31. 5. 2004 00:00 − 2431× − 0

Jan Kopecký celkově třetí v Českém Krumlově

Posádka Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek i na Seat Rallye Český Krumlov vystoupila na stupně vítězů.

Posádka Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek i na Seat Rallye Český Krumlov vystoupila na stupně vítězů. Honza s vozem Škoda Fabia WRC připravovaným továrním týmem Škoda Motorsport statečně bojoval s Romanem Krestou a Václavem Pechem. Bohužel se v plné míře na konečném výsledku projevila loňská neúčast posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v českokrumlovské soutěži.

Již tradičně se „soutěžácký cirkus“ na jaře stěhuje do Českého Krumlova. Toto nádherné starobylé město poskytlo azyl jedné z nejkrásnějších soutěží i koncem letošního května. Po zámkem nahradily koně špičkové vozy s mnoha koňskými silami pod kapotou. Rytíře vyměnili piloti v kombinézách a ochranných přilbách. Rallye Český Krumlov není pouze krásnou soutěží, ale je také soutěží nesmírně náročnou pro posádky, které mají však těžké rychlostní zkoušky v zajímavé krajině skutečně v oblibě.

Posádce Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC ani vítězství ve dvou závěrečných rychlostních zkouškách Seat Rallye Český Krumlov nepomohlo v posunu v pořadí na druhé místo před Václava Pecha, i když Honza skutečně mohutně v závěru soutěže finišoval. Honza vyhrál čtyři rychlostní zkoušky z patnácti a v posledních pěti erzetách dosáhl čtyřikrát nejrychlejšího času.

Hned na úvod soutěže čekal na posádky velmi náročný úsek „Tisovka“, kde se projevila menší zkušenost Honzy. Na nezpevněném povrchu by určitě byly vhodnější prořezané slicky, které Honza nezvolil… Proto hned v první rychlostní zkoušce ztrácí na Romana Krestu 25 vteřin. První tři erzety uzavřel Honza na třetí pozici a ačkoliv se na voze neprojevovaly žádné technické potíže, rozhodně nebyl spokojen s nastavením vozu. „Nemáme žádný vážnější technický problém. Pro další rychlostní zkoušky zkusíme jiné nastavení. Soutěž teprve začíná a do cíle je ještě daleko. Rozhodně se budeme snažit posunout výš.“ Filip vysvětloval ztrátu z první rychlostní zkoušky. „První rychlostní zkouška byla velmi těžká. Zde se projevil fakt, že jsme loni v Rallye Český Krumlov nestartovali.“

Ve čtvrté rychlostní zkoušce Honza dosáhl 2.nejrychlejšího času, když na vítězného Romana Krestu ztratil pouhých šest desetin sekundy. Druhý průjezd těžkým úsekem „Tisovka“ zvládl Honza o 18 vteřin rychleji. V dalších pátečních erzetách dosahoval Honza srovnatelných časů s Václavem Pechem, ale na posun výše ze třetího místa nemohl pomýšlet. Do nočního servisu přijížděl Honza viditelně spokojenější. Chování Fabie WRC bylo očividně lepší, ale dle slov Honzy to stále nebylo ono. Proto se řešily opět změny nastavení diferenciálů pro sobotní etapy. „Dnes jsme skončili třetí, ale soutěž ještě pokračuje zítra náročnými erzetami. Určitě se ještě pokusíme zaútočit na druhé místo. Po změně nastavení podvozku se vůz ovládá lépe, ale pro zítřek se možná rozhodneme ještě pro jiné nastavení,“ řekl Jan Kopecký v cíli etapy. „Honza jede skutečně velmi rychle, ale bohužel lepší čas nám v cíli časomíra neukáže. Snad se nám podaří zítra ještě zrychlit. Do soutěže jsme odstartovali až šestí a po posádkách před námi bylo na trati již poměrně dost nečistot. Pro druhé průjezdy jsme hodně do našeho rozpisu dopisovali,“ shrnul Filip Schovánek páteční etapu. Filip tak připomenul fakt, že junioři Škoda Matador teamu startovali až za svými největšími soupeři a museli tak počítat s nečistotami na trati, které samozřejmě při seznamovacích jízdách zapsat do rozpisu nešlo.

