Daniel Porazil - eWRC.cz
31. 5. 2004 00:00 − 2295× − 0

Nedostižný Kresta

KOMENTÁŘ eWRC.CZ k 32. SEAT Rallye Český Krumlov. Vítěz předvedl stoprocentní výkon a nedal svým soupeřům prakticky vůbec žádnou šanci.

Jednoznačným vítězem 32. SEAT Rallye Český Krumlov, která byla čtvrtým dílem letošního Mezinárodního mistrovství ČR se stal Roman Kresta se spolujezdcem Janem Tománkem na voze Subaru Impreza WRC. Vítěz předvedl stoprocentní výkon a nedal svým soupeřům prakticky vůbec žádnou šanci. Navíc druhým vítězstvím v řadě ještě více zdramatizoval průběh šampionátu, který se co nevidět přehoupne do své druhé poloviny.

Českokrumlovským pořadatelům se přihlásilo 95 posádek, ovšem na startu se jich objevilo o 8 méně než v loňském roce, tedy 84, z toho 8 jezdců s vozy specifikace WRC. První z nich, žlutomodrý Ford Focus úřadujícího mistra země Václava Pecha se vydal z Jelení zahrady v pátek 28. května v 15 hodin vstříc nástrahám první etapy. Ta měřila 79,4 km a obsahovala 7 měřených testů. Většina předních jezdců se shodovala v tom, že letošní trať je nesmírně rychlá. Za všechny to shrnul Jan Kopecký: "Cítím, že to dnes a zítra bude hodně rychlé, bude se létat…". Hned první rychlostní zkouška tomu dala zapravdu a vítězný Roman Kresta na ni dosáhl průměru 118 km za hodinu. Svým vítězstvím, kterým druhému Pechovi nadělil 11,4 vteřiny na 11,5 kilometrech, rozhodl o osudu soutěže. "První erzeta mi sedla. Jsem rád, že jsem si vytvořil určitý náskok, budu se jej samozřejmě snažit dál zvětšovat", komentoval svůj výkon pilot modrého Subaru. To po celou první etapu nenašlo přemožitele, vyjma třetí erzety, kterou vyhrál Václav Pech a která byla později pro těžkou havárii dvojice Vlček – Středa (Mitsubishi Lancer) zrušena. Velké problémy zde potkaly i Tomáše Vojtěcha, pilota Peugeotu 206 WRC. Přepálená svodka zapalovací svíčky znamenala ztrátu přes 120 vteřin, která ještě narostla v servisu, kdy se mechanici pokoušeli raněný vůz opravit. Starší z bratrů Vojtěchových vyjel ze servisu o 15 minut později, což představovalo penalizaci dalších 150 vteřin a pád až na 46. místo absolutní klasifikace. Dramatické závody probíhaly také ve skupině produkčních vozů, kde si to o vítězství v česko – slovenském boji rozdávali náš Václav Arazim a Slovák Tibor Cserhalmi, oba na vozech Mitsubishi Lancer. Po většinu prvního dne byl úspěšnější divácky atraktivní Cserhalmi, ale náskok na Arazima nebyl nijak velký. Na rychlé trati se prosazovaly i silné dvoulitry. Po první etapě vedl Kouřil se Seatem Ibiza Kit Car, druhý byl překvapivě Marian Šín s Peugeotem 306 Maxi a třetí byl se stejným vozem dosavadní lídr mistrovství této kategorie Josef Peták. Smůla naopak potkala Mr. Cimbu a jeho Octavii Kit Car, kterou na shakedownu zastavila porucha motoru (ojnice), aby pak narychlo opravený vůz skončil hned na RZ1 pro poruchu převodovky…

Druhá etapa představující 9 erzet v délce 112 km začala na tradičných Malontech, které ale jen v podstatě potvrdily rozložení sil z prvního dne. Trojice Kresta – Pech – Kopecký se v tomto pořadí ustanovila již na druhé erzetě a vydržela až do cíle soutěže. V závěru sice mocně finišoval Kopecký, když vyhrál čtyři rychlostní zkoušky, ale na Pecha mu v cíli přeci jen zůstalo manko 4 vteřin. Zajímavý byl i souboj Štěpána Vojtěcha s Emilem Trinerem. Štěpán dlouho odolával, ale o tom, že čtvrtá příčka bude patřit žlutému Seatu Trinera, rozhodly druhé Malonty, kde Štěpán Vojtěch ztratil drahocenné vteřinky v jednom z retardérů. Kromě problémů v retardérech (nebyl to totiž jeho jediný karambol s umělými zpomalovacími opatřeními), trápilo mladého pilota i operované koleno. "Praštil jsem se do něj po jednom ze skoků a docela slušně to bolí. Není to nic moc, teď jedeme spíš pro diváky než na čas," komentoval ztrátu bramborové medaile Štěpán Vojtěch. Šesté místo vybojoval Martin Prokop z Octavií WRC, který se tentokrát nevyvaroval několika chyb. O místo za ním skončil Trněný se stejnou technikou. Skvělý výkon a divácky atraktivní jízdu předvedl divákům Tibor Cserhalmi a po právu mu patřilo nejen osmé místo celkově, ale především vítězství v klasifikaci produkčních vozů. Hned za "Tibim" dojel finišující Tomáš Vojtěch, kterého na poslední rychlostní zkoušce potkal defekt pneumatiky stejně jako desátého Václava Arazima.

