Daniel Porazil - eWRC.cz
31. 5. 2004 00:00 − 2266× − 0

RALLY BOHEMIA 2004 po první tiskové konferenci

Rozhovor Náš seriál rozhovorů s ředitelem soutěže Zdeňkem Bělou nese číslo 5, a to dává tušit, že soutěž je už za dveřmi…

Dne 19.5. se v Praze v Opletalově ulici uskutečnila první tisková konference XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA, která se pojede ve dnech 9. – 11. července 2004 v Mladé Boleslavi a okolí. Náš seriál rozhovorů s ředitelem soutěže Zdeňkem Bělou nese číslo 5, a to dává tušit, že soutěž je už za dveřmi…

Co bylo na tiskovce řečeno, pane řediteli?
Především základní informace o soutěži, o termínu, délce tratě, počtu erzet a podobně. Tedy většinou to, co čtenáři eWRC nebo stránek www.rally-bohemia.cz již dávno vědí. Přítomným novinářům jsme také představili naši novinku v otázce rozdělení startovního pole na kategorii A8 a Evropský pohár. Pokusíme se časovou prodlevu mezi posledním vozem A8 a prvním vozem Evropského poháru minimalizovat.

Jakým způsobem?
V oficiálních materiálech uvádíme start RALLY BOHEMIA 9. 7. 2004 v 16.00 hodin, to sjede z rampy první vůz A8/WRC. V 16.30 hodin odstartuje první vůz Evropského poháru. Vzhledem k tomu, že v pátek 9. 7. 04 čeká na jezdce prolog soutěže v Sosnové, bude při počtu 20 – 25 vozů A/8 mezera maximálně 5 – 10 minut, což pro pátek nehraje žádnou roli. V sobotu ráno nastane ovšem jiná situace. Onu půl hodinu budeme upravovat dle počtu vozů A/8. Sobotní start Evropského poháru je pevně stanoven na 8.00 hodin. Jestliže bude vozů A8 10, odstartují v 7.50, jestliže 20, pak odstartují v 7.40, a tak podobně.

Jak tedy proběhne Sosnová?
Shodně s minulými ročníky. První pojedou vozy A/8 v opačném pořadí, pak bude následovat Evropský pohár.

Bude pokračovat spolupráce s Českou televizí?
Nerad bych to zakřikl, ale je to na dobré cestě. V sobotu by ti, kteří nebudou přímo na soutěži, měli vidět cca 60ti minutový záznam z RZ2 Jablonec nad Nisou – Plavy a v úterý proběhne souhrnná reportáž.

Jak vysoké vstupné jste pro diváky připravili?
Permanentka na celou soutěž přijde na 150 Kč, jednorázové vstupné pak na 40 Kč. Rádi bychom prodávali permanentky v předprodeji, ale o tom vás budeme informovat později.

Prozradíte něco víc o startovním poli?
Čekáme účast 120 – 130 posádek. Vedle kompletní špičky je potvrzena účast 10 – 15 norských posádek. Vrásky na čele nám ovšem dělá Thomas Schie, který svůj vůz zcela rozbil a Dave Pattison, který je bez finančních prostředků. Najdete-li někoho, kdo by se chtěl na jeho startu na RALLY BOHEMIA podílet částkou 300.000 Kč, dejte mi vědět.

Ale to není mnoho…
No, víte, jak se to vezme. RALLY BOHEMIA pracuje s rozpočtem několika miliónů korun a mojí prioritou je soutěž materiálně zajistit na potřebné úrovni – sanitky, spojení, lidé okolo trati, rychlostní zkoušky – to vše je nutností, to vše se navíc zdražilo. K tomu jsme o 50 km delší, a to něco stojí. Zodpovědně říkám a zdůrazňuji, že nejdůležitější je zajistit soutěž jako takovou, zahraniční posádky – to je něco navíc.

… a Škoda Motorsport?
Myslíte, aby angažovali Pattisona? (smích). Na stránkách eWRC jsem četl, že škodovácký Škoda Mobil přinesl zprávu, že Bohemii pojede Toni Gardemeister, tak uvidíme.

Prestiži soutěži by to ale pomohlo nebo?
Zcela jistě, Toni Gardemeister je kvalitní jezdec z mistrovství světa, po něm by sáhli všichni pořadatelé. Pokud tu pojede, bude to pro RALLY BOHEMIA skvělé!

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!