Do sobotní etapy odstartovala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek ze třetího místa se ztrátou jedné minuty a pěti vteřin na Romana Krestu. Druhý Václav Pech měl před Janem Kopeckým po páteční etapě náskok necelých třiceti vteřin. Sobotní ráno prosvítilo českokrumlovskou startovní rampu i českobudějovický servis sluníčko. Již od brzkých ranních hodin bylo zřejmé, že v okolí Českého Krumlova volba pneumatik nebude hrát rozhodující roli. Ačkoliv počasí bylo hodně příjemné, prakticky všude byla cítit lehce nervózní atmosféra. Posádky čekala v sobotu dvakrát legendární a velmi těžká rychlostní zkouška „Malonty“. Špičkové vozy zde dosahují maximálních rychlostí přes 200 km v hodině… Nejprve přišla úleva, když naskočil čas Honzy s Filipem, zároveň však bylo jasné, že se útok na Václava Pecha na vložce dlouhé přes dvacet pět kilometrů nekonal. V zápětí je však jasný důvod – na rychlostní zkoušce dvakrát zhasl motor. To je velká škoda, protože se mohlo ze ztráty na druhého Pecha několik vteřin smazat…

Honza však svůj atak na druhé místo nevzdává a v další erzetě ztrácí na vítězného Krestu jen 1,3 vteřiny. V servisní zóně se opět pracuje na změně v nastavení aktivních diferenciálů. „Snažili jsme se zaútočit na Václava Pecha, ale dvakrát mi na erzetě zhasl motor a ztratili jsme tím minimálně 15 vteřin. Zkusili jsme v servisní zóně opět změnit nastavení aktivních diferenciálů. Jedeme stejnou mapu, ale potenciometrem se pokusíme odstranit nedotáčivost vozu,“ řekl po úvodních dvou sobotních erzetách Jan Kopecký.

Druhé „Malonty“ jede Honza rychleji téměř o 25 vteřin. Tento údaj znamená, že erzetou „Malonty“ provedl vůz Škoda Fabia WRC skoro o vteřinu na kilometr rychleji, ale dosažený čas mohl být ještě lepší… „Na startu RZ10 mi zhasl motor. Mohli jsme tam ztratit zhruba 10 vteřin. Je to škoda, ale v těchto dvou rychlostních zkouškách se nám podařilo zajet dobré časy, takže můžeme být tentokrát spokojenější. Změny v nastavení podvozku byly přínosem, ale ještě to stále není ono…,“ řekl Honza v servisní zóně po vítězné 11.rychlostní zkoušce. Jedenáctou rychlostní zkoušku Honza vyhrává, ale Pech měl stále dostatečný náskok před závěrečnými čtyřmi erzetami.

Dvanáctou rychlostní zkoušku opět vyhrává Jan Kopecký a skalp bývalého rallycrossaře Pecha na rallycrossovém areálu určitě potěšil nejenom pilota Škoda Matador teamu. Dramatický závěr však měl teprve přijít! Václav Pech měl v předposlední rychlostní zkoušce technické problémy a Honza na něho dokázal získat téměř třicet sekund. Do poslední patnáctikilometrové rychlostní zkoušky vyjížděl Honza se ztrátou 5,9 vteřiny na druhého Pecha. Závěrečnou rychlostní zkoušku Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC vyhrál o 1,5 sekundy, ale přesto mu v cíli na druhé místo chybělo zanedbatelných 4,4 sekundy. Nejlepším důkazem o tom, že Rallye Český Krumlov se jela naplno až do posledního metru je fakt, že Honza dokázal projet rychlostní zkoušku „Kohout II“ o 16,4 sekundy rychleji než vítěz první erzety na tomto úseku Roman Kresta! Ani tento mohutný finiš však neposunul Jana Kopeckého s Filipem Schovánkem z bronzového stupínku na stupínek stříbrný. „Václav Pech nám defektem v předposlední erzetě nabídl možnost bojovat o druhé místo a proto jsme se snažili jet v poslední vložce skutečně naplno. Zrychlili jsme o více než vteřinu na kilometr oproti prvnímu průjezdu rychlostní zkoušky Kohout, ale přesto nám kousíček ke druhému místu chyběl,“ řekl v cíli Jan Kopecký. „Soutěž to byla náročná a Honza se snažil až do cíle poslední erzety. Bohužel to nevyšlo, drahocenné sekundy jsme ztratili již na Malontech, když nám zhasl motor,“ řekl Filip Schovánek.

Další plánovanou soutěží pro posádku Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek je Rally Bohemia s centrem soutěže v Mladé Boleslavi. Martin Bobek, www.eWRC.CZ

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!