Dakar se loučí s Evropou

Charakter dnešní etapy poněkud připomínal klasickou soutěž mistrovství světa WRC.

Charakter dnešní etapy poněkud připomínal klasickou soutěž mistrovství světa WRC. Pořadatelé to ve svých materiálech uváděli a tak jsme byli zvědaví, jestli nepřehánějí. Patnáctikilometrový přejezd na start a 67 km rychlostní zkoušky. Nádherná tvrdá šotolina se dvěma brody by opravdu „WRCům“ slušela. Atypický je samozřejmě spojovací úsek do cíle dnešní etapy, do Malagy. 463 kilometrů nepatří k běžným porcím přejezdů.


Sousa/Schulz (POR) VW Touareg, Foto: RSM Group

Celé startovní pole se přesune dnes v noci do Afriky. Budou použity dva přístavy. Jeden pro asistence a novináře a druhý pro závodní pole. Asistence a novináři vyrazí po vylodění přímo do Er Rachidie, závodníci se postaví na start v Nadoru a do Er Rachidie je už čeká RZ. My se budeme snažit dostat na cíl, ale vzhledem k tomu, že nyní máme 500 km do přístavu a potom 800 km po Africe, nemůžeme Vám to slíbit.


Jeden z favoritů soutěže motocyklů Coma byl jedním z prvních, kdo brodili za úsvitu, Foto: Michael Krejska/RSM Group

Dnešní RZ nejely kamiony, které se pouze přesunuly do Malagy. Na start se jako první postavili motocyklisté a to v 7:55 místního času. Etapu dokončilo 242 z nich a první dvě místa obsadili domácí jezdci. Zvítězil Rodrigues , těsně následován Fariou. Třetí byl Španěl Esteve Pujol. Motorkáři jistě neměli v mrazivém (tedy na místní poměry) ránu ze dvou průjezdů vodou příliš velkou radost. Nejlepší z našich byl Martin Macek na 34. místě.


Ivo Kaštan, Foto: Michael Krejska/RSM Group

Pokud se týká automobilů, dnes se mohli vyřádit především ti, kdo mají raději tu část Dakaru, která spíše připomíná klasické soutěže. To potvrdil svým vítězstvím Carlos Sainz (VW). No a po včerejším drtivém vítězství VW se dnes karta trošku otočila. Na dalších místech totiž dojeli: L. Alphand, N. Roma, S. Peterhansel, H. Masuoka (všichni Mitsubishi). Četli jste náš článek srovnávající Mitsu a VW (Patří uhlí do kamen)? Uvidíme, jak to dopadne. RZ byla opravdu vydařená a náročná, o čemž svědčí čas vítěze 59min26s na 67 km. Celkově vede stále po včerejším skvělém výkonu C. Sousa (VW), druhý je Sainz, třetí De Villiers. Jeden z favoritů Ari Vatanen měl na trati problémy a skončil se ztrátou 1:00:36 na 172. místě. Skvělý výkon podal náš Mirek Zapletal (Mitsubishi), který dojel v etapě dvacátý osmý.


Markku Alen se musel cítit jako za starých časů, Foto: Michael Krejska/RSM Group

Zmíněné dva brody poskytovaly skvělou zábavu všem diváků, kterých se opět sešel početný dav, i když zřejmě nebylo překonáno včerejších oficiálně potvrzených 600 000! To ovšem nebylo nijak kritické, v Portugalsku jsou na takováto čísla zvyklí. Policie uzavře hlavní výpadovky směrem k startu RZ a místům pro novináře a TV. Diváky odklání pouze k diváckým místům, většina silnic je na víkend jednosměrných. Například 15 km rychlostní komunikace z Portimaa na start RZ byla vyhrazena pouze pro závodníky, asistence a média. Policie i organizátoři jsou velmi vstřícní a vše je podřízeno snaze zachovat plynulý provoz. Tiskové středisko i Rally HQ je zřízeno v místní sportovní hale, pro tento účel hezky zařízené. Prostě Portugalsko rallye žije. Jednou ze zajímavostí je i pohyb lékařů na soutěžních motocyklech a čtyřkolkách po trati RZ a hůře dostupných částech přejezdů. Lékař je odstartován jako normální závodník a jede po trati speciálu. Má i startovní číslo, i když jen 00 a označení „Medic“ na své enduro bundě. Rozhodně zajímavá novinka, typická pro Dakar. Jinde těžko realizovatelná…


Ne všichni se dostali na druhou stranu v pořádku, Foto: Michael Krejska/RSM Group

A protože jak se říká: „jeden obrázek je za tisíc slov“ a navíc se velmi rychle přibližuje doba našeho odjezdu na loď, raději přikládám fotografie. Příště se ozveme již z Afriky.


Monster Hummer, co dodat, Foto: Michael Krejska/RSM Group

Komentářů celkem: 6
7. 1. 2007 22:25
0 0
Velka parad, smekam pred motocyklistama, kteri musej bejt fyzicky neuveritelne nahore.
7. 1. 2007 22:40
0 0
Koukal jsem na Eurosportu na sestrih z prvni etapy a na Evropu to byla vazne sila. Motocyklisti musi byt opravdu poradne nabuseni, aby to vydrzeli.
mecirek
7. 1. 2007 22:50
0 0
tjn na motorce to je asi záhul. ale podle mě je největší šílenost 4kolka.
8. 1. 2007 08:01
0 0
Je to paráda. cvčera jsem taky koukal na ty průjezdy brodem. Ty špičkové auta Mitsu a VW opravdu víc působí jak WRC. Do zatáček krásně bokem, zvuk mńam, no paráda. Ale kamion je kamion !
8. 1. 2007 08:23
0 0
Velmi děkuji autorům z RSM Group za vynikající postřehy a především nádherné fotografie.
mecirek
8. 1. 2007 22:19
0 0
http://rallye-dakar.radiogenerique.com/2006/rallye_dakar_2006.html

není dakar jako dakar, podívej te se na rok 92 pres 12tis km Paris - CapeTown
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!