Modrá armáda zablokovala přejímku

V odpoledních hodinách se na technickou a formální přejímku dostavil tovární tým Volkswagen.

V odpoledních hodinách se na technickou a formální přejímku dostavil tovární tým Volkswagen. Zatímco mechanici naváželi techniku, jezdci a management se účastnil tiskové konference. Čtyři modré Touaregy v barvách Red Bull doprovází na Dakaru 2007 celkem 27 různých doprovodných vozidel, počínaje rychlými servisními kamiony jedoucími v závodě, přes asistenční vozidla až po kamion televizního štábu. Celkem 78 lidí tvoří modrou armádu VW.


Volkswagen Carlose Sainze – foto: Radka Dvořáková

Mezi novináři i fanoušky se vášnivě diskutuje o nadcházejícím duelu Mitsubishi proti Volkswagenu. Zdá se, že mnohem více se ale věří právě Mitsubishi… Tým VW ve složení Sainz, Vatanen, De Villiers a Miller je považován za mnohem „slabší“, než tým Mitsubishi ve složení Peterhansel, Alphand, Masuoka a Roma.


Tatry Lopraisova týmu – Foto: Michael Krejska

Odpoledne přijel k přejímkám i Lopraisův tým. Náš šestinásobný vítěz kategorie kamionů ale žlutou Tatru pilotovat nebude. Ze zdravotních důvodů se účastní Dakaru jen jako řidič novinářského vozidla. Jeho kamion obsadila dvojice Aleš Loprais (synovec Karla) a zkušený Petr Gilar. A zároveň s českým týmem dorazil i další horký favorit kategorie kamionů, a to tým Holanďana Jana De Rooye. Jeho modré Ginafy byly okamžitě v obležení fotografů a televizních štábů. Zbrusu nové kamiony pečlivě zkoumali i členové ruského týmu Kamaz. A bylo cítit hodně velké napětí. Vždyť De Rooyův tým loni neprošel technickými přejímkami a s ostudou se vrátili domů. Dakarský veterán také inicioval diskuse o úpravě technického reglementu pro kamiony, aby byly znovu povoleny opravdové „speciály“. Jeho hlas ale nebyl vyslyšen a ostře proti byli hlavně právě Rusové. De Rooyovy kamiony tak budou technici zkoumat opravdu pečlivě a konkurence samozřejmě také…


Kamiony Ginaf Holanďana De Rooye – Foto: Michael Krejska

Kategorie kamionů v posledních letech opravdu přitvrdila. Za týmy stojí velcí výrobci i sponzoři a není se čemu divit. Trh s nákladními auty je stejně důležitý jako ten s osobními. A zvolna se otvírá pro výrobce i obchodníky zcela „nový“ svět, Čína, Rusko, Afrika… A reklama z takové soutěže, jakou je právě Dakar, je dobrá a účinná reklama.


Jan De Rooy patří k favoritům kategorie kamionů – Foto: Radka Dvořáková

Příznivci motocyklů ožili ve večerních hodinách. Na přejímku přijel v plné sestavě tovární tým KTM Repsol v čele s loňským vítězem Španělem Comou.


Ari Vatanen, Giniel De Villiers, loňský vítěz kategorie motocyklů, Španěl Marc Coma, populární Ital Giovanni Sala, člen továrního týmu KTM – foto: Radka Dvořáková

Komentářů celkem: 14
4. 1. 2007 22:451
0 0
To bude něco...!
4. 1. 2007 23:342
0 0
JA doufam, ze se VW opet nepodari Misaky predhonit. I kdyz uz by uz asi bylo na case...
5. 1. 2007 07:193
0 0
Rusové s Kamazy byli proti speciálům?? Mě přijde, že zrovna ty jejich "neskutečný hovada" (myslím auta, i když šoféři se s tím taky nemažou) mají do série hodně daleko..smajlík)) ale nejsem odborník, nějaká pravidla určitě splňují, když smí jet..smajlík)
mecirek
5. 1. 2007 09:104
0 0
ty upravy pro dakar jsou asi pěkně volný
5. 1. 2007 09:265
0 0
De Rooy asi rád vzpomíná na svůj dvoumotorovej Daf, kterej dokázal jet po rovine stejne jak dakarský Peugeoty (zhruba rok 87-88). Tím zřejmě myslí "opravdovej speciál"
5. 1. 2007 09:376
0 0
To Medvěd: ano, v roce 1988 ty následky byly tragické a De Rooy vynechal další rok mám dojem.
5. 1. 2007 09:377
0 0
jj, DAF TurboTwin II, maximálka cca 220kmh, na tom autě byl sériovej snad jen nápis DAF na kabiněsmajlík Taková dakarácká skupina B.
5. 1. 2007 10:088
0 0
Po tý nehodě továrna DAF okamžitě odvolala všechny auta ze závodu (De Rooy tušim vedl a pak vyhrál Loprias) a prohlásila, že už se na start Dakaru nikdy nepostaví.(Myšleno jako tovární tým).
5. 1. 2007 11:469
0 0
Byla to taková "bestie", že s tím jel průběžně 6. v absolutní klasifikaci a chtěl se dostat do Dakaru na bednu.
5. 1. 2007 15:0910
0 0
Tady je skvělá vzpomínka na DAF Turbo Twin. Včetně památného předjíždění továrních aut, bohužel s velice smutným až drastickým koncem: http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps&mode=related&search=
5. 1. 2007 16:2811
0 0
No, ty zabery od te nehody tam byt nemusely. Jinak vazne silene, kdyz kamion predjizdi 405 T16...
5. 1. 2007 16:4712
0 0
Krátké shrnutí historie TurboTwinu, tu polštinu snad přežijetesmajlík http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=17
5. 1. 2007 17:2513
0 0
Ne,nepřežiju.
Jouda.Fr
7. 1. 2007 00:2314
0 0
TGV.Jinak pěkný videa z Dakarů,Liazky,Tatry,...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!