Pavel Pašek s vozem Škoda Felicia Kit Car – deváté místo absolutně a čtvrté ve skupině A.

Posádka Petr Brynda a Pavel Pašek s vozem Škoda Felicia Kit Car zvládla nástrahy všech sedmnácti rychlostních zkoušek a dojela si pro body do šampionátu East European Cup za deváté místo absolutně a čtvrté ve skupině A.

Posádka Czech National Teamu odjela do Chorvatska s cílem odjet co nejvíce kilometrů, nasbírat nové zkušenosti a pokusit se neudělat ostudu našemu rallysportu. Nutno říci, že ostudu rozhodně příbramsko-plzeňská posádka neudělala. Ba naopak zanechala v očích chorvatských diváků potěšení z jejich jízdy po trati super speciální vložky, která zakončila první, repsektivě druhou, závěrečnou etapu.

Nyní však přistupme k samotnému průběhu soutěže. Na startu se sešlo celkem sedm českých posádek, mezi nimiž byla trojice vozů Czech National Teamu. S vozem Mitsubishi Lancer startovala posádka Barvík a Konečný, pro které však soutěž skončila již na druhé rychlostní zkoušce. Druhou posádkou byla dvojice Zedník a Pražák s vozem Ford Escort Maxi Kit. Ovšem i tuto posádku zastavila v průběhu první etapy technická závada.

Jedinou posádkou Czech National Teamu tak v závodě zůstala dvojice Brynda s Paškem na voze Škoda Felicia Kit Car. Průběhem nás provede, tentokráte spolujezdec Petra Bryndy, tedy Pavel Pašek. “Závod jsme začali až nečekaně dobře. Ačkoliv jsme první RZ jeli pomaleji a obezřetně, tak nás překvapil výsledný čas, který byl o osm vteřin lepší, nežli zajel M.Honda s Citroënem a jen o tři vteřiny pomalejší, než který zajel Josef Peták..“ Posádka Czech National Teamu byla oproti konkurenci v nevýhodě, neboť nedisponovala srovnatelnou technikou, s kterou startoval domácí Galič (Reanult Clio Super 1600), nebo český zástupce, Michael Honda (Citroën Saxo Kit Car). Právě výkonostní rozdíl techniky se ukázal jako rozhodující na místních úzkých a velice technických tratích. “V dalším průběhu první etapy jsme pomalu začali ztrácet na konkurenci, neboť tratě byly velice úzké a zatáčka, následovala zatáčku. Rozhodující byl výkon a ten jsme oproti konkurenci bohužel neměli. Sice jsme na poslední sekci etapy nasadili nové pneumatiky, přesto to však na nejlepší nestačilo a tak jsme se raději snažili neudělat chybu a dojet do cíle etapy.“ V rámci INA Croatia Rally byl do soutěže vložený dvojí průjezd městskou super rychlostní zkouškou, která se stala pro diváky zřejmě nejatraktivnějším zážitkem celé soutěže. “Věděli jsme, že tato super RZ bude divácky nejzajímavější a že diváci budou chtít vidět jízdu plnou smyků. Proto jsme se rozhodli, že na úkor času zvolíme jízdu, která diváky potěší. Málem se nám to však nevyplatilo, protože v poslední zatáčce jsme zadním kolem škrtli o obrubník. Odnesl to sice disk a poškozená náprava, ale naštěstí jsme mohli pokračovat dál.“ První etapu tak posádka dokončila v hodnocení East European Cup vynikající osmé místo absolutně a mezi všemi dvoukolkami jim patřilo čtvrté místo.

Druhá etapa však slibovala dramatický závěr, neboť nikdo pořádně nevěděl, jestli bude pršet, nebo bude sucho. Vše tedy leželo na týmové réžii, kdo nasadí jaké pneumatiky. „Druhý den se soutěž přestěhovala do okolí Záhřebu. Sčítala celkem dvojí průjezd trojicí rychlostních zkoušek, z čehož dvě patřily mezi vůbec nejdelší RZ soutěže. Mě se nejvíce líbila RZ, která vedla přírodním parkem a která byla navíc ve tvaru podkovy. V prvních rpůjezdech touto trojicí rychlostních zkoušek nás překvapil fakt, že jsme dokázali na nejrychlejší RZ držet krok jak s Hondou, tak Galičem. Ovšem na dalších dvou, které byly velice technické jsme opět ztráceli. Rozhodující pro celý vývoj soutěže byla záverečná sekce rychlostních zkoušek. Nikdo nevěděl jaké je kde počasí. Ze servisu jsme vyjeli na mokrých pneumatikách, ale krátce před startem rychlostní zkoušky jsme rychle přezuli předek opět na suché pneumatiky. Tato volba se však nevyplatila, neboť začalo pršet. Ztratili jsme přes dvě minuty a tím i šanci na lepší výsledek. Naštěstí i většina startovního pole zvolila stejnou strategii a tak to nemohlo ohrozit naše doposavadní umístnění." Posádku Czech National Teamu nakonec v průběhu druhé etapy předjel pouze domácí Peljhan s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI. Ovšem Brynda s Paškem se přesto ještě zapotili. “Před nejdelší vložkou nás čekala ještě závěrečná tankovací zóna. Poté jsme odjeli na start vložky, která se startovala do kopce a končila v okolí již zmíňované podkovy. Všimli jsme si, že několik posádek obulo mokré pneumatiky a tak jsme znovu přezuli zpět na mokré. Ovšem celá trať vložky byla zcela suchá a tak jsme pneumatiky sjeli doslova na hadry. Neztratili jsme však tolik časů a svoji pozici jsme si udrželi.“

Na záverečné super RZ již posádku nepotkala žádná dramatická situace jako při prvním průjezdu a tak si dojela pro celkově jedenácté, v hodnocení East European Cup deváté a ve skupině A pro čtvrté místo. “S výsledkem i s účinkováním našeho týmu jsme velice spokojeni. Myslím si, že jsme zanechali v chorvatsku dobrý dojem a jsme rádi, že se nám podařilo získat nějaké ty body do průběžného hodnocení East European Cupu.“ Dalším zahraničním zastavením bude pro posádku Czech National teamu, Rallye Košice.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!