MS: Body i pro vítěze jednotlivých dnů
V sezóně 2007 se fanoušci můžou samozřejmě těšit na souboj továrních týmů Citroen, Ford a Subaru, ale v neposlední řadě i na celou škálu změn v pravidlech a technických předpisech.
FIA například definitivně zrušila pravidlo SuperRally, podle kterého řidič který měl defekt, technickou závadu nebo nehodu nevypadl, ale dostal za každou neodjetou rychlostní zkoušku pět minut penalizace. Namísto toho, se již počínaje Monte Carlem 2007 budou bodovat jednotlivé etapy, každá zvlášť. Nejrychlejší tři v každém dni budou hodnoceni třemi, dvěma, respektive jedním bodem. Bodové ohodnocení pro celkové konečné pořadí zůstane stejné jako tomu bylo dosud. V celkovém hodnocení ovšem budou hodnoceni toliko ti, kteří absolvují celou soutěž.
Opatření, která by přinesla co možná největší snížení nákladů má u činovníků FIA tu nejvyšší prioritu. Možnost testování se tak sníží na 48 dní. Kromě toho smí tovární týmy využít pro 16 soutěží seriálu mistrovství světa toliko 6 motorů pro každý vůz. Další vývoj pohonné jednotky je stějně jako u Formule 1 povolen již jen v omezené míře.
Zcela zakázáno je s okamžitou platností jezdit na spojovacích úsecích s vozem o méně než čtyřech kolech. Pakliže tedy někdo z účastníků přijde jakýmkoliv způsobem o kolo a není schopen si namontovat nové, bude automaticky vyřazen z hodnocení. Větší svobody se týmům naopak dostane, co se týče servisu. Za určitých podmínek budou smět mimo servisní park v takzvaných "Remote Service" pomáhat až čtyři mechanici s omezeným počtem nářadí a dílů na znovuuvedení závodních vozů do pořádku.