Detektivku tentokrát připomínal boj vozů s jednou poháněnou nápravou. V průběhu soutěže se ve vedení vystřídali jak Peták, tak i Kouřil a také smolař Marian Šín. Ten dokonce před poslední erzetou vedl před Petákem o necelých 9 vteřin, ale nakonec díky nehodě skončil hluboko v poli poražených na úplně posledním místě. První Peták i druhý Kouřil tak v cíli neskrývali svoji spokojenost.

I přes velice rychlou trať a několik havárií s dobrým koncem se letošní ročník SEAT Rallye Český Krumlov zapíše mezi ty povedené. I po jihočeské soutěži zůstává šampionát stále otevřený. Na čele jsou čtyři jezdci, které od sebe dělí 19 bodů a pro ty si kompletní česká špička doplněná o zahraniční jezdce přijede do Mladé Boleslavi na RALLY BOHEMIA, která se pojede ve dnech 9. – 11. července.

Na shledanou v Mladé Boleslavi!

Pořadí XXXII. SEAT Rallye Český Krumlov 2004 – MMČR:
1.Kresta – Tománek, CZ, Subaru Impreza WRC
2.Pech – Uhel, CZ, Ford Focus WRC+1:16,6
3.Kopecký – Schovánek, CZ, Škoda Fabia WRC+1:20,6
4.Triner – Hůlka, CZ, Seat Cordoba WRC+3:07,1
5.Š. Vojtěch – Ernst, CZ, Peugeot 206 WRC+3:45,7
6.Prokop – Novák, CZ, Škoda Octavia WRC+5:15,8
7.Trněný – Pritzl, CZ, Škoda Octavia WRC+8:03,9
8.Cserhalmi – Krajňák, SK, Mitsubishi Lancer +8:24,9(1.N4)
9.T. Vojtěch – Fanta, CZ, Peugeot 206 WRC+8:30,9
10.Arazim – Gál, CZ, Mitsubishi Lancer+9:05,0

Vítězové tříd XXXII. SEAT Rallye Český Krumlov 2004:
A8
1. Kresta, CZ, Subaru Impreza WRC
2. Pech, CZ, Ford Focus WRC
3. Kopecký, CZ, Škoda Fabia WRC

A7
1. Peták, CZ, Peugeot 306 Maxi
2. Kouřil, CZ, Seat Ibiza Kit Car
3. Skoupil, CZ, Nissan Almera

A6
1. Kneifel, CZ, Škoda Felicia Kit Car
2. Galia, CZ, Škoda Felicia Kit Car
3. Urban, CZ, Škoda Felicia

A5
1. Fiala, CZ, Škoda Fabia
2. Hodaň, CZ, Škoda Felicia
3. Markvart, CZ, Škoda Felicia

N4
1. Cserhalmi, SK, Mitsubishi Lancer
2. Arazim, CZ, Mitsubishi Lancer
3. Štajf, CZ, Mitsubishi Lancer

N3
1. Trojanová , CZ, Honda Civic
2. Stejskal, CZ, Renault Clio
3. Šilha, CZ, Peugeot 306

N2
1. Sedláček, CZ, Honda Civic
2. Tarabus, CZ, Honda Civic
3. Trojan, CZ, VW Polo

N1
1. Tuček, CZ, Toyota Yaris
2. Březík, CZ, Suzuki Swift
3. Vodička, CZ, Škoda Felicia

XXXII. SEAT Rallye Český Krumlov 2004
Datum: 27. – 29.5. 2004
Zařazení: Mezinárodní mistrovství ČR
Délka soutěže: 749,60 km
Počet RZ: 15 (RZ 3 zrušena)
Délka RZ: 191,29 km
Vítězství v RZ: Kresta 10, Kopecký 4, Pech 1 (zrušená RZ3)
Posádky – start/cíl: 84 / 51
Počasí: oblačno až polojasno
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!